2018-01-26, 11:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det skrev media om igår innan dokumentären.

Men inte tedrickandet och att det gått så lång tid mellan mailkontakten till det att madsen plötsligt ville få till intervjun, eller?
Citera
2018-01-26, 11:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
He he.... tror inte det . Som jag förstår det så var hon förfärad över att Madsen inte ringt sjöräddningen då Kim fått en lucka i huvudet och dog av den. Intervjun skedde efter hans förklaring om olycka. Jag tror inte att hon var samma skrot och korn som Madsen. Hon var med all säkerhet också manipulerad av honom. Precis som alla andra.

Om hon och M planerat en "filmkväll", så lär hon ju inte ha berättat det i Ekstrabladet. Utan där spelar hon oskyldig och chockad, förstås. Hade du otur när du tänkte nu..?
Citera
2018-01-26, 11:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ärligt, jag begriper inte vad du skriver där. Vad skulle han säga, och varför säger du att han måste fått en stroke? *fattar inte*

Det var ett alternativt scenario. Att M skulle sänka ubåten utan vittnen, och sedan säga att han och K kommit ifrån varandra i vattnet, och att K glidit iväg och förmodligen drunknat och tagits av strömmarna. Och det hade faktiskt kunnat funka! Men han hann inte; han blev funnen innan han han sänka N.
Citera
2018-01-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han sa även det du skrev om det perfekta brottet osv, han hade inte kunnat tänka sig att detta var det madsen menade. Vidare sa han att han låtsades inte höra, han visste inte hur han skulle bemöta det.
Nej, hur fan bemöter man sånt? "Vad kul! Jag hänger på!" Såna diskussioner tar man ju med en nypa salt. Madsen hade ju också ingått i ett gäng, Science Nights, som borde hetat Crime Nights, där man bl a diskuterade hur man gör sig av med en kropp så den aldrig blir hittad. Såna diskussioner kan vara skoj, men Madsen tog diskussionen till en helt ny nivå.
Citera
2018-01-26, 11:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Men inte tedrickandet och att det gått så lång tid mellan mailkontakten till det att madsen plötsligt ville få till intervjun, eller?

Det hade till och med Expressen fattat igår...
Citera
2018-01-26, 11:34
Medlem
Citat:
Jo visst skrev dom det. Och det är ju helt nya uppgifter som kom fram. Inte i dokumentären utan i media under dagen. Men du, det är jäkligt lätt att blanda ihop alla uppgifter, om vad man läst eller vad man sett.
Citera
2018-01-26, 11:36
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om hon och M planerat en "filmkväll", så lär hon ju inte ha berättat det i Ekstrabladet. Utan där spelar hon oskyldig och chockad, förstås.
Hahaha precis min tanke.Hon/han är nog livrädd
Senast redigerad av Caracallas 2018-01-26 kl. 11:40.
Citera
2018-01-26, 11:37
Medlem
Citat:
Han sa även det du skrev om det perfekta brottet osv, han hade inte kunnat tänka sig att detta var det madsen menade. Vidare sa han att han låtsades inte höra, han visste inte hur han skulle bemöta det.

Tack för att du lyssnade igen och förtydligade!
Citera
2018-01-26, 11:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Hej jag har inte läst så mycket sen början, men läste nu att mordet anses vara planerat, skruvmejslar vässade, såg, buntband, plastpåsar med i ubåten etc.

Finns det någon som kan försöka sig på ett svar på VARFÖR JUST KIM WALL?
Denna miljöjournalist, en person som syns och hörs och har många vänner som vinkar hejdå från grässlänten vid vattnet. Pojkvännen som väntar.

Det känns jättemärkligt. Hade det inte varit bättre med en okänd, en utan vänner, med bara sporadiska yttre kontakter m familj, ev arbetsgivare etc?

Kan någon förklara varför Madsen skulle mörda just denna kvinna?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-01-26 kl. 12:34.
Citera
2018-01-26, 11:38
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Han var säkert både charmig och vältalig. Rar och snäll. Men det mörka i honom lät han inte någon annan ta del av.
Jag är inte så säker på det. Men ingen ingen skulle yppa något om det nu. D...re och M hade väl haft ihop det en del.
Citera
2018-01-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om hon och M planerat en "filmkväll", så lär hon ju inte ha berättat det i Ekstrabladet. Utan där spelar hon oskyldig och chockad, förstås. Hade du otur när du tänkte nu..?
Jag har jävligt svårt att tro att det finns två så otroligt perversa individer i samma stad. Men fan vet.
Citera
2018-01-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hej jag har inte läst så mycket sen början, men läste nu att mordet anses vara planerat, skruvmejslar vässade, såg, buntband, plastpåsar med i ubåten etc.

Finns det någon som kan försöka sig på ett svar på VARFÖR JUST KIM WALL?
Denna buzzfeed-journalist, en person som syns och hörs och har många vänner som vinkar hejdå från grässlänten vid vattnet. Pojkvännen som väntar.

Det känns jättemärkligt. Hade det inte varit bättre med en okänd, en utan vänner, med bara sporadiska yttre kontakter m familj, ev arbetsgivare etc?

Kan någon förklara varför Madsen skulle mörda just denna kvinna?
Han ville troligen bli satt på kartan. Han har länge velat begå det perfekta brottet och trodde han skulle komma undan med detta, samtidigt som han fick utlopp för sina perversiteter. Det sket sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in