2018-01-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han sa endast att han förstod att PM ljög då han sa det med balasttanken. Han utvecklade inte vidare. Jag får lyssna till honom igen för att höra om jag missat något.
Så kanske han sa. Kan vara att jag tänkte längre med tanke på vår kännedom om fallet.
Citera
2018-01-26, 10:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sa att när han hörde att ubåten sjunkit pga problem så insåg han att den sänkts med flit. Det fanns inga problem med Nautilus.
Ang dokumentären så fanns inget nytt som vi inte visste innan via medierna.

Det nya var väl det med sms/telefonkontakt för att få till intervjun och att det skedde plötsligt efter att de haft mailkontakt långt tidigare?
Citera
2018-01-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det nya var väl det med sms/telefonkontakt för att få till intervjun och att det skedde plötsligt efter att de haft mailkontakt långt tidigare?
Det skrev media om igår innan dokumentären.
Citera
2018-01-26, 10:41
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Låter rimligt.

Han kunde ju tillagt anledningen.

Håller också med om delen du skrev om 'hög på sin sexualsadism'. Han måste ju ha gått igång något fruktansvärt på detta. Visst, psykopater kan ha en tendens att bli lugnare av sådant som andra blir väldigt upprörda eller stressade av (som att skada/mörda någon) men i detta fall tror jag han var väldigt uppspelt inombords.
Absolut!
Artikeln från Søndagsavisen där han beskriver sin önskan att genomföra en kriminell happening av gigantiska proportioner är ju från 2014, så detta är något han gått och tänkt på/planerat länge.

Han var helt säkert i extas när han var på väg ut med ubåten, och han skickade inte SMS till sin kollega och ställde in den tur som skulle äga rum dagen efter förrän han var helt säker på att den kriminella happeningen han planerat äntligen skulle bli av. Han älskade ju sina ubåtsturer, så det satt säkert långt inne att ställa in den turen, men det planerade mordet och styckningen av KW stod högre i kurs.
Citera
2018-01-26, 10:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
En annan variant skulle kunna vara att han tänkt ringa kustbevakningen och säga att han har problem med båten och att ”vi tvingas lämna ubåten nu” - sänka ubåten, och sedan ligga och guppa i sjön tills han blir upplockad. Sedan drar han någon historia om att han separerats från Kim i vattnet. Givetvis sänker han då båten en bra bit bort från området där han sänkt kroppsdelarna.

Kruxet var då att hon blev anmäld saknad för tidigt och att han därmed upptäcktes innan han själv hann ta kontakt.
Han älskade ju sin ubåt och ville för allt i världen inte sänka den. Dessutom sa han att han släppt av henne i hamnen kvällen innan. Det känns lite småkorkat att säga så om han egentligen menade att de separerats i vattnet. Särskilt om det hela var planerat. Då måste han ju fått en stroke när han kom i land om han skulle säga så fel
Citera
2018-01-26, 11:01
Medlem
Vi har talat en hel del om den inställda ubåtsturen, om när den skedde. Raketuppskjutningen var inställd redan på onsdagen. Och på torsdagen så messade Madsen sin kompis att båtturen var inställd. Det var kompisen som lagt rutten som skulle ta 24 timmar med ubåten, och messade tillbaka varför den var inställd. Han fick inget svar. Om jag förstod rätt, av vad medierna skrev igår, så skickade Madsen detta meddelande precis innan han gick ombord på ubåten med Kim. Inget konstigt med det egentligen, eftersom Madsen fått i uppdrag att meddela de involverade. Men konstigt att kompisen inte fick svar när han omedelbart frågade varför den blev inställd. Men Madsen blev väl upptagen med Kim.

Däremot hade han planerat en seglats med De**re istället. Älskarinnan och han skulle iväg på en tur på fredagen. Troligen ville han iväg i vilket fall som helst, nu när Bornholm var uppskjutet. Men HON fick inget meddelande. Troligen för att han i sin skalle var så inne i de närmaste timmarna, samt att han var övertygad om att han skulle kunna lura polisen, att seglatsen med De**re skulle bli av.

Nu blev det inte så. Jag skulle kunna ge mycket för ett samtal med De**re och Madsens fru, som jag inte minns namnet på. Lite märkligt att alla nära och kära varit fullkomligt tysta i detta. De kanske har fått munkavle från polisen. De är med all säkerhet kallade till förhandlingen som startar 8 mars. Och det kommer bli oerhört intressant att höra dessa vittnen berätta om Madsen.
Citera
2018-01-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han älskade ju sin ubåt och ville för allt i världen inte sänka den. Dessutom sa han att han släppt av henne i hamnen kvällen innan. Det känns lite småkorkat att säga så om han egentligen menade att de separerats i vattnet. Särskilt om det hela var planerat. Då måste han ju fått en stroke när han kom i land om han skulle säga så fel
Ärligt, jag begriper inte vad du skriver där. Vad skulle han säga, och varför säger du att han måste fått en stroke? *fattar inte*
Citera
2018-01-26, 11:20
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Vi har talat en hel del om den inställda ubåtsturen, om när den skedde. Raketuppskjutningen var inställd redan på onsdagen. Och på torsdagen så messade Madsen sin kompis att båtturen var inställd. Det var kompisen som lagt rutten som skulle ta 24 timmar med ubåten, och messade tillbaka varför den var inställd. Han fick inget svar. Om jag förstod rätt, av vad medierna skrev igår, så skickade Madsen detta meddelande precis innan han gick ombord på ubåten med Kim. Inget konstigt med det egentligen, eftersom Madsen fått i uppdrag att meddela de involverade. Men konstigt att kompisen inte fick svar när han omedelbart frågade varför den blev inställd. Men Madsen blev väl upptagen med Kim.

Däremot hade han planerat en seglats med De**re istället. Älskarinnan och han skulle iväg på en tur på fredagen. Troligen ville han iväg i vilket fall som helst, nu när Bornholm var uppskjutet. Men HON fick inget meddelande. Troligen för att han i sin skalle var så inne i de närmaste timmarna, samt att han var övertygad om att han skulle kunna lura polisen, att seglatsen med De**re skulle bli av.

Nu blev det inte så. Jag skulle kunna ge mycket för ett samtal med De**re och Madsens fru, som jag inte minns namnet på. Lite märkligt att alla nära och kära varit fullkomligt tysta i detta. De kanske har fått munkavle från polisen. De är med all säkerhet kallade till förhandlingen som startar 8 mars. Och det kommer bli oerhört intressant att höra dessa vittnen berätta om Madsen.
Madsen kanske hade planerat en "filmkväll" med D...re efter turen med Kim
Senast redigerad av Caracallas 2018-01-26 kl. 11:23.
Citera
2018-01-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Madsen kanske hade planerat en "filmkväll" med D...re på fredagen
He he.... tror inte det . Som jag förstår det så var hon förfärad över att Madsen inte ringt sjöräddningen då Kim fått en lucka i huvudet och dog av den. Intervjun skedde efter hans förklaring om olycka. Jag tror inte att hon var samma skrot och korn som Madsen. Hon var med all säkerhet också manipulerad av honom. Precis som alla andra.
Citera
2018-01-26, 11:26
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
He he.... tror inte det . Som jag förstår det så var hon förfärad över att Madsen inte ringt sjöräddningen då Kim fått en lucka i huvudet och dog av den. Intervjun skedde efter hans förklaring om olycka. Jag tror inte att hon var samma skrot och korn som Madsen. Hon var också manipulerad av honom. Precis som alla andra.
Nej jag tror inte heller att hon är av samma skrot och korn som M , fast hon verkar ju vara besatt av honom.
Citera
2018-01-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Nej jag tror inte heller att hon är av samma skrot och korn som M , fast hon verkar ju vara besatt av honom.
Han var säkert både charmig och vältalig. Rar och snäll. Men det mörka i honom lät han inte någon annan ta del av.
Citera
2018-01-26, 11:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Så kanske han sa. Kan vara att jag tänkte längre med tanke på vår kännedom om fallet.

Han sa även det du skrev om det perfekta brottet osv, han hade inte kunnat tänka sig att detta var det madsen menade. Vidare sa han att han låtsades inte höra, han visste inte hur han skulle bemöta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in