Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Prästen och jaktstugan var väl kopplade till ett ställe norr om Mariestad? (Mellan Mariestad och Kristinehamn, ungefär?)
Er*k F ska ha vikarierat som vaktmästare på sjukhuset sommaren -92. BB d y ska också ha arbetat där då. Dessa två var av någon anledning inte kontanta med varandra vid den tiden.
BB d y bodde i M-stad -92, men kom från samma ställe som KM, har jag för mig. Men vet inte om han bodde någon annanstans vid den tiden personen pratade med denne man (tror BB d y pluggade vid något universitet/högskola under en tid). Jag tror också att han vid något tillfälle bodde i Kristinehamn.
Det behöver inte alls vara BB d y som berättat detta. En del stämmer dock, bl a: "Erik", "vaktmästare", "vikariat", "Mariestads sjukhus". Hans son ska vara lik sin far, när denne var ung. Personen var väl mörkhårig?
Stämmer inte....
Rak smal näsa hade han.
Bodde bara en period i Mariestad, var inte där ifrån.
Finns fler kandidater från dåvarande gänget.....som kände till Erik och som var vid tiden bekant med PR?
Var nog inte första gången han uttalade sej om vem som var skyldig.....och beskyllde någon....
Det mer intressanta var det han sade då han inte alls syftade till Erik..
Verkar inte som det framgår, att han ändrade sej och var mer personligt känslomässigt berörd över det han visste och det var ett stort problem för honom...
Det hela hade ingenting med Erik att göra......det skulle han utan tvekan kunnat gått till polisen med, om han hade något konkret på honom dvs. Men nu var det bara beskyllningar...
Det som han sade sej egentligen veta kunde han inte berätta ett knyst om trots att han vred sej som en mask i vånda vid det uttalandet. Enda tänkbara lindringen var prästen...Här nämndes inte E eller någon annan.....Det framgår tydligen inte när jag skriver hur han talade i två delar........som inte hörde ihop...