2018-01-25, 23:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi pratar alltså om Er*k Fj*llman? Bor han i USA?

Ja. Han ska ha flyttat dit. Vet inte om han bor kvar där i dag.
Citera
2018-01-25, 23:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja. Han ska ha flyttat dit. Vet inte om han bor kvar där i dag.

Vet vem han är, såg honom några gånger under 1980-talet. När jag sökte på honom på Facebook för något år sedan eller så bodde han i USA - nu hittar jag honom inte alls ... Undrar varför. Freija21 har i PM nämnt honom som "en i gänget" vid tiden för Helenas försvinnande.

Kan Freija21 bringa klarhet i var Er*k Fj*llman bor idag?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-25 kl. 23:31.
Citera
2018-01-26, 00:08
Medlem
Citat:
Prästen och jaktstugan var väl kopplade till ett ställe norr om Mariestad? (Mellan Mariestad och Kristinehamn, ungefär?)

Er*k F ska ha vikarierat som vaktmästare på sjukhuset sommaren -92. BB d y ska också ha arbetat där då. Dessa två var av någon anledning inte kontanta med varandra vid den tiden.

BB d y bodde i M-stad -92, men kom från samma ställe som KM, har jag för mig. Men vet inte om han bodde någon annanstans vid den tiden personen pratade med denne man (tror BB d y pluggade vid något universitet/högskola under en tid). Jag tror också att han vid något tillfälle bodde i Kristinehamn.

Det behöver inte alls vara BB d y som berättat detta. En del stämmer dock, bl a: "Erik", "vaktmästare", "vikariat", "Mariestads sjukhus". Hans son ska vara lik sin far, när denne var ung. Personen var väl mörkhårig?

Stämmer inte....
Rak smal näsa hade han.
Bodde bara en period i Mariestad, var inte där ifrån.
Finns fler kandidater från dåvarande gänget.....som kände till Erik och som var vid tiden bekant med PR?
Var nog inte första gången han uttalade sej om vem som var skyldig.....och beskyllde någon....
Det mer intressanta var det han sade då han inte alls syftade till Erik..
Verkar inte som det framgår, att han ändrade sej och var mer personligt känslomässigt berörd över det han visste och det var ett stort problem för honom...
Det hela hade ingenting med Erik att göra......det skulle han utan tvekan kunnat gått till polisen med, om han hade något konkret på honom dvs. Men nu var det bara beskyllningar...

Det som han sade sej egentligen veta kunde han inte berätta ett knyst om trots att han vred sej som en mask i vånda vid det uttalandet. Enda tänkbara lindringen var prästen...Här nämndes inte E eller någon annan.....Det framgår tydligen inte när jag skriver hur han talade i två delar........som inte hörde ihop...
Citera
2018-01-26, 00:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Stämmer inte....
Rak smal näsa hade han.
Finns fler kandidater från dåvarande gänget.....som kände till Erik och som var vid tiden bekant med PR?
Var nog inte första gången han uttalade sej om vem som var skyldig.....och beskyllde någon....
Verkar inte som det framgår, att han ändrade sej och var mer personligt känslomässigt berörd över det han visste och det var ett stort problem för honom...
Det hela hade ingenting med Erik att göra......det skulle han utan tvekan kunnat gått till polisen med, om han hade något konkret på honom dvs. Men nu var det bara beskyllningar...

Det som han sade sej egentligen veta kunde han inte berätta ett knyst om trots att han vred sej som en mask i vånda vid det uttalandet. Enda tänkbara lindringen var prästen...Här nämndes inte E eller någon annan.....Det framgår tydligen inte när jag skriver hur han talade i två delar........som inte hörde ihop...

Nej, rak, smal näsa ska inte BB d y ha/ha haft. Då var det nog inte han.

Du skrev: "helt övertygad att det var han, den där Erik" samt att han vickade på sjukhuset.

BB d y ska ha pekat ut EF "officiellt"som den som han trodde var skyldig. BB dy ska ha jobbat som vaktmästare samtidigt som EF gjorde (sommaren -92). Fanns det fler som pekade ut Erik och som jobbade med honom på sjukhuset då? (För visst skulle de ha arbetat som vaktmästare där samtidigt?)
Senast redigerad av Prinzezzan 2018-01-26 kl. 00:27.
Citera
2018-01-26, 06:16
Medlem
Citat:
Stämmer inte....
Rak smal näsa hade han.

Gå ut på FB och sök upp Er*c And*rss*n (notera stavning).
Är det han?!
Citera
2018-01-26, 07:10
Medlem
Stryknings avatar
Jag är ganska nyfiken på kopplingen KM - ER. Rolkrt är ju en känd figur men KM vet jag INGEN som känner. Finns det någon här som har bättre minne från den aktuella tiden? Vem fan är/var KM???
Citera
2018-01-26, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Jag är ganska nyfiken på kopplingen KM - ER. Rolkrt är ju en känd figur men KM vet jag INGEN som känner. Finns det någon här som har bättre minne från den aktuella tiden? Vem fan är/var KM???

Den uppenbara kopplingen är ju KB då (kusin till ER och sambo till KM). I övrigt är det svårt att sätta fingret på KM, en doldis sprungen från en stor familj och släkt lokalt. Ett gäng halvsyskon, ett gäng helsyskon. Enligt min källa hängde han ute med MR på den tiden, men det har MR dementerat. Under tiden från tidigt 90-tal har han bott i samma hus och bytt jobb på löpande band. Tillbakadragen och till synes introvert, några omnämner honom som trumpen, konstig och svår, andra som en snäll nallebjörn.
Citera
2018-01-26, 11:11
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Den uppenbara kopplingen är ju KB då (kusin till ER och sambo till KM). I övrigt är det svårt att sätta fingret på KM, en doldis sprungen från en stor familj och släkt lokalt. Ett gäng halvsyskon, ett gäng helsyskon. Enligt min källa hängde han ute med MR på den tiden, men det har MR dementerat. Under tiden från tidigt 90-tal har han bott i samma hus och bytt jobb på löpande band. Tillbakadragen och till synes introvert, några omnämner honom som trumpen, konstig och svår, andra som en snäll nallebjörn.

Jag vill ogärna dra upp M.R igen eftersom det blir ett jäkla liv och han är säkert oskyldig. MEN detta är en av många grejer som gör M.R misstänkt. Han nekar till att känna Klas. Han blånekade tills jag skrev att "ni bodde ju nästan grannar". Ett annat rykte är att Klas hjälpte M.R med nån elektrisk installation i M.R:s hus. Vet inte om det stämmer. Men jag funderar på hur Klas blivit planterad i tråden? Vem känner honom? INGEN, mer än M.R. OM NU KLAS INTE ÄR PILOT ALLTSÅ. Vilket han troligtvis är. Men man funderar i alla banor.
Citera
2018-01-26, 11:18
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Stämmer inte....
Rak smal näsa hade han.

Citat:
]Nej, rak, smal näsa ska inte BB d y ha/ha haft[/b]. Då var det nog inte han.

Du skrev: "helt övertygad att det var han, den där Erik" samt att han vickade på sjukhuset.

BB d y ska ha pekat ut EF "officiellt"som den som han trodde var skyldig. BB dy ska ha jobbat som vaktmästare samtidigt som EF gjorde (sommaren -92). Fanns det fler som pekade ut Erik och som jobbade med honom på sjukhuset då? (För visst skulle de ha arbetat som vaktmästare där samtidigt?)

Exsist har helt rätt. Bonny hade rak, smal näsa. Och har det fortfarande. Han är från Mariestad (Hassle). Iaf bor hans föräldrar där. Dom kan ha flyttat nu, det vet jag inte.
Jag har jobbat med honom på sjukhuset.
Citera
2018-01-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ja, det gjorde han.
Jag måste tillägga i rättvisans namn att inte bara E.R är opassande i rollen som "dansare".
Pilot har ju sagt att "han bara var glad och danssugen" på stadt.
Jag kan inte tänka mej varken M.R eller Klas i den rollen. I synnerhet inte M.R. Skrattar bara jag tänker på det. Nä, varken M.R eller K,M är pilot som pudelfrillan sa.

Nu blir du otydlig igen Twiggy - du blanda ihop Klas o hans bror - då kan du omöjligt veta hur Klas var en dansant o partykille 92 eller en tillbakadragen nallebjörn. Jag kan bara säga att han var en helt annan person än den han är idag - tror personligen att KM ändrade sig efter detcsom hände den sommaren 92. Blir inget bra med ett sånt här uttalande.
Senast redigerad av Hardbeck 2018-01-26 kl. 11:26.
Citera
2018-01-26, 11:48
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Nu blir du otydlig igen Twiggy - du blanda ihop Klas o hans bror - då kan du omöjligt veta hur Klas var en dansant o partykille 92 eller en tillbakadragen nallebjörn. Jag kan bara säga att han var en helt annan person än den han är idag - tror personligen att KM ändrade sig efter detcsom hände den sommaren 92. Blir inget bra med ett sånt här uttalande.

Jag vet inte vem Klas är. Bara hans bror som jag sagt. Jag visste inte ens om att Klas fanns, har jag också sagt. Däremot har jag sett bild på Klas och placerat honom i ett "fack", baserat på hur dom andra syskonen är i sättet. Om jag tänker mej Klas säga att han är glad och danssugen, så får jag en vision av björnen Baloo när han dansar med mowgli. Inget otydligt med det. Vore han en festprisse så skulle jag känna till det.
F.Ö pratade jag med en gammal kompis vars syster är ingift i Ahlinsläkten i början på veckan.
Hen hade inte hört NÅGOT eller några rykten om Klas. Hen bor dessutom i Hassle. Så några rykten kan du glömma existerar.
Senast redigerad av Twiggygirl 2018-01-26 kl. 11:52.
Citera
2018-01-26, 12:28
Medlem
Citat:
Nej, rak, smal näsa ska inte BB d y ha/ha haft. Då var det nog inte han.

Ja, men det var inte sommaren 92. Några år senare som de stötte på varandra i jobbet på sjukhuset. Samma kille fick sluta pga att han utsattes för ryktes spridning/mobbing gällande Helena. Detta läste jag om i ett reportage i en veckotidning. Kände igen det som killen på fyllan snackat om, som stämde överens med artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in