Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Mannen på fyllan talar, år 96/97:
-Han var en j..älva idiot, helt övertygad att det var han, den där Erik. Han var udda, konstig och betedde sej som en idiot. Han pratade en massa skit.
-Hans bil syntes parkerad i närheten .......??????.......Han satt där och spana, jä..vla idiot..totalt blåst..
-Vid nåt tillfälle va han med där vi brukade sitta och dricka, snacka i en typ jaktstuga...fick inte va kvar, han va knäpp...Vickade på sjukhuset som vaktmästare en period . Jag lovar, håll ögonen öppna framöver och läs tidningarna så ska du få se den jäveln åka fast...Kolla varje tidning lova det!!...snart....så..bla..bla..
-Du kanske undrar varför jag är insatt. En som jag kände var tillsammans med Helenas ena syrra..så jag kände Helena typ, via honom vid den tiden. Då bodde jag i Mariestad men är inte därifrån och bor inte där längre....bla...bla...
Efter ytterligare en stund och en massa snack om annat.......
-Fan, jag mår så jävla dåligt, orkar inte mer. Jag tror jag vet vad som egentligen hände Helena.....
Jag klarar inte mer, blir galen/tokig....
-Måste prata med någon innan jag blir galen, fan......................
-Aldrig någonsin kommer jag vända mej till polisen. Det går absolut inte.
-Men jag har funderat en del på att kontakta en präst som kände till mej från förr som yngre...Där vi brukade vara en del på sommrarna och dyl....?uppväxt?
-Aldrig polisen men med prästen eftersom han har tystnadsplikt. För jag måste få prata för jag blir snart
galen, orkar inte....bla....bla...osv.....
Min åsikt är att genom åren präglas det av anklagande och utpekande åt olika håll. Likaså nu...men de som vet vad som egentligen hände är tysta om det och sprider rykten och utpekande och driver med mot andra håll, när fallet åter aktualiseras. Finns nog några fler som killen ovan............
Prästen och jaktstugan var väl kopplade till ett ställe norr om Mariestad? (Mellan Mariestad och Kristinehamn, ungefär?)
Er*k F ska ha vikarierat som vaktmästare på sjukhuset sommaren -92. BB d y ska också ha arbetat där då. Dessa två var av någon anledning inte kontanta med varandra vid den tiden.
BB d y bodde i M-stad -92, men kom från samma ställe som KM, har jag för mig. Men vet inte om han bodde någon annanstans vid den tiden personen pratade med denne man (tror BB d y pluggade vid något universitet/högskola under en tid). Jag tror också att han vid något tillfälle bodde i Kristinehamn.
Det
behöver inte alls vara BB d y som berättat detta. En del stämmer dock, bl a: "Erik", "vaktmästare", "vikariat", "Mariestads sjukhus". Hans son ska vara lik sin far, när denne var ung. Personen var väl mörkhårig?