2018-01-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Många mord görs för att lösa ett ”problem”. När det är löst så dödar man inte mer.

Ett s.k ”problem” skulle varit om Helena var gravid. Vid ett sådant scenario kunde man anta att dådet var planlagt.

Nu har det inte framkommit några såna uppgifter. Därför tror jag inte det var menat att utgången skulle bli som den blev.
Citera
2018-01-25, 21:41
Medlem
Några nya uppgifter på om den där Ahl*n var på Stadt?

Ponera att han var det, så borde han vinglat hem via fängelsebron för att ta sig ut till Leksberg (ja, jag vet att han lika gärna kan ha gått utmed Göteborgsvägen för att sedan snedda vid Prebende).
Citera
2018-01-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag kan inte tänka mej att Erik DANSAR öht... Hehe.. Men säger han så, så är det väl så.
!989 fick Erik sitt första och enda barn. Jag TROR att han bodde hemma hos sin mor på Bråten. Iaf var sonen där mycket. Vet inte när erik och Anne+tte gick isär. Vet inte om dom ens bott ihop. Jag är ganska säker på att Erik bott mest hos sin mamma. Jag såg honom där jämt MED eller utan pojken. Tror inte Erik har ett dugg med detta att göra.

Bråtenvägen bodde han på 1992 iaf.
Citera
2018-01-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag kan inte tänka mej att Erik DANSAR öht... Hehe.. Men säger han så, så är det väl så.
!989 fick Erik sitt första och enda barn. Jag TROR att han bodde hemma hos sin mor på Bråten. Iaf var sonen där mycket. Vet inte när erik och Anne+tte gick isär. Vet inte om dom ens bott ihop. Jag är ganska säker på att Erik bott mest hos sin mamma. Jag såg honom där jämt MED eller utan pojken. Tror inte Erik har ett dugg med detta att göra.

Nä men talar han sanning är det skumt, eller hur? Dessutom borde man veta något om man varit nykter och sett HA ringa!
Citera
2018-01-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det är klart att det finns personer som dödat flera personer vid ett och samma tillfälle, men jag syftade på att det är väldigt ovanligt att en person som dödat tidigare, skulle döda någon igen.

Det pratades om i tråden att misstänkt gärningsman kunde döda igen. Många mord görs för att lösa ett ”problem”. När det är löst så dödar man inte mer.
De som upprep att mörda kanske inte=så många i %, men T.Alevandersson,J. Routsalainen, Johanna Möller,Tore Hedin+Anders Elander =några svenska.

I Usa finns ju massor ! J. Gacy, T. Bundy,R.Alcala,Jeffery Dahmer, David Berkovic,Ed Kempfer e.t.c

På ryska sidan har vi ju A.Tjikatilo i Rostov ! I Engl finns t.e.x Fred+Rosemary West !

Bara 1 axpl av pers som inte slut att mörda förrän de sitter bak lås+bom !
Senast redigerad av deakpeasley 2018-01-25 kl. 22:28.
Citera
2018-01-25, 22:16
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Bråtenvägen bodde han på 1992 iaf.

Ja, det gjorde han.
Jag måste tillägga i rättvisans namn att inte bara E.R är opassande i rollen som "dansare".
Pilot har ju sagt att "han bara var glad och danssugen" på stadt.
Jag kan inte tänka mej varken M.R eller Klas i den rollen. I synnerhet inte M.R. Skrattar bara jag tänker på det. Nä, varken M.R eller K,M är pilot som pudelfrillan sa.
Citera
2018-01-25, 22:18
Medlem
Mannen på fyllan talar, år 96/97:

-Han var en j..älva idiot, helt övertygad att det var han, den där Erik. Han var udda, konstig och betedde sej som en idiot. Han pratade en massa skit.
-Hans bil syntes parkerad i närheten .......??????.......Han satt där och spana, jä..vla idiot..totalt blåst..
-Vid nåt tillfälle va han med där vi brukade sitta och dricka, snacka i en typ jaktstuga...fick inte va kvar, han va knäpp...Vickade på sjukhuset som vaktmästare en period . Jag lovar, håll ögonen öppna framöver och läs tidningarna så ska du få se den jäveln åka fast...Kolla varje tidning lova det!!...snart....så..bla..bla..

-Du kanske undrar varför jag är insatt. En som jag kände var tillsammans med Helenas ena syrra..så jag kände Helena typ, via honom vid den tiden. Då bodde jag i Mariestad men är inte därifrån och bor inte där längre....bla...bla...

Efter ytterligare en stund och en massa snack om annat.......

-Fan, jag mår så jävla dåligt, orkar inte mer. Jag tror jag vet vad som egentligen hände Helena.....
Jag klarar inte mer, blir galen/tokig....
-Måste prata med någon innan jag blir galen, fan......................
-Aldrig någonsin kommer jag vända mej till polisen. Det går absolut inte.
-Men jag har funderat en del på att kontakta en präst som kände till mej från förr som yngre...Där vi brukade vara en del på sommrarna och dyl....?uppväxt?
-Aldrig polisen men med prästen eftersom han har tystnadsplikt. För jag måste få prata för jag blir snart
galen, orkar inte....bla....bla...osv.....

Min åsikt är att genom åren präglas det av anklagande och utpekande åt olika håll. Likaså nu...men de som vet vad som egentligen hände är tysta om det och sprider rykten och utpekande och driver med mot andra håll, när fallet åter aktualiseras. Finns nog några fler som killen ovan............
Citera
2018-01-25, 22:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Kan således bero på fyra saker:
1. R*lk*rt har blandat ihop dag
2. R*lk*rt förväxlar H med U
3. R*lk*rt ljuger
4. Ulrika ljuger

Jag tror inte på 4. Knappast 2 heller. Mest troligt 1, men...

Jag tror också på nr 1 i första hand, i andra hand att ER av någon anledning ljuger/vill vilseleda. OM syster U skulle ha varit på Stadt den aktuella natten ändå, då borde någon ha sett det och redogjort för detta för polisen (och även troligen till andra). Mycket liten risk att U skulle ha ljugit om detta.
Citera
2018-01-25, 22:36
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
De som upprep att mörda kanske inte=så många i %, men T.Alevandersson,J. Routsalainen, Johanna Möller,Tore Hedin+Anders Elander =några svenska.

I Usa finns ju massor ! J. Gacy, T. Bundy,R.Alcala,Jeffery Dahmer, David Berkovic,Ed Kempfer e.t.c

På ryska sidan har vi ju A.Tjikatilo i Rostov ! I Engl finns t.e.x Fred+Rosemary West !

Bara 1 axpl av pers som inte slut att mörda förrän de sitter bak lås+bom !

Seriemördare är fortfarande mycket sällsynta.
Citera
2018-01-25, 22:43
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

-Han var en j..älva idiot, helt övertygad att det var han, den där Erik. Han var udda, konstig och betedde sej som en idiot. Han pratade en massa skit.
-Hans bil syntes parkerad i närheten .......??????.......Han satt där och spana, jä..vla idiot..totalt blåst..
-Vid nåt tillfälle va han med där vi brukade sitta och dricka, snacka i en typ jaktstuga...fick inte va kvar, han va knäpp...Vickade på sjukhuset som vaktmästare en period . Jag lovar, håll ögonen öppna framöver och läs tidningarna så ska du få se den jäveln åka fast...Kolla varje tidning lova det!!...snart....så..bla..bla..

-Du kanske undrar varför jag är insatt. En som jag kände var tillsammans med Helenas ena syrra..så jag kände Helena typ, via honom vid den tiden. Då bodde jag i Mariestad men är inte därifrån och bor inte där längre....bla...bla...

-Fan, jag mår så jävla dåligt, orkar inte mer. Jag tror jag vet vad som egentligen hände Helena.....
-Men jag har funderat en del på att kontakta en präst som kände till mej från förr som yngre...Där vi brukade vara en del på sommrarna och dyl....?uppväxt?
-Aldrig polisen men med prästen eftersom han har tystnadsplikt. För jag måste få prata för jag blir snart

Min åsikt är att genom åren präglas det av anklagande och utpekande åt olika håll. Likaså nu...men de som vet vad som egentligen hände är tysta om det och sprider rykten och utpekande och driver med mot andra håll, när fallet åter aktualiseras. Finns nog några fler som killen ovan............

Det där är väl B.W:s ord. Erik som nämns här är inte den Erik R som det pratas om just nu i tråden.
Citera
2018-01-25, 22:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Prästen och jaktstugan var väl kopplade till ett ställe norr om Mariestad? (Mellan Mariestad och Kristinehamn, ungefär?)

Er*k F ska ha vikarierat som vaktmästare på sjukhuset sommaren -92. BB d y ska också ha arbetat där då. Dessa två var av någon anledning inte kontanta med varandra vid den tiden.

BB d y bodde i M-stad -92, men kom från samma ställe som KM, har jag för mig. Men vet inte om han bodde någon annanstans vid den tiden personen pratade med denne man (tror BB d y pluggade vid något universitet/högskola under en tid). Jag tror också att han vid något tillfälle bodde i Kristinehamn.

Det behöver inte alls vara BB d y som berättat detta. En del stämmer dock, bl a: "Erik", "vaktmästare", "vikariat", "Mariestads sjukhus". Hans son ska vara lik sin far, när denne var ung. Personen var väl mörkhårig?
Senast redigerad av Prinzezzan 2018-01-25 kl. 22:52.
Citera
2018-01-25, 23:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Prästen och jaktstugan var väl kopplade till ett ställe norr om Mariestad? (Mellan Mariestad och Kristinehamn, ungefär?)

Er*k F ska ha vikarierat som vaktmästare på sjukhuset sommaren -92. BB d y ska också ha arbetat där då. Dessa två var av någon anledning inte kontanta med varandra vid den tiden.

BB d y bodde i M-stad -92, men kom från samma ställe som KM, har jag för mig. Men vet inte om han bodde någon annanstans vid den tiden personen pratade med denne man (tror BB d y pluggade vid något universitet/högskola under en tid). Jag tror också att han vid något tillfälle bodde i Kristinehamn.

Det behöver inte alls vara BB d y som berättat detta. En del stämmer dock, bl a: "Erik", "vaktmästare", "vikariat", "Mariestads sjukhus". Hans son ska vara lik sin far, när denne var ung. Personen var väl mörkhårig?

Vi pratar alltså om Er*k Fj*llman? Bor han i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in