2017-12-14, 22:11
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-du-ens-betyg
Får man ha xbox i isoleringscell?

Beror helt på vilken anstalt tänk på att dom förstör själva internetmodulen om du får ha det... på visbyanstalten får du ha Xbox 360
Citera
2017-12-27, 11:36
Medlem
roymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av royman
Är det någon som vet om det finns gym på täbyanstaltens labb-avdelning? Eller finns det möjlighet att använda "vanliga" gymmet? Tack
Quotar mig själv utifall någon annan är intresserad. Jag ringde till täbyanstalten och det finns möjlighet att använda vanliga gymmet en timme om dagen.
Citera
2018-01-04, 19:55
Medlem
Infinitysthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Finns flera olika anledningar. Bland annat så kan man kopppla upp sig på internet via x-box, påstår dom!!

Sen tror jag nog att mycket ligger i att vi ska få ett "Straff" och ingen semester. Haha! Vafan man borde ju få ha sin mobil och plasma tv i cellen..
fast det är ju typ som att vara på semester iallafall speciellt om man e hemlös, man har folk att umgås med eget rum, mat, kläder o dusch + sysselsättning och så får man ut o röka ibland om man nu gör det, tjorren kommer etc etc, det blir va man gör det till liksom
Citera
2018-01-18, 01:54
Medlem
Är dömd till fängelse & ska snart avtjäna mitt straff på östragård (Vänersborg), någon som suttit där nyligen och kan berätta något om anstalten?
Citera
2018-01-18, 04:56
Medlem
micro113s avatar
[quote=Dakstone|62249461]
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Avtjäna hela straffet på Tygelsjö?! Då har du en jävla tur.

Du ska ta med en TV om du inte vill hyra en skit-TV från förtroenderådet. Annars det vanliga ungefär som på sluten.

Fråga mer specifikt om du vill veta ngt speciellt. Orkar inte göra en lista.[/QUOTE

Ja jag blev förvånad när jag fick placeringen.
Dömd för medhjälp till grovt skattebrott/3 år

Tv får man alltså ta med sig.
Får man in pingisrack ? 🤓
Tänkte läsa Spanska, ta med sig böcker ?
Rökning 2 ggr om dagen?
Egna kallingar o strumpor ?
Toalettgrejor?
Har säkerheten på anstalter urholkats då?

När jag arbetade fanns TV på rummen och det var kriminalvården - inte förtroenderådet - som höll med TV ..

Och egen TV .. inte en chans ..

men saker kanske har ändrats...
Citera
2018-01-19, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Jo, kan tänka mig att det kan passera så länge vederbörande får sitta med sina egna och i övrigt betraktas som 'tung'.

Har dock aldrig sett det själv inne på de åtskilliga avdelningar jag suttit på - tvärtemot har snabbknullare som KV försökt smyga in begärt flytt jävligt kvickt. Antingen det eller fått en tubsocka med hårt innehåll i skallen tills de fattat.

Har aldrig heller varit med om att folk kommit undan med arbetsvägran någon längre tid - brukar sluta med isol och knall till något skitställe. Nu kanske plitarna på Kumla inte har så många alternativ för dem som redan sitter på ett skitställe, t ex D-huset

Varför ska man acceptera att arbeta i fängelse? Det är inte lagligt med straffarbete i Sverige vilket man definitivt kan påtala att jobb för 13kr i timmen är. Jag hade direkt satt mig emot och sagt att straffarbete inte är acceptabelt.
Citera
2018-01-21, 02:18
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagvetRedan
Är dömd till fängelse & ska snart avtjäna mitt straff på östragård (Vänersborg), någon som suttit där nyligen och kan berätta något om anstalten?

Lugn o skön anstalt på sommaren faktiskt . Se de som ett kollo bara polaren satt där i 20 dagar då han hade inställelse där men ställde in sig på annan . Jag va där en snabbis när en annan snubbe åkte dit i transporten bara
Citera
2018-01-22, 13:59
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Varför ska man acceptera att arbeta i fängelse? Det är inte lagligt med straffarbete i Sverige vilket man definitivt kan påtala att jobb för 13kr i timmen är. Jag hade direkt satt mig emot och sagt att straffarbete inte är acceptabelt.

Har du själva suttit?
Citera
2018-01-24, 11:47
Medlem
GastonLeMans avatar
Hur kontaktar man fångarnas förtroenderåd på respektive anstalt?
Citera
2018-01-26, 01:32
Medlem
t3x5s avatar
Jag ska snart göra min andra volta och denna gången blev det på Ersboda, är det någon som suttit där tidigare och kan berätta lite kort om hur det är där?
Citera
2018-01-29, 16:20
Medlem
BeerChangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5
Jag ska snart göra min andra volta och denna gången blev det på Ersboda, är det någon som suttit där tidigare och kan berätta lite kort om hur det är där?
Ersboda är en av de bättre klass 2, grattis. Hyffsat gym och inte så överpopulerat med MENA-folk.

Kommer inte att vara några problem. Säger som andra har sagt tidigare i tråden, hälsa och ta i hand när du kommer som ny. Var ärlig med vad du sitter för.

Sitter du på en längre volta? Har du möjlighet med utsluss? Ersboda samarbetar med Sörbyn, en 3:a strax söder om Umeå. Om du har möjlighet, sök dig dit. En av dem absolut bästa/friaste klass 3 i landet.

Lycka till.
Citera
2018-01-29, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Hur kontaktar man fångarnas förtroenderåd på respektive anstalt?

Skriv förtroenderådet istället för namn, och sen adress som vanligt.

Eller om du vet någon som sitter där, skicka till den personen så ger han brevet vidare.

Vad är det du vill förmedla? Inget hot mot intagen? isånafall finns risken att det inte kommer in.

Dom som sitter i förtroende rådet brukar oftast vara riktigt etablerade som kriminell. Med i gäng och liknande.

Och deras post läser dom minst 99 av 100 gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in