2017-11-04, 13:38
Medlem
Någon som suttit på Tygelsjö på senaste och har lite info om hur där är och vad man får ta med sig in?
Ska snart in på en runda på 3år
Citera
2017-11-05, 08:17
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dakstone
Någon som suttit på Tygelsjö på senaste och har lite info om hur där är och vad man får ta med sig in?
Ska snart in på en runda på 3år

Avtjäna hela straffet på Tygelsjö?! Då har du en jävla tur.

Du ska ta med en TV om du inte vill hyra en skit-TV från förtroenderådet. Annars det vanliga ungefär som på sluten.

Fråga mer specifikt om du vill veta ngt speciellt. Orkar inte göra en lista.
Citera
2017-11-05, 09:29
Medlem
[quote=ExConvict|62249230]Avtjäna hela straffet på Tygelsjö?! Då har du en jävla tur.

Du ska ta med en TV om du inte vill hyra en skit-TV från förtroenderådet. Annars det vanliga ungefär som på sluten.

Fråga mer specifikt om du vill veta ngt speciellt. Orkar inte göra en lista.[/QUOTE

Ja jag blev förvånad när jag fick placeringen.
Dömd för medhjälp till grovt skattebrott/3 år

Tv får man alltså ta med sig.
Får man in pingisrack ? 🤓
Tänkte läsa Spanska, ta med sig böcker ?
Rökning 2 ggr om dagen?
Egna kallingar o strumpor ?
Toalettgrejor?
Citera
2017-11-05, 15:58
Medlem
ExConvicts avatar
[quote=Dakstone|62249461]
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict

Rökning 2 ggr om dagen?
Toalettgrejor?

Förstagångare antar jag?

Pingisrack - ja
Böcker/CD-skivor - ja, det finns dessutom språkkurser i KVs regi, då du slipper tvångsarbetet, iaf halva dagarna
Rökning - hur mkt du vill, det är en öppen anstalt
Egna underkläder - ja
Toagrejor - ja

Ta även med dig ett åtminstone 1000 spänn i kontanter så att du kan handla i kiosken innan första löningen kommer. När jag satt där hade de även pizzautkörning från byn.

Se även till att komma in på ett bra jobb. Växthuset, tvätten och snicken blir skittrist efter ett tag, då är köket mindre enformigt - bästa i längden är städjobb så att man får sova om morgnarna.

Troligen kommer du att få chansen att bo i 'villan' efter ett tag eftersom du är långtidare relativt sett. Där har man självhushåll och får åka och handla en gång i veckan. Bra alternativ om man bor med ok och renligt folk, vilket inte alltid är fallet.

Tygelsjö är ett riktigt bra ställe,se bara till att inte dras in i nåt skit så att du blir knallad till Fosie. Det är en ocean av skillnad mellan klass 3 och 2. Tygelsjö räknar jag inte ens som ett fängelse.
Citera
2017-11-05, 16:34
Medlem
[quote=ExConvict|62252049]
Citat:

Förstagångare antar jag?

Pingisrack - ja
Böcker/CD-skivor - ja, det finns dessutom språkkurser i KVs regi, då du slipper tvångsarbetet, iaf halva dagarna
Rökning - hur mkt du vill, det är en öppen anstalt
Egna underkläder - ja
Toagrejor - ja

Ta även med dig ett åtminstone 1000 spänn i kontanter så att du kan handla i kiosken innan första löningen kommer. När jag satt där hade de även pizzautkörning från byn.

Se även till att komma in på ett bra jobb. Växthuset, tvätten och snicken blir skittrist efter ett tag, då är köket mindre enformigt - bästa i längden är städjobb så att man får sova om morgnarna.

Troligen kommer du att få chansen att bo i 'villan' efter ett tag eftersom du är långtidare relativt sett. Där har man självhushåll och får åka och handla en gång i veckan. Bra alternativ om man bor med ok och renligt folk, vilket inte alltid är fallet.

Tygelsjö är ett riktigt bra ställe,se bara till att inte dras in i nåt skit så att du blir knallad till Fosie. Det är en ocean av skillnad mellan klass 3 och 2. Tygelsjö räknar jag inte ens som ett fängelse.

Ja förstagångare..
Nä jag hittar inte nåt skit, 48 år , för gammal för sånt.
Jag har jobbat som kock i 22 år, så man kan ju hoppas på att man får fixa käk istället för att spika pallar.. 😂
Citera
2017-11-06, 22:59
Medlem
[quote=Dakstone|62249461]
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Avtjäna hela straffet på Tygelsjö?! Då har du en jävla tur.

Fråga mer specifikt om du vill veta ngt speciellt. Orkar inte göra en lista.[/QUOTE

Rökning 2 ggr om dagen?
Toalettgrejor?

Måste varit ett jäkla grovt brott om man får 3år för medhjälp!
Maxstraffet för grovt skattebrott är 6år vet inte vad de är för medhjälp dock iofs.
Citera
2017-11-07, 13:17
Medlem
[quote=Calby|62267785][quote=Dakstone|62249461]

Maxstraffet för grovt skattebrott är 6år vet inte vad de är för medhjälp dock iofs.[/QUOTE

Totalt handlade det om drygt 70 miljoner.
Men min del i det gjordes utomlands, så jag kunde inte bli fälld för grovt skattebrott, så det blev medhjälp.
Man kan få 6+2 år för grovt skattebrott om det vill sig illa.
Citera
2017-11-07, 13:52
Medlem
Ringde till Tygelsjö idag.

Man fick ta med

Svenska cigaretter eller snus 1 limpa eller en stock

Egna skor
Inga underkläder eller strumpor
Tv behövs inte, för det finns tv på alla rum nu.

Toalettgrejor/ tandborste,deo,tandkräm,rakgrejor,schampo

Böcker gick också bra

Pingisrack visste han inte, men sa att ta med det så löser det sig nog.

Så då slappa man köpa en ny tv iaf 👍
Citera
2017-11-10, 02:57
Medlem
ExConvicts avatar
[quote=Dakstone|62271065][quote=Calby|62267785]
Citat:

Maxstraffet för grovt skattebrott är 6år vet inte vad de är för medhjälp dock iofs.[/QUOTE

Totalt handlade det om drygt 70 miljoner.
Men min del i det gjordes utomlands, så jag kunde inte bli fälld för grovt skattebrott, så det blev medhjälp.
Man kan få 6+2 år för grovt skattebrott om det vill sig illa.

Ok, prata bara inte om hur många miljoner det rörde sig om etc - det finns många öron och ögon även på Tygelsjö, t ex lite mer 'kvalificerat' folk i kriminella sammanhang som gör utsluss och gärna vill veta mer.

Gör dig inte mer märkvärdig än nödvändigt, speciellt om du har pengar kvar ute. Grovt skattebrott, that's it - end of story.
Citera
2017-11-27, 03:15
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ringde till Tygelsjö idag.

Man fick ta med

Svenska cigaretter eller snus 1 limpa eller en stock

Egna skor
Inga underkläder eller strumpor
Tv behövs inte, för det finns tv på alla rum nu.

Toalettgrejor/ tandborste,deo,tandkräm,rakgrejor,schampo

Böcker gick också bra

Pingisrack visste han inte, men sa att ta med det så löser det sig nog.

Så då slappa man köpa en ny tv iaf 👍

Ta med strimopr o underkläder ändå för du kan få ha de på dig ändå . Haft egna underkläder på 3or o 2or och kan säga att underkläderna som kv har är obekväma utav helvete antingen uttöjda eller för små nästan omöjligt att hitta ett par som passar

Ta med tidningar , böcker, Playstation 2 ( dock måste de plomberas ) lite spel och några filmer och en limpa cigg o minst 1000 kr . Stå spika pall är skit .. Jag hade de jobbet och vart knäpp totalt så enformigt o man får ont i axeln.

Som exconvict skrev . Håll käften om hur mycket pengar du har och summan för tro mig när ja säger att det är tungt kriminella på utsluss som kan vilja ha pengarna själv

Men annars sköt din hygien, va trevlig o social o se de som en semester besök på helgerna mellan 12-16 typ och på röda dagar billigt o ringa nu ett 20 kort räcker i 57 min och ett 100kort i 5 timmar ... och just de glöm inte frimärken då jag tror du vill ha besökstillstpnden klara och telefon tillstånd
Citera
2017-11-27, 11:18
Medlem
roymans avatar
Är det någon som vet om det finns gym på täbyanstaltens labb-avdelning? Eller finns det möjlighet att använda "vanliga" gymmet? Tack
Citera
2017-12-14, 11:32
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Får man ha xbox i isoleringscell?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in