2017-10-10, 17:39
Medlem
Blir andra fångar griniga om man pratar med sjuksyrra/läkare/eventuellt präst eller är det vårdare och dylikt som som avses när man säger att man inte ska prata med plitar?
Citera
2017-10-10, 17:55
Medlem
Psytrance303s avatar
Jag pratade med en herre som jobbar på Kumla och han berättade att det inte alls var som förr. Kvinnomisshandlare och våldtäktsmän gick säkra och umgicks med de andra intagna. Han hintade om kulturella skillnader.
Citera
2017-10-10, 18:11
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Blir andra fångar griniga om man pratar med sjuksyrra/läkare/eventuellt präst eller är det vårdare och dylikt som som avses när man säger att man inte ska prata med plitar?

Det är mer specifikt plitar.
Citera
2017-10-11, 12:25
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psytrance303
Jag pratade med en herre som jobbar på Kumla och han berättade att det inte alls var som förr. Kvinnomisshandlare och våldtäktsmän gick säkra och umgicks med de andra intagna. Han hintade om kulturella skillnader.

Låter underligt med tanke på att de inte ens sitter på samma anstalt - vissa öppna anstalter blandar dock.

Mig veterligen har Kumla ingen avdelning för snabbknullare eller hustruboxare - men det kan iofs ha ändrats sen jag var där sist.
Citera
2017-10-11, 12:54
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Vet inte var du har fått det ifrån att alla som sitter på kåken är "oskyldiga". Däremot är det nog rätt få som förklarar sig skyldiga i rätten. På kåken är det ingen som orkar lyssna på folk som tjatar om hur oskyldiga de är - tvärtom diskuteras de begångna brotten ganska ingående.

Du har däremot rätt i att det finns en klar hierarki på kåken, där parametrar som vad man sitter för, hur man för sig, vilken konstellation man ingår i samt vilken våldspotential man har bestämmer rangordningen.

Åt vilket håll?
Baserat på det fetade, hur pass skall man ligga till för att hamna högt i "rang"?
Citera
2017-10-11, 13:42
Medlem
Psytrance303s avatar
Citat:
Låter underligt med tanke på att de inte ens sitter på samma anstalt - vissa öppna anstalter blandar dock.

Mig veterligen har Kumla ingen avdelning för snabbknullare eller hustruboxare - men det kan iofs ha ändrats sen jag var där sist.

De var ju inte enkom dömda för våldtäkt eller misshandel, utan hade flertal grova domar på sig.

Sen blev jag förvånad av att det inte jobbades, det blev helt enkelt för jobbigt att tjöta om arbetsvägran så de fördrev tiden på avd. Inte alla, men många. Hade det hänt på Hinseberg hade det blivit isoleringen direkt för att dra ett exempel.
Citera
2017-10-11, 17:40
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Åt vilket håll?
Baserat på det fetade, hur pass skall man ligga till för att hamna högt i "rang"?

Om man tar ett exempel, en kille som sitter för grovt våld eller mord alternativt grovt narkotika, fullvärdig medlem i ett respekterat gäng, är känd i tungt kriminella kretsar, har ett rykte om att stå upp för sig själv och är i övrigt allmänt trevlig att ha att göra med.

Ovanstående ungefär ger maxpoäng i hierarkin.
Citera
2017-10-11, 17:54
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psytrance303
De var ju inte enkom dömda för våldtäkt eller misshandel, utan hade flertal grova domar på sig.

Sen blev jag förvånad av att det inte jobbades, det blev helt enkelt för jobbigt att tjöta om arbetsvägran så de fördrev tiden på avd. Inte alla, men många. Hade det hänt på Hinseberg hade det blivit isoleringen direkt för att dra ett exempel.

Jo, kan tänka mig att det kan passera så länge vederbörande får sitta med sina egna och i övrigt betraktas som 'tung'.

Har dock aldrig sett det själv inne på de åtskilliga avdelningar jag suttit på - tvärtemot har snabbknullare som KV försökt smyga in begärt flytt jävligt kvickt. Antingen det eller fått en tubsocka med hårt innehåll i skallen tills de fattat.

Har aldrig heller varit med om att folk kommit undan med arbetsvägran någon längre tid - brukar sluta med isol och knall till något skitställe. Nu kanske plitarna på Kumla inte har så många alternativ för dem som redan sitter på ett skitställe, t ex D-huset
Senast redigerad av ExConvict 2017-10-11 kl. 17:59.
Citera
2017-10-19, 05:15
Medlem
Citat:
Jo, kan tänka mig att det kan passera så länge vederbörande får sitta med sina egna och i övrigt betraktas som 'tung'.

Har dock aldrig sett det själv inne på de åtskilliga avdelningar jag suttit på - tvärtemot har snabbknullare som KV försökt smyga in begärt flytt jävligt kvickt. Antingen det eller fått en tubsocka med hårt innehåll i skallen tills de fattat.

Har aldrig heller varit med om att folk kommit undan med arbetsvägran någon längre tid - brukar sluta med isol och knall till något skitställe. Nu kanske plitarna på Kumla inte har så många alternativ för dem som redan sitter på ett skitställe, t ex D-huset

På västervik så blandar dom snabbknullare med kvinnoboxare på vanliga avdelningar. Skitkåk för övrigt
Citera
2017-10-19, 10:19
Medlem
Citat:

Var intagen där 2012. Arbetade i tvätteriet, jag vet inte om det var en renodlad snabbis avd, men plitarna berättade för oss att en viss avdelning hade sådana jävlar. Så tvätten till den avdelningen, ja vi kan kort säga att folk som skickade ner smutsiga XXXL kläder fick stl Small tillbaks, andra jävlar fick nerpissade kläder.
Det slutade med att rödskjortorna (de anställda i tvätten) tog över tvätten till den specifika avdelningen.
Senast redigerad av Cler1c 2017-10-19 kl. 10:23.
Citera
2017-10-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det är mer specifikt plitar.
Du skulle se hur många fångar flockas kring unga kvinnliga vårdare på rastgården.
Citera
2017-10-28, 21:07
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Du skulle se hur många fångar flockas kring unga kvinnliga vårdare på rastgården.

Ja, men då är dom flera och inte en och en och vanligtvis så är det alltid andra intagna runtom.

Det är skillnad om du sitter ensam med en plit.

Än värre om intagna ser ett mönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in