2018-01-25, 23:22
Medlem
why123s avatar
Nej, där håller jag faktiskt med Merwinna! Hon skulle aldrig fått förfrågan. Styckmadsen ville ha en ung vacker karismatisk kvinna och dit kan vi inte räkna henne.
Skulle han begå det perfekta brottet så ville han nog ha ett offer som han kunde tänka på efteråt. Tankarna efteråt lär ju ge kickar så det han sa i dokumentären att han inte visste vem Kim var är naturligtvis inte sant.
Citera
2018-01-25, 23:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja så är det sagt. Typ under våren har dom mailat och sen har hon inget hört från honom angående intervju. Så poff ringer han just den här dagen och bjuder på te och så kommer dom överens om en intervju samma dag/kväll. Sen vinkar pojkvännen och vänner när dom ser ubåten glida ut.
Flåt att jag är tjatig, har läst i artikeln och behöver / vill ha mer klarlagt. Sms kontakt om vju nån månad innan. Ringer han FÖRE festen och bjuder på te? Är pojkvännen med då? För hittills har jag uppfattat det som om kim med sällskap var hos Pm i verkstaden före båtturen och att hon då hade sällskap. Det har stått pojkvän eller fotograf.
Gick kim isf hem igen efter teet? Hade hon redan då planen att åka båt? För jag läser att första gästen hade kommit när peder ringer och säger att nu blir det båttur. Att kim då frågar om killen vill åka med.
Eller var både kim o vännen i verkstaden på te och intervju på eftermiddagen. De berättade kanske om festen och den planerade resan. De går hem o några timmar senare kommer gäster, PM ringer och vill ubåta nu meddetsamma.
Citera
2018-01-25, 23:29
Medlem
Usch. Omöjligt at få sova med så mycket ny info. Jag mår jättedåligt, har hög puls och ont i magen. Inte alltid positivt med god fantasi. Det skulle inte förvåna mig om detta bara blir värre.

Tänker på stickskadorna runt vagina til exempel. Om han faktiskt skärde bort saker 🤢
Citera
2018-01-25, 23:29
Medlem
Lyckas inte citera rätt inlägg via mobilen ... men som svar på att han skulle ha tagit ombord sågen etc först i samband med att han sms’at KW stämmer väl inte med tidsangivelserna?

Sa inte vittnet som såg honom bära ombord fogsvansen att det skedde tidigare än pojkvännens angivelse av sms’et från PM där han bjuder in KW (18:45)?
Citera
2018-01-25, 23:31
Medlem
Citat:
Vem har sagt det eller var kommer det ifrån? Det här mordet handlar om sexuellt driv, så jag vet inte riktigt om det innefattar att vara dum i huvudet också vilket han är med så stora risker och så uselt efterarbete.

Han är överskattad det grövsta . Plocka ner honom direkt för han är så jävla korkad så man häpnar.

Ja, det fetade är nog jag upphovet till. Även om det är väl känt bland manipulativa förmågor.

Madsen kunde de facto också kunnat lyckats och då hade Danmark, mest troligt, haft en seriemördare. Planen var inte alls dåligt tänkt (sett ur mördarens perspektiv).

Men han gjorde en del fatala misstag. Tack och lov.

EDIT. Madsen var ju inte så noga med detaljerna direkt.
Senast redigerad av Remark 2018-01-25 kl. 23:45.
Citera
2018-01-25, 23:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Flåt att jag är tjatig, har läst i artikeln och behöver / vill ha mer klarlagt. Sms kontakt om vju nån månad innan. Ringer han FÖRE festen och bjuder på te? Är pojkvännen med då? För hittills har jag uppfattat det som om kim med sällskap var hos Pm i verkstaden före båtturen och att hon då hade sällskap. Det har stått pojkvän eller fotograf.
Gick kim isf hem igen efter teet? Hade hon redan då planen att åka båt? För jag läser att första gästen hade kommit när peder ringer och säger att nu blir det båttur. Att kim då frågar om killen vill åka med.
Eller var både kim o vännen i verkstaden på te och intervju på eftermiddagen. De berättade kanske om festen och den planerade resan. De går hem o några timmar senare kommer gäster, PM ringer och vill ubåta nu meddetsamma.

Nej som jag uppfattade det hade hon sporadiskt mailkontakt med förfrågan om intervju under våren 2017. Därefter inget svar alls från Madsen. Sen ringer han henne den aktuella dagen för att diskutera saken och bjuder på te . Där bestäms det att samma kväll ska intervjun ske och sen gick hon tillbaka till avskedsfesten. Det var så att Kim var på avskedsfesten då hon fick samtalet, och rådfrågade sin pojkvän om hon skulle göra intervjun eller inte, men dom kom överens om att det kan vara bra och och det vare ett amerikanskt magasin som skulle ge ut artikeln. Hon frågade pojkvännen om han skulle med på ubåtsturen vilket han inte tyckte eftersom det var fest och båda kan inte heller bara lämna vännerna.
Citera
2018-01-25, 23:36
Medlem
Citat:

Enligt de nya uppgifterna från pojkvännen så ska KW ha fått sms från Madsen med fråga om hon vill ha den intervju som hon tidigare bett om nu direkt, runt 18:45 den aktuella kvällen då hon försvann, i samband med att de väntade på sina gäster till en avskedsfest de planerat att ha med sina vänner på en gräsplätt nära ubåten. Efter diskussion med pojkvännen så går hon med på det men pojkvännen stannar med gästerna och de vinkar av henne på distans.

Jag minns också de initiala uppgifterna om en fotograf men det framgår inte i de här nya uppgifterna något som skulle kunna förklara den ’fotografen’ men jag har något vagt minne om att det handlade om ett event tidigare under samma dag då en annan kvinnlig (australiensisk?) reporter var där för att filma PM för en dokumentär. Kan hon ha varit påtänkt först som offer men det föll på att fotografen var med?
Citera
2018-01-25, 23:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst blir man alldeles omtumlad av ett så stort stycke ny information på en gång! När rättegången kör igång får man väl sjukskriva sig!

Det går mot sjukskrivning ja. Det här är första gången i mitt liv som jag har längtat efter kvinnodagen.
Citera
2018-01-25, 23:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det fetade är nog jag upphovet till. Även om det är väl känt bland manipulativa förmågor.

Madsen kunde de facto också kunnat lyckats och då hade Danmark, mest troligt, haft en seriemördare. Planen var inte alls dåligt tänkt (sett ur mördarens perspektiv).

Men han gjorde en del fatala misstag. Tack och lov.

Ja det kan ligga något i det, men samtidigt får ju inte dumheten ta över oavsett vilka spännande äventyr han sökte. Sexuellt drivet mord är väl kanske inte riktigt som att sitta i en raket som man pillar med eller en skorv till ubåt som han lekte runt på ytan med. Nej, men han är överskattad och det tyckte jag direkt i princip med den upphöjande texten om hans jävla raket och ubåt. Ehh, en random dvärg som gjort sig ett namn som raket madsen, och som man kan tolka som halvtokig byfåne.
Citera
2018-01-25, 23:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nej som jag uppfattade det hade hon sporadiskt mailkontakt med förfrågan om intervju under våren 2017. Därefter inget svar alls från Madsen. Sen ringer han henne den aktuella dagen för att diskutera saken och bjuder på te . Där bestäms det att samma kväll ska intervjun ske och sen gick hon tillbaka till avskedsfesten. Det var så att Kim var på avskedsfesten då hon fick samtalet, och rådfrågade sin pojkvän om hon skulle göra intervjun eller inte, men dom kom överens om att det kan vara bra och och det vare ett amerikanskt magasin som skulle ge ut artikeln. Hon frågade pojkvännen om han skulle med på ubåtsturen vilket han inte tyckte eftersom det var fest och båda kan inte heller bara lämna vännerna.

Nä. Hon hoppades kunna sälja artikeln till ett amerikanskt magasin (Wired), men när de senare tillfrågades hade de aldrig hört hennes namn.
Citera
2018-01-25, 23:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nä. Hon hoppades kunna sälja artikeln till ett amerikanskt magasin (Wired), men när de senare tillfrågades hade de aldrig hört hennes namn.

Och det kopplar du till det här mordet förstår jag eller är det en lömsk agenda du har gentemot mordoffret? Jag vet inte riktigt vad du egentligen vill säga eftersom jag aldrig läser dina inlägg, men jag kan direkt säga att vill du citera mig och svara så krävs det något intressant, och jag kan inte begripa vad det har med mordet att göra. Frilansjournalister säljer till en hel del även om dom aldrig hört deras namn. Det är kvalitén på arbetet som avgör om dom vill köpa storyn.
Citera
2018-01-25, 23:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Mailkontakt på våren.

”Hun havde på et tidspunkt i foråret haft en kort mail-korrespondance med ham for at lave en reportage om hans arbejde med raketter. Så vidt vides havde Kim Wall ikke hørt fra Peter Madsen i de følgende måneder, før han denne augustaften bad hende komme over og drikke en kop te i hans værksted. Her tilbød han at stille op til et interview. Det skulle foregå samme aften, og det skulle foregå ombord på ubåden.”

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in