Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Varför? Du spekulerar ju i precis allting annat. Hade du följt med eller inte?
Eller blev det för känsligt? Normalförnuftig, ja det var ju också ett ord.
Skulle du vara det menar du?
Ja, det tycker jag att jag är. Jag har stått och frusit i underkylt regn på busshållplatser på landsvägar, och ändå inte tagit emot skjuts när karlarna har stannat och erbjudit mig... Det är "normalförnuftigt" i min bok. Och självklart har jag aldrig åkt svarttaxi. Jag har varit med om ett våldtäktsförsök, och det inträffade på ett årsmöte i en förening. (!) Mannen var styrelseordförande och jag var kassör, och när ingen annan hade anmält sig föreslog han att vi skulle ta mötet hemma hos honom. Vilket jag gick med på. Och då hade han bullat upp med vin...
Men det hade knappast ändrat något om jag sagt nej till att gå hem till honom, för mötet skulle ändå ha hållits i en lokal där ingen annan skulle ha varit vid den tiden. Och jag kände den här mannen sedan flera år, och han hade aldrig gjort närmanden förr, och inte gett minsta prov på dålig kvinnosyn eller aggressivitet. Så jag tycker inte att det hade varit mitt fel, ens om jag misslyckats med att slå ner honom. Där, ungefär, går gränsen för hur förnuftig man måste vara.