2018-01-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men skulle hon ha bjudit med en gäst utan Madsens godkännande? Så gör man inte enligt saligen avsomnade Magdalena Ribbing. Men K kanske var dåligt uppfostrad..?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Dåligt uppfostrad vet jag inte. Men uppenbarligen frågade hon honom, och de diskuterade ju om det var lämpligt just den kvällen. Hon valde jobbet, han valde att stanna med gästerna.

Många verkar haka upp sig på att Kim bjudit in pojkvännen rakt av med eller utan Peters kännedom. Det kan lika gärna vara så att Kim introducerade idén att han kunde följa med och att hon skulle fråga Peter beroende på vad pojkvännen ville. Så hade jag också kunnat säga; "Förresten vill du följa med käraste pojkvän, det är ju en unik chans att få dyka ner med en u-båt? Ska jag fråga Peter ifall det är ok med honom?" Finns inget i det som pojkvännen sagt som motsäger sig det, han har helt enkelt sagt att Kim frågade ifall han ville hänga på. Just saying.
Senast redigerad av Shakopee 2018-01-25 kl. 22:18.
Citera
2018-01-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Slarvigt uttryckt: menade att han häktades på svagare skäl än mord. Inte att dom hade lite på fötterna.
Han anhölls och häktades på grunval av vållande till annans död. Senare ändrades det till mord.
Citera
2018-01-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror att han ringde Kim och bjöd över henne på te. Sedan bar han ner verktygen mm till ubåten och tillsist kom Kim för att åka ut med ubåten.

Kanske är det detta som åklagaren kommer att bevisa då han yrkar på planerat mord.

Det är den uppfattning jag också fått.
Citera
2018-01-25, 22:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Är det någon som vet om KW är till utseendet lik PM:s biologiska mor?

Madsens mor hadde rött hår, det finns en bild någonstans här i tråden.
Citera
2018-01-25, 22:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Jag tror det är bilden som min avatar - stor bild som hängt i entrén till deras kontor då ”herrarna” var kollegor och höll på med raketuppskjutningar. Kvinnan är identisk m offret. T o m rött tyg - hennes ena klädesplagg.

Ja, det börjar bli lite för många teman som går igen nu, mellan K och M...
Citera
2018-01-25, 22:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läser norska och danska så gott som obehindrat eftersom jag har norska föräldrar och de 2 språken är likartade i text, förstår norska fullt ut även i talspråk men har sämre koll på danskan. Uppfattar kanske 60-70% bara. Tyvärr.

Kan du lägga upp länken till det danska reportaget/dokumentären? Kan nog ta mig igenom den utan att missförstå.

Jag har också lätt för språk ( talar 7 st ) och jag har alltid gillat danska.

Hittade den på tv2 play, du måste nog registrera dig?

https://forside.play.tv2.dk/#return-%2F
Citera
2018-01-25, 22:29
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-van-han-ville-bega-perfekta-brottet/

Han ville begå det perfekta brottet.
Detta vet vi sedan tidigare. Men det är intressant att han pratat om det med sin kollega också - det vittnar om att detta var något han gick och tänkte på. Han hade ju också talat med folk om hur det bästa sättet var att dumpa en kropp, och konstaterat att det var på precis det sätt han gjorde - som delar i Køgebukten.

Nu är det väl klart för alla att dådet var planerat i förväg? Eller är det fortfarande någon som tror att det var dråp, en olycka eller liknande?
Citera
2018-01-25, 22:32
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror att han ringde Kim och bjöd över henne på te. Sedan bar han ner verktygen mm till ubåten och tillsist kom Kim för att åka ut med ubåten.

Kanske är det detta som åklagaren kommer att bevisa då han yrkar på planerat mord.

Var det inte så att hon velat intervjua honom ett tag och att han helt plötsligt lät sig intervjuas?
Om hennes pojkvän också hade tillåtits att följa med har jag svårt att se någon planering. Det känns lite förhastat om det nu är så och med det så framstår ju Madsen som oerhört korkad.
Det återstår dock att se vad åklagaren har när det gäller planerandet. Och får han det i hamn så sitter livstid som handsken.

Drabschef
Citat:
Jeg kunne se med det samme, at det var en bevidst handling
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-22-drabschef-i-ubaadssag-der-er-mange-personlige-foelelser-inde-over
Senast redigerad av Moosky 2018-01-25 kl. 22:34.
Citera
2018-01-25, 22:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Var det inte så att hon velat intervjua honom ett tag och att han helt plötsligt lät sig intervjuas?
Om hennes pojkvän också hade tillåtits att följa med har jag svårt att se någon planering. Det känns lite förhastat om det nu är så och med det så framstår ju Madsen som oerhört korkad.
Det återstår dock att se vad åklagaren har när det gäller planerandet. Och får han det i hamn så sitter livstid som handsken.
Jo, de hade haft mail kontakt tidigare men efter det hörde han inte av sig förrän den 10e och plötsligt ville han att hon skulle göra intervjun. Det var ju dagen för avskedsfesten och jag fick för mig att han när han ringde bjöd över henne på te för att diskutera närmare. Väl där kom de överens om att hon skulle intervjua honom i ubåten senare den dagen.

Där emellan bar han ner verktygen mm till ubåten. Jag är övertygad om att så var fallet.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-25 kl. 22:42.
Citera
2018-01-25, 22:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Drabschef

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-22-drabschef-i-ubaadssag-der-er-mange-personlige-foelelser-inde-over

Länken. Jens Möller syftar på den parterade kroppen och att han kunde se direkt att delarna var avskilda med vilje och ingen olycka som Madsen påstod. Möller uttryckte även detta i dokumentären. Han såg det direkt men gick naturligtvis inte ut med det till allmänheten, sa han.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-25 kl. 22:44.
Citera
2018-01-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta vet vi sedan tidigare. Men det är intressant att han pratat om det med sin kollega också - det vittnar om att detta var något han gick och tänkte på. Han hade ju också talat med folk om hur det bästa sättet var att dumpa en kropp, och konstaterat att det var på precis det sätt han gjorde - som delar i Køgebukten.

Nu är det väl klart för alla att dådet var planerat i förväg? Eller är det fortfarande någon som tror att det var dråp, en olycka eller liknande?

Japp. Sedan länge. Specialåklagaren som jobbade på grova brott tror jag förstod det tidigt. Finns signifikanta mönster som signalerar. Han har nog samma spårnäsa som våra likhundar (som tydligen slagit omvärlden med häpnad).
Citera
2018-01-25, 22:45
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu vet jag inte vad du tror att du svarade på? Ett milt örtte är en bättre sängfösare än öl eller vin.

En spekulativ fråga. Hade du, som är tydligt fascinerad av Madsen på fler än ett sätt, följt med på turen om du varit i KW:s ställe? Och om du följt med, tror du att du hade varit i livet idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in