2018-01-25, 19:24
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Låter helt rimligt. PM har sett KW förut och troligen hetsat upp sig inför tanken att ta just henne som offer för sina sjuka lustar. Hon var väl det perfekta offret i hans ögon, av någon anledning. Han ville inte ta vilken kvinna som helst, då hade han väl bara gått rakt ut på Isterdgade där han bodde och plockat upp en prostituerad. Men tog alltså chansen och ringde upp KW. Hon ville ju intervjua honom. Hon såg det naturligtvis som ett jobb som alla andra och hade knappast något annat i tankarna.

Men det hade PM.
Är det någon som vet om KW är till utseendet lik PM:s biologiska mor?
Citera
2018-01-25, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Är det någon som vet om KW är till utseendet lik PM:s biologiska mor?
Jag har inte sett mamman på bild alls. Tror inte nån har hittat henne. Men det är en av Merwinnas teorier att Madsen gjorde detta pga att Kim är lik mamman.
Citera
2018-01-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tycker jag inte alls är skumt. Hon skulle ju bara vara borta ett par timmar och vara tillbaka vid 21.30 typ. Jobbet går först. Gör det för mig med. Hur många helger har jag inte avbokat en sammankomst och jobbat istället? Plikttrogen. Såna är vi

Men Madsen hade bråttom. Han hade ju planerat allt redan och var sugen på att utföra sitt värv. SITT jobb. Och hon hade en del att fixa innan Kina-flytten - allt var lite bråttom. Hon tar chansen att få den här intervjun som kanske skulle rendera i några behövliga tusenlappar för ett sålt reportage. Må vara att hon missade ett par timmar med vännerna, lite svinn får man räkna med.

Fullt möjligt men...

Kim Wall skrev om sadomasochism.

Madsen hade utövat sadomasochism.

De bodde ett par hundra meter från varandra.

De hade kunnat träffats när som helst under flera månader. Hade bara varit för journalisten att gå en liten bit och knacka på.

Hon ska flytta till Kina där hennes vän redan är. En fotograf som bl.a. skildrar kvinnor under vatten.

Jävligt ruskigt om ett av hans motiv var Kim Wall under vatten.
Citera
2018-01-25, 19:34
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-van-han-ville-bega-perfekta-brottet/

Han ville begå det perfekta brottet.
Citera
2018-01-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, en egen måttstock hade han, och han var väl tom måttstocken personifierad. Det fanns bara han, i hans universum.

Det där abnorma spänningssökandet delar han med andra mördare, som är lika störda som han.

Lyckas man bara placera PM i rätt psykologiskt fack (tillsammans med liknande pervon) så blir hans riskbeteende och dumhet iaf lite begripliga.

Att göra allt inför öppen ridå var väl en del av den ultimata kicken.

ABSOLUT. Det var en rejäl kick. "Om jag tänkt och mörda henne skulle jag då gjort denna avfärd ......... ni hör ju själv hur dumt det låter" typ.

Låter nästan som ett Merwinna eko.
Citera
2018-01-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Inget lite skumt med att lämna en viktig fest för ett reportage? Ett reportage som börjar i samma område där både offer och misstänkt mördare bor?

Att Madsen ringer precis under den festen är superskumt. Den mest sansade förklaringen är att han känt till festen och tyckt det varit ett bra tillfälle. Detta trots dagen efter troligen passat mycket bättre...

Sedan erbjöds pojkvännen att följa med men tackar nej. Står dock att han vinkar av henne när hon beger sig iväg i ubåten.

Skedde inte det efter tebjudningen? Det innebär i så fall att pojkvännen möjligen varit med på denna.

Visst hon sade heller inte OK direkt utan diskuterade med pojkvännen. Han skulle stanna hemma med gästerna och hon skulle göra intervjun. Det handlade om en tur på två timmar som dom kunde följa med blicken där dom satt.

Kvällen skulle vara ung när Kim var åter.

Ingen märkligt alls. Bortsett från att hon aldrig kom hem mer.
Citera
2018-01-25, 19:53
Medlem
Tydligen var festen utomhus och hela sällskapet såg Kim Wall bege sig av på ubåten.
Citera
2018-01-25, 19:53
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte sett mamman på bild alls. Tror inte nån har hittat henne. Men det är en av Merwinnas teorier att Madsen gjorde detta pga att Kim är lik mamman.
För ovanlighetens skull håller jag med Merwinna där
Citera
2018-01-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
För ovanlighetens skull håller jag med Merwinna där
Nå, det gör inte jag. Han måste ha träffat hundratals kvinnor som påminner om hans mamma.
(Undrar om text-tv-undertext funkar på dokumentären ikväll)
Citera
2018-01-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
ABSOLUT. Det var en rejäl kick. "Om jag tänkt och mörda henne skulle jag då gjort denna avfärd ......... ni hör ju själv hur dumt det låter" typ.

Låter nästan som ett Merwinna eko.

Ja, jo, det korkade scenariot kunde ha varit smart, om Madsen fått som han ville och trollat bort kroppen. No corps, no case...

Men visst finns det rejält korkade inslag i alltihop. Bara detta att underskatta slabbigheten, är ju förvånande.

Snabbstyckar man ett lik så blir det slabbigt överallt. Det fattar vem som helst.

Men det kan ju åxo ha funnits en depressiv komponent. Madsen kanske sket i allt, som nån föreslog.

Psykopater har ofta problem med att finna mening, de plågas av intighetskänslor osv.

Den desperata jakten på nån jävla mening kan ta sig många vidriga uttryck.
Citera
2018-01-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ja, jo, det korkade scenariot kunde ha varit smart, om Madsen fått som han ville och trollat bort kroppen. No corps, no case...

Men visst finns det rejält korkade inslag i alltihop. Bara detta att underskatta slabbigheten, är ju förvånande.

Snabbstyckar man ett lik så blir det slabbigt överallt. Det fattar vem som helst.

Men det kan ju åxo ha funnits en depressiv komponent. Madsen kanske sket i allt, som nån föreslog.

Psykopater har ofta problem med att finna mening, de plågas av intighetskänslor osv.

Avsaknad av realistiskt konsekvenstänk finns naturligtvis inte vid förverkligandet av fantasin .... det kommer som en överraskning när man skall bli av med "skräpet". Han är inte den förste som råkat ut för det, andra kan bara gå därifrån ....
Citera
2018-01-25, 20:15
Medlem
Citat:

Han gjorde ju det. "Trollade" bort kroppen. Problemet var att polisen sög in honom per omgående och överlämnade honom till rättsmedicin eller tekniska (har noll koll där). Man hittade blod både i ansiktet och på händerna, vävnadsrester av Kim på overallryggen och en himla massa annat. Han hade inte koll alls på hur noga han skulle bli synad. Yay :-)
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-25 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in