Roligt med folk som försöker få Classic att verka svårare än vad det var.
WoW skapades just som ett svar för att MMO-genren var onödigt komplex och avancerad, även i Classic var spelet inte komplext elelr särskilt avancerat nånstans. Däremot var mycket av den gamla filosofin kvar, alltså "ju högre nummer, desto svårare blir det" istället för "ju mer mekaniker, desto svårare blir det".
99% av bossarna var rätt och slätt gear checks. Hade guilden tillräckligt med bra gear tillsammans vann man. Vissa undantag fanns, som Razorgore, men rent mekaniskt sätt så är bossarna på dagisnivå jämfört exempelvis Kil'Jaeden, Ragnaros heroic och Archimonde (WoD version). Även Naxxramas visade hur enkelt det egentligen var när de släppte versionen i WotlK som mer eller mindre bara hade reducerade siffror på allt.
Även quests var inte särskilt spännande förutom storyn i dem som kunde vara fantastiska, men det är inte exklusivt Vanilla. Det finns en hel del legendariska questlines även idag.
WoW var ett bra spel förr, men helt ärligt tycker jag att Retail är bättre på alla sätt och vis förutom den sociala biten. Där slår Classic Retail med hästlängder. Blizzard har valt att fokusera på tillgänglighet istället.
Man får såklart tycka att Vanilla är bättre, det är ok även om jag verkligen inte håller med, men när nån tomte kommer och börjar kalla folk Legionbäbisar eller vad det var blir det bara

på det.
Personen hade inte överlevt i 5 sekunder på Mythic Xhul'horac
Sen var det någon som drog upp att man kan dra 10 elites och bara nöta ner dem enkelt. Visst. Gå till elitstället i Suramar och prova det, för det kommer att på ett ungefär se ut så här
https://www.youtube.com/watch?v=raF9wfPxir8
Med det sagt har jag många glaada minnen från 2004-2007. Jag vill mest bara gnälla på folk som försöker få moderna WoW att framstå som något vilken 3-åring som helst klarar av.