2018-04-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Tror ni inte det finns en risk att Jimmyboy och Terese förlorar hyreskontraktet pga detta?
Då måste hon nog dömas först för att en vräkning skall hålla juridiskt. Skulle jag tro.
2018-04-17, 10:31
Medlem
Citat:
Tror ni inte det finns en risk att Jimmyboy och Terese förlorar hyreskontraktet pga detta?

Om nu inte Terese blir häktad och åtalad, så finns väl risken att hyresvärden kommer få se huset brinna upp/ned. Bara misstanken lär inte räcka för att sparka ut dem.
Senast redigerad av Florman 2018-04-17 kl. 10:33.
2018-04-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momma67
Synd om honom om han e oskyldig till detta
Synd och synd. Han har frivilligt dragit in henne i hushållet och han har (mot bättre vetande) försvarat hennes dumheter hela tiden - ända in i polisförhör.
2018-04-17, 10:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det enda jag vet om är att hon vid en av de tidigare bränderna skrivit på Facebook att hon sett två utlänningar i källaren strax innan den branden upptäcktes.

Det här näst senaste med "någon som avlägsnade sig" där har jag inte sett något om hudfärg.

Nej, de skriver väl inte hudfärg. Men att det var just hon som sett någon avlägsna sig är väldigt genomskinligt.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av momma67
Synd om honom om han e oskyldig till detta

Jag tror han vet mer än han sagt angående hoten. Men jag tror han är medberoende, dvs att han verkligen tror att Joel misshandlat henne och våldtagit henne. Och tyckt det varit rätt att J blivit utsatt för T:s hot i hans namn.

Döremot har jag svprt att tror att han varit med på bränderna. Det är ju ändå i huset han bir i. Där tror jag inye att han vet något. Och även om han varit misstänksam hsr han ju så klart inye velat tro det om henne.

Om kontraktet bara står på honom och det är hon som tuttat eld, förlorar han det då? Elker räknas han som ansvarig för sin medbornde? Däremot är det väl så att om deras lägenhet måste renoveras pga rök- eller vattenskador, så har de ingen besittningsrätt längre?
2018-04-17, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, de skriver väl inte hudfärg. Men att det var just hon som sett någon avlägsna sig är väldigt genomskinligt.
Ja, det vittne som i media sa sig ha sett någon avlägsna sig från förra branden är ju rimligen Terese.

Eller så var det Terese som avlägsnade sig.

Eller så var hon ingendera av de bägge figurerna.

Men nu är det annorlunda. Nu har huset näst intill totaldrabbats av eld, rök och vatten. Minst två personer är skadade.

Det var nog aldrig tänkt att gå så långt och det är säkert inte lika roligt längre.
2018-04-17, 11:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja, det vittne som i media sa sig ha sett någon avlägsna sig från förra branden är ju rimligen Terese.

Eller så var det Terese som avlägsnade sig.

Eller så var hon ingendera av de bägge figurerna.

Men nu är det annorlunda. Nu har huset näst intill totaldrabbats av eld, rök och vatten. Minst två personer är skadade.

Det var nog aldrig tänkt att gå så långt och det är säkert inte lika roligt längre.

Nej, hon tänkte nog inte branden skulle bli så dramatisk. Hon var ju skärrad inför rättegången och då hade hon aldrig varit anhållen. Att nu sitta i häktet måste vara så mycket mer skrämmande.
2018-04-17, 11:16
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, hon tänkte nog inte branden skulle bli så dramatisk. Hon var ju skärrad inför rättegången och då hade hon aldrig varit anhållen. Att nu sitta i häktet måste vara så mycket mer skrämmande.

Japp där skulle man vilja vara en fluga som satt på väggen för att se hur hon handskas med detta! Att hon kommer erkänna tror jag inte därför är det väldigt viktigt att polisen hittar något som kan binda henne till detta om det nu är hon!
2018-04-17, 11:19
Medlem
Det här är ju inte möjligt. Hur många utvecklingsstörningar lär den här Tessan ha?
2018-04-17, 11:54
Medlem
Bara skäligen misstänkt. Hon kan nog komma att släppas om de inte hittar något direkt avgörande och/eller hon inte försäger sig.

De har lite drygt tre dygn på sig att få fram något. Det borde vara fredag kl 12 vid lunch som är sista chansen att häkta för den här gången.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=6932263

"Enligt jourhavande åklagare är den anhållna en kvinna i 30-årsåldern som står som skäligen misstänkt, som är den lägre misstankegraden. Direktiv har getts till polisen att bland annat förhöra vittnen och jourhavande åklagare vill i nuläget inte gå in på bakgrunden till misstankliggörandet. Kvinnan är hemmahörande i Skellefteåtrakten.
2018-04-17, 12:07
Medlem
Lite sidoinfo:

Huset verkar ägas av en norrman som med partners köpt upp en massa fastigheter i Västerbottens inland.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/norrman-koper-rivningshus-i-burtrask

http://kvalster.se/Skelleftea/Uthyres/L%C3%A4genheter/Bjorklundsgatan_5_1923361
"Ni kan ocså kontakta odd vidar johannessen på email: -

http://www.hyrahyra.se/annons/stor_5_roms_l%C3%A4genhet_i_lungt_hyreshus_j%C3%B6 rn_j%C3%B6rn_v%C3%A4sterbotten_-_uthyres-127468

Den där rubriken: "... i lungt hyreshus Jörn"
2018-04-17, 12:09
Medlem
Undrar när Tessan ska besvara följande kommentarer på sin Facebooksida:

Hej Terese såg att det brunnit igen i ditt hus.. äntligen har dom gripit nån så slipper ni bränderna.. Hoppas du är okej

och:

Jättebra att någon är gripen!
2018-04-17, 12:17
Medlem
Citat:
Bara skäligen misstänkt. Hon kan nog komma att släppas om de inte hittar något direkt avgörande och/eller hon inte försäger sig.

De har lite drygt tre dygn på sig att få fram något. Det borde vara fredag kl 12 vid lunch som är sista chansen att häkta för den här gången.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=6932263

"Enligt jourhavande åklagare är den anhållna en kvinna i 30-årsåldern som står som skäligen misstänkt, som är den lägre misstankegraden. Direktiv har getts till polisen att bland annat förhöra vittnen och jourhavande åklagare vill i nuläget inte gå in på bakgrunden till misstankliggörandet. Kvinnan är hemmahörande i Skellefteåtrakten.

Jag fasar för att hon blir släppt och att det snart kommer arga inlägg på Facebook i stilen: Less på allt skit snack på flach back, knip igen käften alla idioter och ta på er blöja och napp. Ni är polis anmälda!!Jag ha inte startat nå bränder de vet de som känner mig och det märks vilka som är bästavän. Omogna idioter går ur face book nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in