2018-01-25, 18:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Poängen är att mäns våld mot kvinnor inte är en oföränderlig konstant, där den enda rimliga lösningen är att kvinnor ser till att anpassa varenda del av sitt liv för att undvika att bli offer för det. Att som du och sno sitta och leta fel hos kvinnliga brottsoffer är ett sätt att ge medhåll till den manlige brottslingen: han hade ju inte slagit henne/våldtagit henne/styckmördat henne om inte HON hade varit så korkad/missbrukat droger/skrivit en artikel om bdsm för 3 år sen.

Sen bör du kanske öva lite på läsförståelsen: även om det är sant att våldtäkterna i Sverige ökat (vill ha säkrare källa än Expressen) så är det fortfarande vanligare med våld och sexuella övergrepp mot kvinnor där kvinnoförtrycket är mer utbrett. Ditt favoritland Saudi, till exempel, där du tror att det inte sker några våldtäkter eftersom kvinnor inte tillåts gå hem till en okänd man efter en fest.

Expressen anger ju i sin tur sin källa. Som är BRÅ. Du får vara med i matchen!

Nej, det är det absolut inte. Jag ger inte medhåll till inbrottstjuvar heller, för att de tar sig in när folk struntar i att grannsamverka, har för enkla lås, berättar på Facebook att de ska vara bortresta... Men jag kan tycka att alla dom beteendena är dumma.

Tror Fan, det. Men allteftersom männen strömmar därifrån och hit, så blir det lugnare där och farliga för kvinnor här...

Vill du disktuera våldtäkter i Saudi får du ge mig en länk till en tråd där det diskuteras, inte här.
Citera
2018-01-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Ja, visst var det ett smart drag om han erbjöd K att ta med pojkvännen, och räknade kallt med att han inte skulle följa med. Ingenting är omöjligt.

.
Det var ju nu inte Madsen som erbjöd Kim att ta med pojkvännen, det var Kim som frågade pojkvännen. Som funderade men insåg att han inte kunde lämna gästerna. Såg i en artikel att det kunde tolkas tokigt. Men så var det inte i alla fall.
Citera
2018-01-25, 18:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var ju nu inte Madsen som erbjöd Kim att ta med pojkvännen, det var Kim som frågade pojkvännen. Som funderade men insåg att han inte kunde lämna gästerna. Såg i en artikel att det kunde tolkas tokigt. Men så var det inte i alla fall.

Men skulle hon ha bjudit med en gäst utan Madsens godkännande? Så gör man inte enligt saligen avsomnade Magdalena Ribbing. Men K kanske var dåligt uppfostrad..?
Citera
2018-01-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det kan vara en slump men... Kim Wall och hennes pojkvän höll avskedsfest i samma område där ubåten var stationerad. De bodde även där...

Är det omöjligt de träffat Madsen innan intervjun? Först email och sen månader av väntan innan svar när hans verkstad var inom gångavstånd. Inte orimligt men...

Tänk om något annat ligger bakom som är ännu skummare än det som kommit fram? Kim Wall och hennes pojkvän skulle flytta till Kina. Detta ett par dagar efter festen. Bara det är lite anmärkningsvärt på något sätt.

Kan det ha varit ett planerat mord av alla parter? Typ Kim Wall ville dö på det sättet? Det ultimata för en S&M-slav är kanske att låta sig mördas?

Detta verkar såklart helt orimligt och tror knappast någon skulle gå på det spåret. Fast om det kommer fram att de träffats innan?

Men alltså vad ÄR detta? ”Bdsm-slav”, hur blev det plötsligt ett faktum att Kim Wall gillade bdsm och hade undergiven läggning? Och det där snacket om att det ultimata för en bdsm-slav är att låta sig mördas... sluta tramsa.
Citera
2018-01-25, 18:20
Medlem
Citat:
Expressen anger ju i sin tur sin källa. Som är BRÅ. Du får vara med i matchen!

Nej, det är det absolut inte. Jag ger inte medhåll till inbrottstjuvar heller, för att de tar sig in när folk struntar i att grannsamverka, har för enkla lås, berättar på Facebook att de ska vara bortresta... Men jag kan tycka att alla dom beteendena är dumma.

Tror Fan, det. Men allteftersom männen strömmar därifrån och hit, så blir det lugnare där och farliga för kvinnor här...

Vill du disktuera våldtäkter i Saudi får du ge mig en länk till en tråd där det diskuteras, inte här.

1. Att ha larm på villan kan inte jämföras med de begränsningar du vill lägga på kvinnor för att de ska slippa klander när de utsätts för våld.
2. Du är så korkad att jag misstänker att du inte hittar ditt eget arsle med båda händerna.
Citera
2018-01-25, 18:21
Medlem
Hur tolkar man dessa bilder?

https://i.pinimg.com/236x/a7/70/d8/a770d8dd79765b55e03c6df77fe48835--pirate-games-bronz.jpg

http://bliqx.net/wp-content/uploads/2013/10/Underwater-MATJAZ-TANCIC-FASHION-EDITORIAL-3-of-7.jpg
Citera
Medlem
Citat:
Det är för mycket för att vara en slump. Sadomasochism är trots allt så pass ovanligt, och att göra det med kniv måste vara ännu mer ovanligt.

Hon var ju utomlands mycket av den tiden - han kan ha försökt nå henne, det vet vi ju inte.

Ja, visst var det ett smart drag om han erbjöd K att ta med pojkvännen, och räknade kallt med att han inte skulle följa med. Ingenting är omöjligt.

Kolla hennes meritlista själv. Hon har ingen teknisk utbildning eller erfarenhet, och har inte skrivit sådana artiklar

Mitt svar var ju då till någon som påstod, att hon skulle skriva om ubåten.

Varför skulle hon ha teknisk utbildning? Hon var där i egenskap av att hon var en synnerligen både duktig och välutbildad journalist.

Hur artikeln skulle mottas av Wired har du ingen susning om. Inte heller är det av något intresse i fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ericrules
Efter att ha sett bilden på Kim Walls lägenhet på Refshaleön från tidningen här :http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den tänkte jag försöka kolla var hon bodde i förhållande till Madsens hangar/verkstad. Efter lite sökande på Google Maps hittade jag både lägenheten och Madsens hangar (ubåten står t.o.m. uppställd bredvid). Det visar sig att de bara låg ett par hundra meter ifrån varandra....helt otroligt...
Bifogar länk till min bild med förklarande texter :https://drive.google.com/file/d/1J7_YaNK-OFFdPiRNP3Iz8keynrOey58f/view?usp=sharing

Tack. Mycket bra och fina länkar och på hur folk i hennes närhet i KBH har reagerat på det fruktansvärda mordet.
Citera
2018-01-25, 18:25
Medlem
Citat:
Men skulle hon ha bjudit med en gäst utan Madsens godkännande? Så gör man inte enligt saligen avsomnade Magdalena Ribbing. Men K kanske var dåligt uppfostrad..?
Dåligt uppfostrad vet jag inte. Men uppenbarligen frågade hon honom, och de diskuterade ju om det var lämpligt just den kvällen. Hon valde jobbet, han valde att stanna med gästerna.
Citera
2018-01-25, 18:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bornholmsturen var ju avbokad redan på onsdagen, enl din artikel - och den skulle ske på fredagen. I så fall hade han ju gott om tid att ordna intervjutid redan onsdag och ringa runt. Nu skulle det ske NU, NU, NU. Typ. Han planerade hela torsdagen. Efter filmteamet från Australien hade han några timmar att slå ihjäl och bar ner prylar som kan vara till nytta vid "intervjun". Därefter ringde han Kim och fick napp. Han visste hennes intresse, han visste att hon var på ön. Hon skulle inte kunna stå emot ett par timmars intervju och båttur.

Vet man säkert att han inte bar ner sågen mm till ubåten efter te-mötet, eller iaf efter samtalet där de bestämde te-tid?
Citera
2018-01-25, 18:26
Medlem
outback4s avatar

Nu vet vi inte om det var så att PM erbjöd Kim att ta med pojkvännen,eller vet du det?

Hur som haver tycker jag det är anmärkningsvärt om det var Kims förslag att föreslå pojkvännen följa med.
Det låter i mina öron inte professionellt av en journalist att fråga sin sambo att följa med på ett reportage.Så brukar det inte gå till.
Det var förmodligen märkliga saker Kim fått reda på i sin research om PM så hon ville kanske känna stöd från sin pojkvän, då är det mer begripligt.Inte annars.
Citera
2018-01-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vet man säkert att han inte bar ner sågen mm till ubåten efter te-mötet, eller iaf efter samtalet där de bestämde te-tid?
Om jag minns rätt så var det på eftermiddagen ett vittne såg honom med sågen. Jag tolkade det runt 15-16-00. När te-mötet var vet jag inte. Flytande också vad det där med eftermiddagen är för tid. Vi får söka bland 3500 artiklar eller vänta på att nån kommer ihåg.

Ärligt: Inte en blek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in