Citat:
Ursprungligen postat av
Raus_bitte
Poängen är att mäns våld mot kvinnor inte är en oföränderlig konstant, där den enda rimliga lösningen är att kvinnor ser till att anpassa varenda del av sitt liv för att undvika att bli offer för det. Att som du och sno sitta och leta fel hos kvinnliga brottsoffer är ett sätt att ge medhåll till den manlige brottslingen: han hade ju inte slagit henne/våldtagit henne/styckmördat henne om inte HON hade varit så korkad/missbrukat droger/skrivit en artikel om bdsm för 3 år sen.
Sen bör du kanske öva lite på läsförståelsen: även om det är sant att våldtäkterna i Sverige ökat (vill ha säkrare källa än Expressen) så är det fortfarande vanligare med våld och sexuella övergrepp mot kvinnor där kvinnoförtrycket är mer utbrett. Ditt favoritland Saudi, till exempel, där du tror att det inte sker några våldtäkter eftersom kvinnor inte tillåts gå hem till en okänd man efter en fest.
Expressen anger ju i sin tur sin källa. Som är BRÅ. Du får vara med i matchen!
Nej, det är det absolut inte. Jag ger inte medhåll till inbrottstjuvar heller, för att de tar sig in när folk struntar i att grannsamverka, har för enkla lås, berättar på Facebook att de ska vara bortresta... Men jag kan tycka att alla dom beteendena är dumma.
Tror Fan, det. Men allteftersom männen strömmar därifrån och hit, så blir det lugnare där och farliga för kvinnor här...
Vill du disktuera våldtäkter i Saudi får du ge mig en länk till en tråd där det diskuteras, inte här.