2018-01-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...eller så fick han bara en oväntad lucka i schemat, när Bornholmsturen inte blev av, och tänkte passa på att ge några intervjuer.
Bornholmsturen var ju avbokad redan på onsdagen, enl din artikel - och den skulle ske på fredagen. I så fall hade han ju gott om tid att ordna intervjutid redan onsdag och ringa runt. Nu skulle det ske NU, NU, NU. Typ. Han planerade hela torsdagen. Efter filmteamet från Australien hade han några timmar att slå ihjäl och bar ner prylar som kan vara till nytta vid "intervjun". Därefter ringde han Kim och fick napp. Han visste hennes intresse, han visste att hon var på ön. Hon skulle inte kunna stå emot ett par timmars intervju och båttur.
Citera
2018-01-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hur tänker du nu? Eller inte?! Ett planerat mord brukar handla om en person mördaren känner till. Att han väljer någon som finns i hans geografiska närhet är inget konstigt alls vare sig det är en slump eller just därför.
Att hon bor där är en slump, inget tyder på att paret flyttade dit för att Peder Madsen var där. Att Madsen ser henne och börjar fantisera är typiskt för en sexualsadist. I och med att vi fått veta att det var PM som valde tidpunkt genom att ringa och säga att hon skulle komma nu, så faller alla misstankar om att KW hade något intresse av att hamna ensam med honom ombord annat än för att intervja honom. Särskilt som hon ville att pojkvännen skulle följa med. Hon har tyvärr gått rakt in i en sadistisk galnings fälla. Kunde hänt vem som helst.

Jo, och att de råkade bo i samma område där ubåten och verkstaden fanns kan vara en slump. Att Madsen sett henne innan är inte säkert men inte omöjligt.

Hela fallet är dock skumt och att utesluta någon vinkel är kanske korkat.

Pojkvännen kan ha varit skum? Madsen är en seriemördare och hade personer som ordnade offer åt honom?

Antagligen inte troligt och tvivlar på den vinkeln kommer granskas. Fast kommer det fram att pojkvännen inte bara bodde i samma område men kände Madsen sen innan?

Edit: Ännu hemskare idé. Festen var inte för de skulle flytta till Kina. Det var en avskedsfest för journalisten.
Senast redigerad av Snobird 2018-01-25 kl. 17:50.
Citera
2018-01-25, 17:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
...eller så fick han bara en oväntad lucka i schemat...

...och så blir han spontant att tänka på "den där" envisa svenska journalisten, som han har negligerat i flera månader.., inte skänkt henne en tanke eller ännu mindre haft kontakt med !

Nej.. om han inte ville prata med henne, så skulle han ha fortsatt att strunta i Kim.

So, no !
Citera
2018-01-25, 17:48
Medlem
Citat:
Det verkar i alla fall otroligt att de inte skulle ha känt till varandra. De var obundna båda två, och var säkert ute på Refshaleöns krogar, festivaler och andra träffpunkter om kvällarna.

Det är inte orimligt och dessutom... Det skickades enligt uppgift mail till Madsen månader innan när de bodde i samma område. Skulle de träffat honom hade de definitivt vetat vem han var.
Citera
2018-01-25, 17:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
...och så blir han spontant att tänka på "den där" envisa svenska journalisten, som han har negligerat i flera månader.., inte skänkt henne en tanke eller ännu mindre haft kontakt med !

Nej.. om han inte ville prata med henne, så skulle han ha fortsatt att strunta i Kim.

So, no !

Va? Nä, jag kan tänka mig att han skriver upp alla förslag han får från tidningar, och att han gick igenom den listan. Kollade om det var någon som bodde nära, så kunde de ta det samma kväll. Eller bara bläddrade bakåt i sin inkorg. Han var ju arbetsnarkoman, ville inte slösa någon tid - innan det var dags att ta nya tag med en raketuppskjutning på hösten, om vädret höll.
Citera
2018-01-25, 17:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bornholmsturen var ju avbokad redan på onsdagen, enl din artikel - och den skulle ske på fredagen. I så fall hade han ju gott om tid att ordna intervjutid redan onsdag och ringa runt. Nu skulle det ske NU, NU, NU. Typ. Han planerade hela torsdagen. Efter filmteamet från Australien hade han några timmar att slå ihjäl och bar ner prylar som kan vara till nytta vid "intervjun". Därefter ringde han Kim och fick napp. Han visste hennes intresse, han visste att hon var på ön. Hon skulle inte kunna stå emot ett par timmars intervju och båttur.

Vi vet ju inte vad han mer haft att göra under dagen. Eller hur många journalister han redan ringt tillbaka till, men som inte kunde på så kort varsel. Det klarnar nog under rättegången.
Citera
2018-01-25, 17:52
Medlem
Citat:
Va? Nä, jag kan tänka mig att han skriver upp alla förslag han får från tidningar, och att han gick igenom den listan. Kollade om det var någon som bodde nära, så kunde de ta det samma kväll. Eller bara bläddrade bakåt i sin inkorg. Han var ju arbetsnarkoman, ville inte slösa någon tid - innan det var dags att ta nya tag med en raketuppskjutning på hösten, om vädret höll.
Vet du vad? Jag tror ärligt talat Madsen var less. På det mesta. Och detta var lite av en dröm. Han tänkte att kommer han undan så är det kanon, men åker jag dit så är det ok det med. Han hade skulder upp över öronen, var ovän med de flesta, önskade begå nåt brott som han skulle bli ihågkommen av osv osv osv. Och han fick som han ville. Tror inte man ska krångla till det.
Citera
2018-01-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, du beskriver mycket bra.

Han älskade alltihop. En sann psykopat.

Ja, det är därför alla kommentarer
"så dum kan han väl inte vara typ att han åker i djuprännan, inte har laternor, inte bär ner sågen synligt, åker ut under allas åsyn ..... Peter Madsen sökte faror och spänning medvetet, det var hans livsluft. Inte dumdristigt. Madsen har en alldeles egen måttstock.
Citera
2018-01-25, 17:54
Medlem
Citat:
Vet du vad? Jag tror ärligt talat Madsen var less. På det mesta. Och detta var lite av en dröm. Han tänkte att kommer han undan så är det kanon, men åker jag dit så är det ok det med. Han hade skulder upp över öronen, var ovän med de flesta, önskade begå nåt brott som han skulle bli ihågkommen av osv osv osv. Och han fick som han ville. Tror inte man ska krångla till det.

Och han råkar träffa på en journalist intresserad av sadomasochism som bor i samma område där hans ubåt finns?

Slump eller plan?
Citera
2018-01-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Och han råkar träffa på en journalist intresserad av sadomasochism som bor i samma område där hans ubåt finns?

Slump eller plan?
Hon var inte intresserad, hon SKREV nån gång om det. Jag är intresserad av många saker, innebär inte att jag utövar det. Herregud.
Citera
2018-01-25, 17:57
Bannlyst
Pojkvännen har ju nu berättat att han var erbjuden att följa med, men ville vara kvar med vännerna istället och festa... Undra hur han känner sin nu efter det beslutet.
Citera
2018-01-25, 17:57
Medlem
Citat:
Hon var inte intresserad, hon SKREV nån gång om det. Jag är intresserad av många saker, innebär inte att jag utövar det. Herregud.

Nej, men du bor inte heller i samma område som en person som utövat sadomasochism som sen under mystiska omständigheter råkar mörda dig.

Visst, det kan vara slump men lite underligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in