2018-01-25, 17:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kims pojkvän var dansk, så det är väl troligt att hon brukade skriva till honom på danska. Eller något slags mellanting, "skandinaviska".

Tysken berättade för övrigt vid ett tillfälle, att han hört M tala flytande "skandinaviska" med en svensk ubåtsentusiast. Dom två kunde kommunicera helt utan problem.

Tysken, kunde han skandinaviska?
Citera
2018-01-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det kan vara en slump men... Kim Wall och hennes pojkvän höll avskedsfest i samma område där ubåten var stationerad. De bodde även där...

Är det omöjligt de träffat Madsen innan intervjun? Först email och sen månader av väntan innan svar när hans verkstad var inom gångavstånd. Inte orimligt men...

Tänk om något annat ligger bakom som är ännu skummare än det som kommit fram? Kim Wall och hennes pojkvän skulle flytta till Kina. Detta ett par dagar efter festen. Bara det är lite anmärkningsvärt på något sätt.

Kan det ha varit ett planerat mord av alla parter? Typ Kim Wall ville dö på det sättet? Det ultimata för en S&M-slav är kanske att låta sig mördas?

Detta verkar såklart helt orimligt och tror knappast någon skulle gå på det spåret. Fast om det kommer fram att de träffats innan?
Snälla, inga konspirationsteorier - det finns det nog av i en annan tråd. Orka.
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-25 kl. 17:29.
Citera
2018-01-25, 17:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sen kan man undra om inte Madsen faktiskt visste att Kim bodde där, OCH att hon skulle ha fest i närheten. Och då väldigt lätt att locka med sig på en relativt snabb seglats.

Citat:
Det kan vara en slump men... Kim Wall och hennes pojkvän höll avskedsfest i samma område där ubåten var stationerad. De bodde även där...

Är det omöjligt de träffat Madsen innan intervjun? Först email och sen månader av väntan innan svar när hans verkstad var inom gångavstånd. Inte orimligt men...

Tänk om något annat ligger bakom som är ännu skummare än det som kommit fram? Kim Wall och hennes pojkvän skulle flytta till Kina. Detta ett par dagar efter festen. Bara det är lite anmärkningsvärt på något sätt.

Kan det ha varit ett planerat mord av alla parter? Typ Kim Wall ville dö på det sättet? Det ultimata för en S&M-slav är kanske att låta sig mördas?

Detta verkar såklart helt orimligt och tror knappast någon skulle gå på det spåret. Fast om det kommer fram att de träffats innan?

Det verkar i alla fall otroligt att de inte skulle ha känt till varandra. De var obundna båda två, och var säkert ute på Refshaleöns krogar, festivaler och andra träffpunkter om kvällarna.
Citera
2018-01-25, 17:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tysken, kunde han skandinaviska?

Nä, men han förstod så mycket som att de inte talade danska med varandra.
Citera
2018-01-25, 17:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

Hur tänker du nu? Eller inte?! Ett planerat mord brukar handla om en person mördaren känner till. Att han väljer någon som finns i hans geografiska närhet är inget konstigt alls vare sig det är en slump eller just därför.
Att hon bor där är en slump, inget tyder på att paret flyttade dit för att Peder Madsen var där. Att Madsen ser henne och börjar fantisera är typiskt för en sexualsadist. I och med att vi fått veta att det var PM som valde tidpunkt genom att ringa och säga att hon skulle komma nu, så faller alla misstankar om att KW hade något intresse av att hamna ensam med honom ombord annat än för att intervja honom. Särskilt som hon ville att pojkvännen skulle följa med. Hon har tyvärr gått rakt in i en sadistisk galnings fälla. Kunde hänt vem som helst.
Citera
2018-01-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det verkar i alla fall otroligt att de inte skulle ha känt till varandra. De var obundna båda två, och var säkert ute på Refshaleöns krogar, festivaler och andra träffpunkter om kvällarna.
Vad fan. Du höll dig lugn i ett par timmar. Hoppet är det sista som överger en.
De var inte obundna. Hon hade ett förhållande med starka band som jag förstått det. Han, visserligen öppet förhållande, men gift. Och vad du än tror min käre Merwinna, så är inte alla damer intresserade av män när de har en relation. Och de rörde sig ntei samma kretsar. Köpenhamn är stort. Och det finns en plats för alla. De ställen Madsen frekventerade (Istedgade där frun bodde, verkstaden och husbåten samt bdsm-klubbar) var troligen inte desamma som Kim besökte.

Men jag misstänker att Madsen hade koll på henne, men inte hon på honom.
Citera
2018-01-25, 17:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad fan. Du höll dig lugn i ett par timmar. Hoppet är det sista som överger en.
De var inte obundna. Hon hade ett förhållande med starka band som jag förstått det. Han, visserligen öppet förhållande, men gift. Och vad du än tror min käre Merwinna, så är inte alla damer intresserade av män när de har en relation. Och de rörde sig ntei samma kretsar. Köpenhamn är stort. Och det finns en plats för alla. De ställen Madsen frekventerade (Istedgade där frun bodde, verkstaden och husbåten samt bdsm-klubbar) var troligen inte desamma som Kim besökte.

Men jag misstänker att Madsen hade koll på henne, men inte hon på honom.

OK - "utan familj", då. De var fria att ränna ute om kvällarna, som om de skulle ha varit 20 år. Och visst är Köpenhamn stort, men närmast till hands låg ju krogarna vid vattnet på Refshaleön, efter en arbetsdag.
Citera
2018-01-25, 17:38
Medlem
Snapcounts avatar
En sak till..

Månader innan så hade ju Kim korresponderat med Peter..(om en intervju), och sedan dog det ut ifrån Peter`s sida. För att sedan helt "hokus-pokus" ta kontakt med Kim samma dag som festen, och förslå en intervju nu, idag.

För mycket av en slump.., Peter visste om festen sedan tidigare. Kanske sett/följt med Kim`s facebook ?

(motsäger mig lite med detta inlägg, jämfört med det förra )
Citera
2018-01-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Du är så intelligent att man gråter, vad är det för fel på dig? Du har klandrat denna stackars tjej ifrån
dag 1, och fösvarar Madsen på ett sätt som är SJUKLIGT. Du ser det väl inte själv antar jag. Själv påstår du att du har sprungit omkring offentligt och trosorna trillat ner här i tråden. Vrickat bara det.

Den nya infon idag anser jag tyder starkt på att Madsen planerat detta, och jag kan inte annat än önska att han aldrig får gå fri igen. De var alltså så nära att flytta, Kim och hennes pojkvän. Han måste lida alla helvetes kval att han inte följde med på båten, stackars jävel. Ingen kunde ju fatta vad som skulle hända med Kim. Som taget ur en skräckfilm, fyfan.

Ja, han är såå körd. Madsen skall aldrig släppas ut. Den mannen är Livsfarlig, mänskligheten skyddas ifrån dylika skräp.
Citera
2018-01-25, 17:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En sak till..

Månader innan så hade ju Kim korresponderat med Peter..(om en intervju), och sedan dog det ut ifrån Peter`s sida. För att sedan helt "hokus-pokus" ta kontakt med Kim samma dag som festen, och förslå en intervju nu, idag.

För mycket av en slump.., Peter visste om festen sedan tidigare. Kanske sett/följt med Kim`s facebook ?

(motsäger mig lite med detta inlägg, jämfört med det förra )

...eller så fick han bara en oväntad lucka i schemat, när Bornholmsturen inte blev av, och tänkte passa på att ge några intervjuer.
Citera
2018-01-25, 17:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Angående det svartmarkerade: första dagen när hon betraktades som försvunnen? Knappast att polisen hade klart för sig bilden.

Däremot första dagen som hennes bål hade identifierats så började polisen inse att det här är betydligt värre än 99.9% försvinnanden. Det är du som kommenterar med för stor tyngd på facit.

Och du kommenterar mitt inlägg med dålig koll på fakta. PM sänkte Nautilus vid 11-tiden den 11:e augusti. Redan samma eftermiddag meddelas att PM är misstänkt för mord/dråp. Samma kväll görs husrannsakan, dagen efter häktas han.
Så, jo. Polisen hade väldigt tidigt en ganska klar bild över vad som hänt.
Citera
2018-01-25, 17:42
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Peter fick reda på festen vid te-drickingen med Kim.

Man hade säkert lite småprat mellan varandra, där det framkommer att Kim med partner skall flytta till Kina och att man har fest ikväll med bekanta. Mycket möjligt att Kim kommer festklädd till te-drickningen och Peter bara oskyldigt frågar : Oj, så uppklädd du var för denna intervju.., och Kim svarar "varför" !

Och här kalkylerar Peter..

Han räknar med att Kim`s sambo kommer att "tacka nej", i.o.m att man har bjudit in folk. Trots allt så var det även förväntat att hon skulle vara hemma vid midnatt, och kanske ta en sista drink med bekanta då..

Och sedan slår "fällan" igen !

Det fetade, om han fick reda på detta vid deras möte så gör det allting bara ännu grymmare. Faktum är att jag kan bara känna hat för Madsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in