2018-01-25, 16:31
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Hon yrar om sms-kontakten mellan Kim och pojkvännen i början av turen.

Jaha, har inte läst de senaste sidornas inlägg så noga ännu.
Citera
2018-01-25, 16:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den

De følgende timer fik kæresten flere beskeder fra Kim Wall. Her var der ingen antydning af, at noget grufuldt snart ville ske. Tværtimod bar beskederne præg af hendes begejstring for at være ude at sejle med ubåden.

Karln kunde knappast uttrycka sig på begriplig svenska i text så det har jag svårt att se. Men du som har svar på allt kan väl även besvara din egen suckande undran?
Citera
2018-01-25, 16:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Och båda dessa män skulle ha kommit överens om att ljuga alltså? Vidare spelar det ingen roll vem som tog initiativ till avlysningen, det viktiga är att M INTE avlyste den när han precis hade fått K på kroken på torsdag kväll. DET hade tytt på planering!!! Dessutom lär det vara fler människor som kan berätta om när de fick veta att turen var inställd. De var ju många i det där sällskapet - dels dom på Nautilus och vidare dom på en följebåt, plus det australiensiska TV-teamet.
Några messade han samma morgon som han hittades.
Citera
2018-01-25, 16:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vadå för sms?!?

Läs artikeln noga så får du alla svar.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citera
2018-01-25, 16:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Snart skriver ni väl, att det var M själv som skrev de där SMS:n från Kims telefon, i hennes namn, om hur fascinerad hon var av ubåtsturen... *suckar*

Det är ju högst troligt anser jag.
Citera
2018-01-25, 16:40
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Självklart. Att inte ta med pojkvännen var Walls omedvetna, avgörande misstag. Madsen såg sin chans, och utnyttjade läget direkt.

Att överväga pojkvännens närvaro var säkerligen bara Walls idé.

Shit, hela fallet är en öppen bok. Brottets grovhet i kombination med total och omedelbar transparens gör det antagligen unikt.

Lägg också märke till "en kopp te", som Madsen skulle bjuda på, i hangaren. Så typiskt, så kallt, så äckligt. Varje psykopatpervo har sina enkla trix, små gester och grejer som fungerar, påverkar offrets sinne.

Anledningen till att bjuda på te var troligen att lugna offret, vars öde Madsen redan förberett.

Ed Kemper brukade kolla på klockan innan han plockade upp mordoffer i sin bil, så att han inte skulle verka ivrig att få med dom. Offren såg en stressad snubbe, och lugnades...

[B]Det finns hundratals trix som psykopater använder...

Yes. Har för mig att Ted Bundy (tror det var TB) haft ett foto med en kvinna och ett barn placerat lägligt framme i bilen så kvinnor han plockade in som stod och liftade vid vägkanten skulle bli trygga av att tro det var en kärleksfull familjefar som tog upp dem,inte en mördare.
Citera
2018-01-25, 16:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Karln kunde knappast uttrycka sig på begriplig svenska i text så det har jag svårt att se. Men du som har svar på allt kan väl även besvara din egen suckande undran?

Det kunde han väl - han skrev ju ett par, tre långa blogginlägg i veckan av mycket god litterär kvalitet! Det var det många som sa i kommentarerna till bloggen, att han borde skriva en bok. Han hade bättre stilistisk känsla än Kim, så pojkvännen skulle nog ha fattat misstankar!
Citera
2018-01-25, 16:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Några messade han samma morgon som han hittades.

Innan han slängde mobilen över bord? Sensationellt! Källa på det..?
Citera
2018-01-25, 16:44
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Går den att se on-line eller?

Det tror jag inte fast jag är inte säker. Den går säkert att se i morgon online?
Citera
2018-01-25, 16:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur Sydsvenskan:

Kim Wall og hendes danske kæreste flyttede i ind i værelset ("rummet", min anm) markeret med rød cirkel i et bofællesskab på Refshaleøen i København. Her boede de fra marts sidste år og frem til 10. august, hvor Kim Wall gik ombord på Peter Madsens ubåd

Hon bodde alltså på Refshaleöen där Madsen hade sin verkstad och förbannade ubåt från mars 2017. Hade jag ingen aning om. Trodde hon bodde inne i stan.
Det hade inte jag heller någon aning om!
Citera
2018-01-25, 16:51
Medlem
CoopColas avatar
Finns det nån länk till ett svenskt nyhetsrepotage (eller liknande) som sammanfattar vad som framkommit? Orkar inte hänga med i den här tråden och danska förstår jag lika bra som japanska, typ.
Citera
2018-01-25, 16:52
Medlem
katws avatar
Citat:
Det kunde han väl - han skrev ju ett par, tre långa blogginlägg i veckan av mycket god litterär kvalitet! Det var det många som sa i kommentarerna till bloggen, att han borde skriva en bok. Han hade bättre stilistisk känsla än Kim, så pojkvännen skulle nog ha fattat misstankar!

Varför blev han inte författare eller journalist då om han hade sådan vansinnigt fin "stilistisk känsla"?

Kunde han svenska då, din favoritmördare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in