2018-01-25, 14:59
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Åklagare: Madsen planerade dådet.
Kims pojkvän: Jag fick förfrågan att följa med, men avstod.

Hur fan tänkte han där, pojkvännen? Nu faller ju åklagarens tes att det var planerat - eller skulle PM planerat ha ihjäl båda på båten? Varför riskera det besvär som kommer med att ta med tänkta offrets manliga partner på båten?

Dumt.

Han fick frågan från KW väl, inte PM.
Citera
Medlem
Citat:

Hur fan tänkte han där, pojkvännen? Nu faller ju åklagarens tes att det var planerat - eller skulle PM planerat ha ihjäl båda på båten? Varför riskera det besvär som kommer med att ta med tänkta offrets manliga partner på båten?

Dumt.

Han chansade att hon skulle komma själv. Allt förberett. Tror inte han klarat båda två. Men om båda kommit ombord så fick han lägga planerna åt sidan och försöka med nån annan en annan dag.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För den som är död gör det ingen skillnad mer, om han döms eller inte. Det hade varit bättre för alla om mordet - eller dödsfallet - aldrig hade behövt ske.

Du är så intelligent att man gråter, vad är det för fel på dig? Du har klandrat denna stackars tjej ifrån
dag 1, och fösvarar Madsen på ett sätt som är SJUKLIGT. Du ser det väl inte själv antar jag. Själv påstår du att du har sprungit omkring offentligt och trosorna trillat ner här i tråden. Vrickat bara det.

Den nya infon idag anser jag tyder starkt på att Madsen planerat detta, och jag kan inte annat än önska att han aldrig får gå fri igen. De var alltså så nära att flytta, Kim och hennes pojkvän. Han måste lida alla helvetes kval att han inte följde med på båten, stackars jävel. Ingen kunde ju fatta vad som skulle hända med Kim. Som taget ur en skräckfilm, fyfan.
Citera
2018-01-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Eh. Hur tänker du? PM kan väl mycket väl ha planerat det hela ändå? Om pojkvännen följt med hade - kanske - planerna gått i stöpet, yes. Men det blir ju inte mindre planerat för det.

Det var Kim Wall och pojkvännen som inbjudit till fest, pojkvännen stannade för att ta emot gäster.
Citera
2018-01-25, 15:03
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:

Dumt.

Det var nog inte Madsen som sa "åh förresten, ta gärna med dig din pojkvän också!" Jag tror det var Kim som undrade om han också ville följa med.
Citera
2018-01-25, 15:08
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Du är så intelligent att man gråter, vad är det för fel på dig? Du har klandrat denna stackars tjej ifrån
dag 1, och fösvarar Madsen på ett sätt som är SJUKLIGT. Du ser det väl inte själv antar jag. Själv påstår du att du har sprungit omkring offentligt och trosorna trillat ner här i tråden. Vrickat bara det.

Den nya infon idag anser jag tyder starkt på att Madsen planerat detta, och jag kan inte annat än önska att han aldrig får gå fri igen. De var alltså så nära att flytta, Kim och hennes pojkvän. Han måste lida alla helvetes kval att han inte följde med på båten, stackars jävel. Ingen kunde ju fatta vad som skulle hända med Kim. Som taget ur en skräckfilm, fyfan.

Ja, det är nästan parodiskt hur precis alla framkommande fakta klarlägger och fördjupar bilden av PM:s skuld och vidrighet. Polisen hade nog en bild klar för sig redan första dygnet, och i den mån den reviderats är det nog bara på vidrighetsskalan.
Att det finns någon som fortfarande kämpar för att rentvå PM och lägga skulden på Kim är enbart tragiskt. En studie i mental sjukdom.
Citera
2018-01-25, 15:11
Bannlyst
Citat:

Dumt.

Men det är ju då logiskt: PM frågade aldrig om KW ville ta med pojkvännen på båten. Först skulle hon tänka på det om hon ville följa med. ( hon lovade inte PM att följa med direkt då förslaget angavs.
( Det var bara förslag ) Så!

När hon och pojkvännen pratade om det - så kom de överens att hon skulle följa med. 2. Då frågar KW sin pojkvän o m han ville med. Han sa nej.

Konklusion:

PM visste inte om att pojkvännen visste - att KW skulle följa med ut.
enkel logik.

Därav: faller inte åklagarens tes att det var planerat - det är ett väl underbyggt åtal.
Senast redigerad av Din farsas tand 2018-01-25 kl. 15:17. Anledning: ....
Citera
2018-01-25, 15:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Ang att bjuda med pojkvännen. Låter konstigt att Kim skulle bjuda med pojkvännen på en tur i en båt som inte är hennes. Tänkte hon dyka upp med honom oannonserat och nonchalant klättra ner i båten?

Vore mer logiskt om PM var den som ställde frågan. Lite emot etikens regler att ta med en +1 till fest etc, på eget initiativ.
Citera
2018-01-25, 15:13
Medlem
Ur Sydsvenskan plus:

Processen mot mordåtalade uppfinnaren Peter Madsen väntas få enorm uppmärksamhet. Hittills finns ingen hotbild mot vare sig honom eller övriga rätten. Inga särskilda säkerhetsinsatser planeras.

Joakim Palmkvist:

Den 8 mars sätter sig tre jurister och sex jurymedlemmar bakom domarbänkarna i rättssal 60, Köpenhamns Byret – motsvarigheten till tingsrätten. Tema: att pröva bevisningen mot Peter Madsen, som varit frihetsberövad sedan mitten av augusti 2017 misstänkt för mordet på den svenska journalisten Kim Wall.
– Vi har sett ett enormt intresse för att följa rättegången, säger Stig Nørskov-Jensen, administrativ chef för domstolen till HD och Sydsvenskan.

-----
Citera
2018-01-25, 15:18
Medlem
Ur Sydsvenskan:

Kim Wall og hendes danske kæreste flyttede i ind i værelset ("rummet", min anm) markeret med rød cirkel i et bofællesskab på Refshaleøen i København. Her boede de fra marts sidste år og frem til 10. august, hvor Kim Wall gik ombord på Peter Madsens ubåd

Hon bodde alltså på Refshaleöen där Madsen hade sin verkstad och förbannade ubåt från mars 2017. Hade jag ingen aning om. Trodde hon bodde inne i stan.
Citera
2018-01-25, 15:22
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, det är nästan parodiskt hur precis alla framkommande fakta klarlägger och fördjupar bilden av PM:s skuld och vidrighet. Polisen hade nog en bild klar för sig redan första dygnet, och i den mån den reviderats är det nog bara på vidrighetsskalan.
Att det finns någon som fortfarande kämpar för att rentvå PM och lägga skulden på Kim är enbart tragiskt. En studie i mental sjukdom.
Det verkar vara ett fenomen bland framför allt kvinnor att försvara sjuka gärningsmän, listan kan göras väldigt lång. Jag hyser agg mot den typen av beteenden, men de kvinnorna dyker upp i alla fall o alla trådar.

Madsen är den sjukaste mördaren i norden på lång tid, han skall givetvis ruttna bort i fängelse, och hans supporters kan gärna besöka Madsen i fängelse och ha mysiga lekar med honom.
Citera
2018-01-25, 15:28
Medlem
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-22-peter-madsens-ubaadskollega-han-droemte-om-at-begaa-den-perfekte-forbrydelse
For første gang fortæller Peter Madsens ubådskollega gennem ni år, at Peter Madsen drømte om at blive jagtet af udrykningskøretøjer og helikoptere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in