Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Kungarikena Israel och Judah hade judiska majoriteter långt innan Palestina skapades, men vi kan lämna historian nu om du hellre vill att jag ska förklara den där listan. Jag gav exempel på arabiska israeler med väldigt höga maktpositioner för att ge dig ännu fler exempel på varför Israel inte utövar apartheid.
Pratar vi 3000 år sedan nu? Länkade precis denna i Ahed Tamimi tråden, om deras ursprung, som utretts av Shin Bet
Finns det någon moralisk rättighet i deras version? Att de blev utkörda för 3000 sedan och nu kom de tillbaka och slaktar de som bor i landet nu.
Kan jag rå för vad Karolinerna gjorde när Sverige hade sionistiska tendenser?
Arvssynd
Utdrag ur Haaretz:
Citat:
The Tamimis say they’ve lived in Nabi Saleh for hundreds of years, and had lived in the Hebron area for hundreds of years before that. “During the 1960s a reporter asked my uncle how long we are here. My uncle replied, ‘My family sat under that mulberry tree when Adam came to Eve and saw her eating from the Tree of Knowledge.’ My family is of Christian origin. We came here before Islam,” said Bassem. His ancestors settled in Hebron and became Muslims there, “and came to Nabi Saleh 300 to 400 years ago.”
https://archive.is/8DbE9
Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Nyss skrev du att du uppskattade att jag var öppen för debatt och nya källor, nu skriver du att jag mina föräldrar uppfostrade mig att inte bli mottaglig till ny info? Nu får du bestämma dig!

Ops, sorry, det ser ut som det blev ett "inte" för mycket. (Du förstår hur jag menar hoppas jag, från 1-2 inlägget som var lite OY VEY så har du visat dig kunna diskutera och de är mycket ovanligt bland sionister, och ta in ny info är nästan så kippan trillar av, som man brukar säga)
Men jag förstår inte hur du tror att man kan bygga en stat för endast judar utan apartheidregler. Det finns vägar i ockuperade Palestina som endast judar får gå på osv.
Fråga: Tror du sionisterna tycker sämre om araber/palestinier/muslimer än vita/européer/kristna?
Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Om du inte uppskattar
israeladvocacy kan jag länka till
representativepress som presenterar exakt samma fakta.
http://www.representativepress.org/IsraelHistory.html
Att judarna var majoritet i FNs delningsplans rekommenderade judiska stat är ett så okontroversiellt påstående att jag bara tog första bästa källan. Normalt sett letar jag upp mer objektiva källor, men tänkte inte att det skulle behövas i det här fallet.
Uppskattar och uppskattar..
Jag förstår varifrån du fått din bild och så jag klickar på dem, men de är sedvanlig Hasbara propaganda.
(Nu tror jag inte du är betald Hasbara eller nått.)
Nu ska jag inte överösa dig med länkar, om du ser
Miko Peleds är jag nöjd.
Annars är Abby Martin
väldigt bra. Tex.
Empire Files: How Palestine Became Colonized
Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Faktum kvarstår att det enda eran i historien där judar och araber har kunnat (och fortfarande kan) leva i symbios är staten Israel.

Är det symbios? Visa mig denna symbios?
Araber har haft mer tålamod med judar än vi Européer haft, som kastat ut dem med jämna mellanrum. Och igen, Jerusalem hade en judisk minorit som levde sida vid sida med ursprungsbefolkningen innan den sionistiska ockupationen började.
Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Kalla delningsplanen partisk om du vill, men det var inte Israel som startade kriget, plus att araberna som vara kvar efter kriget ändå fick israeliskt medborgarskap, till skillnad från judarna som var kvar på VB/Gaza. De fördrevs och mördades.
Det tog inte en dag innan de startade kriget, om du tänker på 1948.
Du har ju fått allt via sionistisk DisInfo, de vänder på allt.
Igen, med risk för tjat:
An honest Israeli Jew tells the Real Truth about Israel
https://www.youtube.com/watch?v=vUSKj-JFN70 (den mannen har verkligen min respekt)