Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Du har själv besvarat din fråga Sotnosens. Man kommer fram till att medlemmarna är fega kräk eftersom de fortsätter att uppföra sig som de alltid gjort under skydd av gruppens ”godhet”. (Läs på om det ”goda hatet” och återkom om något är oklart.)
Du har fel som vanligt. Medlemmarna styrs inte av någon som du vill göra sken av hela tiden.
Alla skriver i kommentarer i sociala medier som privatperson alltid. Så är det.
Är man med i gruppen ja då så vill man själv också vara med att mortverka hot och hat osv.
Och det gör man ifrån sin egen förmåga, ingen som säger till en vad man ska skria eller hur man ska skriva. Det borde du väl veta vid detta laget.
Visst finns det en del som skriver lite väl lågt. Håller med om det, men det är väl inte så konstigt vi alla är olika och vi alla har tex en empati som kan skilja väldigt från person till person.
Jag kan ta väldigt mycket på Facebook och tänka att det där är inget hat eller hot medans nån annan tycker att självklart är det hot elker hat.
Fast det är inte upp till oss som skriver att bestämma, det är Facebook som bestämmer detta. Ingen annan.
Jag att många är jävligt sura för ens konto elker sida blivit anmält, kanske borttagen sida mm.
Då har väl sidan inte följt reglerna då.
Det som ni är sura för det är ATT folk anmäler. Många som skriver att man ska ge fan i att anmäla och alla får skriva vad fan som helst. Eller? Är det inte så?
Det är väl där skon klämmer egentligen.
Facebook är ju uppbyggd som så att anmälningsfunktionen är en stor del av Facebook som gör att mycket skräp plockas bort.
Sen kan man tycka vad man vill om den funktionen.. Jag själv och en kompis testade med två nystartade konton på Facebook lite funktioner
Dels började vi med namnen.jag döpte mitt konto till tuppen och kompisen sitt till trumpen.
Sen anmälde vi varandras konton. Tog inte läng tid så var kontona inaktiverade.
När vi väl fick igång kontona igen så testade vi att lägga upp en massa från högersidan, inlägg, kommentarer från stå upp för Sverige bla.. likadant, efter ett tag blev bägge kontona inaktiverade.
Vi bad även några andra vi känner att anmäla kontona också.
Sen fick vi igång kontona igen, då la vi ut från vänstern. Rätt mycket faktiskt..
In säga att vi har inte hittat nån extremvänster sida som hatar så göra tips på nån sida eller tips på kommentarer vi kan lägga upp på kontona för än så länge är dom uppe och snurrar..
Det var en parantes lite men...
Jag anser fortfarande att mycket av de citaten och twitterlänkar ni lägger upp som så kallade bevis, aklltså, njaaa. Knappt i närheten av att bryta några regler nånstans.
Ni som tolkar mycket av det som hat har jag förstått.
Konstigt att fb inte tolkar det som hot och hat då.
Någon hävdar att jäh skulle ha tolkningsföreträde?
Hur kom ni fram till det- #jagärhär har aldrig haft tolkningsföreträde. Något ni kommit på förmodar jag.
Nästa alla vad jag vet tar gärna diskussion; bara det att så fort man börjar diskutera med någon så har personen ifråga gått in och kolkat om man är med i jäh och då helt plötsligt så är man skräp, smuts och personen blockar en. Även om diskussionen precis innan vart bra.
På twitter har ju högern släppt en blocklista som man kan använda där väldigt många finns med som gärna tar diskussioner.
Hur tänker man då? Blocka bort alla och sen gnälla på att vi inte tar diskussioner?
Märkligt.