2018-01-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Milde tid. Exmoderatorn och dito insläppsadministratören Niclas Ek tänker polisanmäla Katerina Janouch för att hon trodde att #jagärhäraktivister var med i hatgruppen "Stå upp för Peter Madsen" (vilket de ju faktiskt var även om de hävdar att de blivit tillagda ovetandes). Inte så långsökt av henne då ju #jagärhärmedlemmar med Ing-Marie Samuelsson i spetsen länge drev hatgruppen "Stå INTE upp för Katerina Janouch" innan de till sist blev utslängda.

https://twitter.com/noppelina/status/956208634110906369

Får känslan av ett väldigt maniskt beteende när det kommer till sättet han skriver på, lite läskigt om jag får vara ärlig

Det känns som gruppen är på väg att äta upp sig själv, precis som alla separatistiska grupperingar brukar göra
Citera
2018-01-24, 19:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Vet inte om man ska skratta eller gråta över denna nivå av dumhet.

Hon har ställt frågan till advokater och jurister tidigare, fått det motsatta svaret hon sökte. Detta är ingen nyhetssajt, här publiceras inte nyheter utan man pratar om nyheter(Diskussionsforum).

För någon som talar så mycket om #källkritik så kan människan ingenting om källkritik.
När ledningen för #jagärhär intygar att rörelsen bara agerar mot hat, hot och olagligheter ska man komma ihåg att Annika Pettersson inte är unik i sin (van)tolkning av vad som får och inte får sägas.

Fick Annika Pettersson sin vilja igenom skulle en granskning av #jagärhär vara omöjlig då detta är något som rakt av likställs med "lögner och förtal". Det skulle vara omöjligt att citera inlägg på twitter och Facebook då detta utgör en "integritetskränkning" av den #jagärhär-medlem som skrivit dem.

Inte heller är hon unik.

Man måste på något sätt inse hur lite förståelse människor har för begreppet yttrandefrihet - de inser inte att begreppet är meningslöst om det inte innefattar en tolerans för åsikter vi avskyr.

Man kan säga att detta är ett problem för #jagärhär, men jag misstänker att det är något som ledningen utnyttjar. De kan i lugn och ro rikta ett anklagande finger mot en meningsmotståndare och låta mindre intelligenta/oinsatta medlemmar härja fritt samtidigt som de upprepar mantrat att #jagärhär bara agerar mot hat, hot och olagligheter".

Men vi vet att inte det är sant. Lex Annika.
Citera
2018-01-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntlerdBeard
Får känslan av ett väldigt maniskt beteende när det kommer till sättet han skriver på, lite läskigt om jag får vara ärlig

Det känns som gruppen är på väg att äta upp sig själv, precis som alla separatistiska grupperingar brukar göra
Ja, det får man nog säga. Han försvarar gruppen fanatiskt även om han inte är med i den längre. Frågan är om han gick frivilligt eller blev petad. Sedan undrar man ju varför han hela tiden ljuger om tidpunkten för när han gick ur.

Citat:
Dum älle?? Inte första gången hon hänger ut #jagärhär utan grund. Får fan vara nog på dessa påhopp mot #jagärhär. Jag är inte medlem i jäh nä.. vadådå. Skri g tillbaka till brunhögersajten istället å ta på dig foliehatten igen.
https://twitter.com/noppelina/status/956229273387446273
Citat:
Har mina tweets hamnat på brunhögersajten än? Hur vedervärdig jag är osv. Skriv gärna tydligt att jag inte är med i jäh. Brukar överdrivas rätt bra på den där santen har jag sett. Hälsa högernissarna där så gott med puss i rumpan.😘😘😘😘😘😘😘
https://twitter.com/noppelina/status/956230747869929478
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-24 kl. 19:36.
Citera
2018-01-24, 20:57
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
https://twitter.com/noppelina/status/956230747869929478

Jag vet inte Herr Nopp, du verkar ha mer emot oss än vad vi har av dig, tråkigt att du som icke JÄH medlem solar dig så i deras glans. Borde du inte gå med i gruppen igen som du är så facinerad av?
Citera
2018-01-24, 21:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag vet inte Herr Nopp, du verkar ha mer emot oss än vad vi har av dig, tråkigt att du som icke JÄH medlem solar dig så i deras glans. Borde du inte gå med i gruppen igen som du är så facinerad av?
Herr Nopp verkar efter diverse krumbukter närma sig konsensus med oss avseende när han lämnade #jagärhär, dvs för en dryg månad sedan:
Citat:
Hälsa brunhögersajten att , japp jag gick ur jäh själv och har inte en susning om när det var. Kan det vart mitten på december eller nått. Jag kommer inte ihåg.
Fick skärmdump precis från vedervärdiga brunhögersajten. Försvarar jäh fanatiskt. Nej det gör jag inte,men att se dessa
https://twitter.com/noppelina/status/956246626120724485

Det är en rätt märklig företeelse. Det finns åtskilliga konton nu på twitter som har varit med i #jagärhär men av någon anledning lämnat. Gemensamt är att de är rätt redigt otrevliga och hysteriskt angriper sina motståndare samt att det försvarar #jagärhär med näbbar och klor OCH RT:as av konton som är aktiva i #jagärhär.

Så #jagärhär har på sätt och vis en undersektion av troll- och näthatare. Deras black-ops, några de kan förneka all kännedom om när det krävs men utnyttja och uppmuntra när det passar.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-01-24 kl. 21:27.
Citera
2018-01-24, 21:25
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Herr Nopp verkar efter diverse krumbukter närma sig konsensus med oss avseende när han lämnade #jagärhär, dvs för en dryg månad sedan:

https://twitter.com/noppelina/status/956246626120724485

Det är en rätt märklig företeelse. Det finns åtskilliga konton nu på twitter som har varit med i #jagärhär men av någon anledning lämnat. Gemensamt är redigt otrevliga och hysteriskt angriper sina motståndare samt att det försvarar #jagärhär med näbbar och klor OCH RT:as av konton som är aktiva i #jagärhär.

Så #jagärhär har på sätt och vis en undersektion av troll- och näthatare. Deras black-ops, några de kan förneka all kännedom om när det krävs men utnyttja och uppmuntra när det passar.

Det är tråkigt att han genereliserar så mycket, Flashback är ingen brun site. tycker allt den har alla färger och otroligt kompetenta skribenter.
Men visst det har framkommit i dagarna att JÄH ska börja motarbeta sanningar ännu mer.
Men det kommer ändå slå tillbaka på dem i slutändan.

Men Herr Nopp, du är välkommen hit om du vill.
Och på din fråga när du "självmant" gick ur gruppen var 17 dec 2017 ca kl 17.14 - 17.22
Senast redigerad av BlackBooks 2018-01-24 kl. 21:34.
Citera
2018-01-24, 21:50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Det är tråkigt att han genereliserar så mycket, Flashback är ingen brun site. tycker allt den har alla färger och otroligt kompetenta skribenter.
Men visst det har framkommit i dagarna att JÄH ska börja motarbeta sanningar ännu mer.
Men det kommer ändå slå tillbaka på dem i slutändan.

Men Herr Nopp, du är välkommen hit om du vill.
Och på din fråga när du "självmant" gick ur gruppen var 17 dec 2017 ca kl 17.14 - 17.22
De generaliseringar han medvetet och mot bättre vetande gör sig skyldig till sker i syfte att smutskasta. Herr Nopp är inte dummare än att denne inser att en hel del av den kritik som riktats mot #jagärhär är fullt legitim. I sitt försvar för rörelsen försöker han förringa innehållet i tråden avskräcka andra från att läsa den.

Som tidigare moderator i #jagärhär och därmed någon som bestämde vem som fick bli medlem i rörelsen hade han kunnat tillföra tråden en hel del - men den här typen av diskussioner är inte #jagärhär:s cup of tea. Inga hjärtan och gilla knappar lyfter usla inlägg utan här står argumenten för sig.

Men han säger sig ha ett konto - så vi får väl se, kanske en dag.
Citat:
Hade tänkt öppna mitt fb konto igen men nää det får vara. Räcker med dumparna jag får
https://twitter.com/noppelina/status/955138989916385280
Citera
2018-01-24, 22:10
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Men han säger sig ha ett konto - så vi får väl se, kanske en dag.
Citat:
Hade tänkt öppna mitt fb konto igen men nää det får vara. Räcker med dumparna jag får
https://twitter.com/noppelina/status/955138989916385280

Ironiska är att man varken behöver konto eller måste vara inloggad för att läsa på Flashback. Men han tror väl att hans följare är totala idioter som tror att Flashback är nåt superhemligt nätverk som bara vissa kan läsa.
Tillåt mig att le Herr Nopp, du är riktigt underhållande.
Citera
2018-01-24, 22:22
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
När ledningen för #jagärhär intygar att rörelsen bara agerar mot hat, hot och olagligheter ska man komma ihåg att Annika Pettersson inte är unik i sin (van)tolkning av vad som får och inte får sägas.

Fick Annika Pettersson sin vilja igenom skulle en granskning av #jagärhär vara omöjlig då detta är något som rakt av likställs med "lögner och förtal". Det skulle vara omöjligt att citera inlägg på twitter och Facebook då detta utgör en "integritetskränkning" av den #jagärhär-medlem som skrivit dem.

Inte heller är hon unik.

Man måste på något sätt inse hur lite förståelse människor har för begreppet yttrandefrihet - de inser inte att begreppet är meningslöst om det inte innefattar en tolerans för åsikter vi avskyr.

Man kan säga att detta är ett problem för #jagärhär, men jag misstänker att det är något som ledningen utnyttjar. De kan i lugn och ro rikta ett anklagande finger mot en meningsmotståndare och låta mindre intelligenta/oinsatta medlemmar härja fritt samtidigt som de upprepar mantrat att #jagärhär bara agerar mot hat, hot och olagligheter".

Men vi vet att inte det är sant. Lex Annika.

Om damen vill få sin vilja igenom så skulle rasistanklagelser på nätet vara straffbara. Det är exakt samma sak. Det är mycket konstiga förslag från PK-vänstern där de inte tänkt igenom vad det innebär i längden utan det viktigaste är att saken dem ogillar ska bort. Då alla som anklagar för Bard som kvinnohatare ska straffas, leken gäller för alla.

Be careful of what you wish for.
Citera
2018-01-24, 23:50
Medlem
HejaFinlands avatar
JÄH var ett socialdemokratiskt projekt från början till slut. en del av S trollfabrik.

"Är det kopplat till Facebook-gruppen #jagärhär?
– Ja och nej, kanske, svarar hon.
Gruppen #jagärhär verkar följa just de riktlinjer som tagits fram av Fredén i motionen och skapades kronologiskt efter att förslaget hade motionerats. Ordföranden i kvinnoklubben håller med om att gruppen förverkligade hennes förslag och menar att många socialdemokrater finns med i gruppen – inklusive hon själv och hälften av styrelsen för Allmänna kvinnoklubben. "

https://samnytt.se/avslojar-sa-har-ville-socialdemokraterna-bygga-sin-egen-trollfabrik-redan-2015/
Citera
2018-01-25, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du har själv besvarat din fråga Sotnosens. Man kommer fram till att medlemmarna är fega kräk eftersom de fortsätter att uppföra sig som de alltid gjort under skydd av gruppens ”godhet”. (Läs på om det ”goda hatet” och återkom om något är oklart.)

Du har fel som vanligt. Medlemmarna styrs inte av någon som du vill göra sken av hela tiden.
Alla skriver i kommentarer i sociala medier som privatperson alltid. Så är det.
Är man med i gruppen ja då så vill man själv också vara med att mortverka hot och hat osv.
Och det gör man ifrån sin egen förmåga, ingen som säger till en vad man ska skria eller hur man ska skriva. Det borde du väl veta vid detta laget.

Visst finns det en del som skriver lite väl lågt. Håller med om det, men det är väl inte så konstigt vi alla är olika och vi alla har tex en empati som kan skilja väldigt från person till person.
Jag kan ta väldigt mycket på Facebook och tänka att det där är inget hat eller hot medans nån annan tycker att självklart är det hot elker hat.
Fast det är inte upp till oss som skriver att bestämma, det är Facebook som bestämmer detta. Ingen annan.

Jag att många är jävligt sura för ens konto elker sida blivit anmält, kanske borttagen sida mm.
Då har väl sidan inte följt reglerna då.

Det som ni är sura för det är ATT folk anmäler. Många som skriver att man ska ge fan i att anmäla och alla får skriva vad fan som helst. Eller? Är det inte så?
Det är väl där skon klämmer egentligen.
Facebook är ju uppbyggd som så att anmälningsfunktionen är en stor del av Facebook som gör att mycket skräp plockas bort.

Sen kan man tycka vad man vill om den funktionen.. Jag själv och en kompis testade med två nystartade konton på Facebook lite funktioner
Dels började vi med namnen.jag döpte mitt konto till tuppen och kompisen sitt till trumpen.
Sen anmälde vi varandras konton. Tog inte läng tid så var kontona inaktiverade.
När vi väl fick igång kontona igen så testade vi att lägga upp en massa från högersidan, inlägg, kommentarer från stå upp för Sverige bla.. likadant, efter ett tag blev bägge kontona inaktiverade.
Vi bad även några andra vi känner att anmäla kontona också.

Sen fick vi igång kontona igen, då la vi ut från vänstern. Rätt mycket faktiskt..
In säga att vi har inte hittat nån extremvänster sida som hatar så göra tips på nån sida eller tips på kommentarer vi kan lägga upp på kontona för än så länge är dom uppe och snurrar..

Det var en parantes lite men...

Jag anser fortfarande att mycket av de citaten och twitterlänkar ni lägger upp som så kallade bevis, aklltså, njaaa. Knappt i närheten av att bryta några regler nånstans.
Ni som tolkar mycket av det som hat har jag förstått.
Konstigt att fb inte tolkar det som hot och hat då.

Någon hävdar att jäh skulle ha tolkningsföreträde?
Hur kom ni fram till det- #jagärhär har aldrig haft tolkningsföreträde. Något ni kommit på förmodar jag.
Nästa alla vad jag vet tar gärna diskussion; bara det att så fort man börjar diskutera med någon så har personen ifråga gått in och kolkat om man är med i jäh och då helt plötsligt så är man skräp, smuts och personen blockar en. Även om diskussionen precis innan vart bra.

På twitter har ju högern släppt en blocklista som man kan använda där väldigt många finns med som gärna tar diskussioner.
Hur tänker man då? Blocka bort alla och sen gnälla på att vi inte tar diskussioner?

Märkligt.
Citera
2018-01-25, 10:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Du har fel som vanligt. Medlemmarna styrs inte av någon som du vill göra sken av hela tiden.
Alla skriver i kommentarer i sociala medier som privatperson alltid. Så är det.
Är man med i gruppen ja då så vill man själv också vara med att mortverka hot och hat osv.
Och det gör man ifrån sin egen förmåga, ingen som säger till en vad man ska skria eller hur man ska skriva. Det borde du väl veta vid detta laget.

Visst finns det en del som skriver lite väl lågt. Håller med om det, men det är väl inte så konstigt vi alla är olika och vi alla har tex en empati som kan skilja väldigt från person till person.
Jag kan ta väldigt mycket på Facebook och tänka att det där är inget hat eller hot medans nån annan tycker att självklart är det hot elker hat.
Fast det är inte upp till oss som skriver att bestämma, det är Facebook som bestämmer detta. Ingen annan.
Detta har tidigare diskuterats och besvarats i tråden. Se nedan för en bra och tydlig sammanfattning av ChristianX:
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Alltså: När vi agerar för #jagärhär har vi en ”hatt” på oss och följer reglerna. När vi tar av oss ”hatten” är det fritt fram att näthata och bete sig illa för då är vi ”privatpersoner”.

Fattar inte Karin Berg och Sten Magnusson hur orimligt detta resonemang är?

HUR ska omvärlden kunna veta NÄR de 76.000 medlemmarna har jähatten på sig och NÄR de är ”privatpersoner” som INTE behöver följa gruppens regler?
Det är ju ett klockrent upplägg. Man startar en kampanj, en Facebookgrupp och en förening samtidigt i samma namn. Sedan toppstyr man denna extremt hårt och skickar ut medlemmarna att göra skitjobbet och så avsäger man sig hela ansvaret för vad de gör. De är bara lydiga får. Samtidigt så drar man in en massa pengar till föreningen som de lydiga fåren inte ser röken av. Utöver det så åker man runt och berättar om detta och fakturerar det personligen.

Jag tycker att det är riktigt begåvat gjort, även om bieffekten är att man förgiftar yttrandefriheten. Lite som en sol och vårare eller "guld"-försäljare på en rastplats på E20.

Citat:
Det som ni är sura för det är ATT folk anmäler. Många som skriver att man ska ge fan i att anmäla och alla får skriva vad fan som helst. Eller? Är det inte så?
Det är väl där skon klämmer egentligen.
Facebook är ju uppbyggd som så att anmälningsfunktionen är en stor del av Facebook som gör att mycket skräp plockas bort.
Nej, det jag (övriga får tala för sig själva) invänder mot är att anmälningsfunktionen missbrukas av #jagärhär för att tysta meningsmotståndare.

Citat:
Jag anser fortfarande att mycket av de citaten och twitterlänkar ni lägger upp som så kallade bevis, aklltså, njaaa. Knappt i närheten av att bryta några regler nånstans.
Ni som tolkar mycket av det som hat har jag förstått.
Konstigt att fb inte tolkar det som hot och hat då.
Jag förstår inte vad du menar.

Citat:
Någon hävdar att jäh skulle ha tolkningsföreträde?
Hur kom ni fram till det- #jagärhär har aldrig haft tolkningsföreträde. Något ni kommit på förmodar jag.
Nästa alla vad jag vet tar gärna diskussion; bara det att så fort man börjar diskutera med någon så har personen ifråga gått in och kolkat om man är med i jäh och då helt plötsligt så är man skräp, smuts och personen blockar en. Även om diskussionen precis innan vart bra.

På twitter har ju högern släppt en blocklista som man kan använda där väldigt många finns med som gärna tar diskussioner.
Hur tänker man då? Blocka bort alla och sen gnälla på att vi inte tar diskussioner?

Märkligt.
Det är medlemmar i #jagärhär som har uttryckt att gruppen jobbar för att ge tolkningsföreträde åt utvalda grupper. Vidare ges bevisligen #jagärhär tolkningsföreträde i medierna. Att ens försöka förneka det är ju ren idioti när det finns massor av partiska skriverier som handlar om #jagärhär. Det går ju hela vägen upp till regeringen!

Tillägg:
Catarina Brown svarar Leena Johansson i en ny tweet som dryper av självgodhet:
Gud sympatiserar med #jagärhär, men hen är inte själv med. Ibland krävs det nämligen tuffare tag. Smite!
https://twitter.com/Winkiebrown/status/956473025045696512
Senast redigerad av Totius 2018-01-25 kl. 11:35. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in