2018-01-24, 14:49
Medlem
Jojo. Ni kör med era teorier fortfarande ser jag. Om vad några skriver på twitter. Han ni övergett Facebook helt? Utan bara kollar twitter numera?
Lite synd att jag inte har twitter..
Läser i tråden att nån kallar jäh medlemmar för kräk, även andra har gjort det.
Ni sitter här och skriver så fint hur medlemmarna skriver otäckt, avskyvärt osv osv men sen helt plötsligt ja då väller hatet ut från era syltryggsmunnar.
Ni är fan inte ett dugg bättre än någon annan.
Ska ni sitta och skriva om en grupp och hur dom uppför sig så borde man kanske vara bättre själv men det är ni inte. Inte ett jävla dugg.
Jo jag vet att det är gruppen som diskuteras här, många av de citaten ni tar upp här är fan långt långt ifrån det ni tolkar det som.
De flesta citaten är bara vad vanligt folk skriver. En del har lägre nivå en del har högra nivå.
Ja? Än sen då? Precis som kosto tror jag det var att alla i gruppen skriver vad dom vil. Alltid och har alltid vart så, ges inga order till någon. Det har ni hävdat förut att det ges order från Mina.
Bara för att man i med i gruppen innebär det inte att man slutar skriva som man alltid gjort.
Inte sagt att man då är ute i kommentarsfält och hatar och hotat om man nu gjort det förut.

Detta är något ni aldrig kommer att förstå tydligen. Det har aldrig getts någon order att massanmäla någon eller något
Själv anmäler jag sådant som jag anser är hot och hat, sen får fb bestämma om det ska vara kvar eller inte.
Sen anmäler jag alla konton jag ser som har namn som inte är tillåtna.
Står klart och tydligt i Fab regler att man ska ha sitt eget namn.
Fejkkonton får man inte ha och inte heller flera konton.
Visst är det märkligt att de flesta konton jag anmäler är just fejkkonton där hot och hat flödar mot invandrare jäh gruppen mm. Eller hur, jättemärkligt.

Gruppen gör ett bra arbete, de fortsätter att köra på trots att en del admins har hotbild på sig, det är resultatet av uthängningar offentligt som en feg VD på GS gjorde.
Skrämma till tystnad. Det gick väl sådär med det tror jag.

Att inte våga ta diskussion? Det är precis det gruppen gör. Undras vad som menas. Undrar hur någon här kommer fram att medlemmarna är fega kräk??
Här sitter ni anonyma och vräker ur er både det ena och det andra. På Facebook tar alla diskussionen och det är fan inte många av de snart 80000 medlemmarna som har nåt fejkkonto där så vilka som är fega kräk kan vi ta en diskussion om.
Citera
2018-01-24, 15:09
Medlem
#jagärhäraktivisten Annica Pettersson tycker inte om att bli citerad på Flashback. Se kommentar under inlägget ÄR ALEXANDER BARD DÅRE ELLER GENI? från den 11 januari på advokatfirman De Bassos hemsida. Petterssons kommentarer postades den 13 januari kl. 02:48 och kl. 02:42. (Stor och svårnavigerad tråd men kommentarerna går förhoppningsvis att hitta med hjälp av tidsangivelserna.)

Citat:
Annica Pettersson
Hej Advokatfirman De Basso, jag behöver er hjälp.
det finns de som är "medborgarjournalister" på Flashback som sprider lögner och förtal mot föreningen #jagärhär, va kan ni göra åt det?
Kan ni ta och kolla upp det? Är det okej? Jag menar det har kommit en ny lag om integritetskränkning bl a.
Glömde det viktigaste, sajten ligger i USA men följer sajten PUL lagen?
Det här är Flashback:

"Flashback saknar utgivningsbevis och ansvarig utgivare, och användare utför grävande journalistik utan att följa pressens yrkesregler från Svenska Journalistförbundet"

Läs mer om Flashback här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flashback_Forum
Citat:
Annica Pettersson
Annica Pettersson Mvh Annica, privatperson och medlem i JÄH och är intresserad av Huskurage och förespråkar gärna civilkurage i allt.
https://www.facebook.com/advokatdebasso/?hc_ref=ARSlPoV__e9ykZaLWO8pkxLU1HFZNUk_o-2ha-eCkTEVe7tDKDxezr9s4WeX9f_mnHU&fref=nf

Åsa-Maria Berg Levinsson, Elaine Marklund och Anders Mörk gillar inlägget.

Annica Pettersson och många andra #jagärhäraktivister anser sig uppenbarligen själva ha rätt att bete sig som svin, men ve den som uppmärksammar vad de håller på med.

Annica borde dock veta att man inte kan förtala en förening. Inte heller är det förtal att citera vad någon själv valt att publicera på exempelvis Twitter eller Facebook. Tänk efter lite innan du trycker på sändknappen istället, Annica.

Att #jagärhäraktivisten Gunnel Gomér (i samma tråd) hävdar att Hanif Bali "bygger sin politiska makt på grövre kriminalitet, bygger den på rädsla" är tydligen helt okej enligt denna logik, däremot inte att vi i tråden uppmärksammar det.

Citat:
Gunnel Gomér
Ja, det vore intressant att studera sambandet mellan Hanif Balis strålkastarljus på utpekade personer (ofta kvinnor) och de våldshot som de utsätts för i samband med hans publiceringar.

Jag är ganska säker på att sambandet är starkt. Om detta är sant, så är det också sant att Hanif Bali bygger sin politiska makt på grövre kriminalitet, bygger den på rädsla.
https://www.facebook.com/advokatdebasso/?hc_ref=ARSlPoV__e9ykZaLWO8pkxLU1HFZNUk_o-2ha-eCkTEVe7tDKDxezr9s4WeX9f_mnHU&fref=nf

Gomérs kommentar återfinns också under inlägget ÄR ALEXANDER BARD DÅRE ELLER GENI? från den 11 januari. Kommentaren postades den 14 januari kl. 14:28.

Gomérs påstående att Bali bygger sin politiska makt på grövre kriminalitet är utan tvekan förtal. Men enligt Annica är det istället förtal om någon uppmärksammar vad Gomér (eller någon annan #jagärhäraktivist) skriver om Bali (eller någon annan meningsmotståndare). Riktigt skruvat på sedvanligt #jagärhärmanér.

Under inlägget finns en mängd kommentarer av #jagärhäraktivister som Gunnel Gomér (i högform!), Annica Pettersson, Karina Andreasen, Karin Berg, Mattias Lahti Davidsson, Erik Almgren, Raphael Mabo, Anna Holmberger, Inga Olsson, Maria Karnis, Anders Magnusson m.fl. De är rätt illustrativa för gruppens mentalitet.
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-24 kl. 15:27.
Citera
2018-01-24, 15:15
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Hittar även direkt 2st #jäh i artikelns kommentarsfält på facebook där dem direkt försöker byta fokus och påstå att andra måste ju vara värre med absolut 0 belägg.
Är det detta som är saklig ton? Man påstår någonting och struntar sen fullkomligt i om det är sant eller inte, man försöker bara skifta fokus.
[...]
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
En annan #jagärhäraktivist påstår att personerna gått med i gruppen för att ge "tuggmotstånd". Ska man tro på det?

https://twitter.com/KentKarlsson59/status/956105281922060288
Allt det här visar egentligen bara vilken sjukt låg nivå det är på ”debatten” i Sverige. Skruvade ”strateger” inser förstås detta och hittar på ”smarta” trick för att ”överlista” meningsmotståndare. Och så vidare.

#Jagärhär är förmodligen bara början på det smutsiga krig på webben som väntar inför valet. Det är ”Dårarnas paradis” där dårskapen bara skruvas upp hela tiden. De ”smartaste” ”strategerna” lockar till sig sympatisörer som de tragiska jähadisterna. Någonting har gått väldigt snett i Sverige.
Citera
2018-01-24, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Jojo. Ni kör med era teorier fortfarande ser jag. Om vad några skriver på twitter. Han ni övergett Facebook helt? Utan bara kollar twitter numera?
Ni sitter här och skriver så fint hur medlemmarna skriver otäckt, avskyvärt osv osv men sen helt plötsligt ja då väller hatet ut från era syltryggsmunnar.
Ska ni sitta och skriva om en grupp och hur dom uppför sig så borde man kanske vara bättre själv men det är ni inte. Inte ett jävla dugg.
Jo jag vet att det är gruppen som diskuteras här, många av de citaten ni tar upp här är fan långt långt ifrån det ni tolkar det som.
De flesta citaten är bara vad vanligt folk skriver. En del har lägre nivå en del har högra nivå.
Ja? Än sen då? Precis som kosto tror jag det var att alla i gruppen skriver vad dom vil. Alltid och har alltid vart så, ges inga order till någon. Det har ni hävdat förut att det ges order från Mina.
Bara för att man i med i gruppen innebär det inte att man slutar skriva som man alltid gjort.
Inte sagt att man då är ute i kommentarsfält och hatar och hotat om man nu gjort det förut.

Detta är något ni aldrig kommer att förstå tydligen. Det har aldrig getts någon order att massanmäla någon eller något
Själv anmäler jag sådant som jag anser är hot och hat, sen får fb bestämma om det ska vara kvar eller inte.
Visst är det märkligt att de flesta konton jag anmäler är just fejkkonton där hot och hat flödar mot invandrare jäh gruppen mm. Eller hur, jättemärkligt.

Gruppen gör ett bra arbete, de fortsätter att köra på trots att en del admins har hotbild på sig, det är resultatet av uthängningar offentligt som en feg VD på GS gjorde.

Att inte våga ta diskussion? Det är precis det gruppen gör. Undras vad som menas. Undrar hur någon här kommer fram att medlemmarna är fega kräk??
Här sitter ni anonyma och vräker ur er både det ena och det andra. På Facebook tar alla diskussionen och det är fan inte många av de snart 80000 medlemmarna som har nåt fejkkonto där så vilka som är fega kräk kan vi ta en diskussion om.

Här har vi en tråd där vi diskuterar gruppen #jagärhär. En stor del av diskussionen består av kritik - ofta väl underbyggd, faktabackad kritik. Självklart ska det även finnas utrymme i tråden för människor som försvarar gruppen i ts. Vi välkomnar det och en givande debatt eftersom det ger oss alla en förståelse för hur tankegångarna egentligen går i huvudet på människor som faktiskt är med i gruppen och/eller har en positiv inställning till den.

Men vad du gör här Sotnosens, är inte främst att du försvarar #jagärhär, det du lägger din tonvikt på är att kritisera kritikerna. I och med det och det faktum att när du väl försvarar gruppen bemöter du aldrig den fakta som löpande presenteras utan nöjer dig med att upprepa samma argument som redan slagits hål på eller ifrågasatts.

Det går inte att försvara något som kritiseras genom att hela tiden svara "men ni då, är ni bättre själva då?", "men Granskning Sverige då?" "men Gangrape Sweden då?" "men SD-svansen då?", att försöka föra debatten off topic visar bara på att du inte har några hållbara argument i sakfrågan och det hjälper knappast #jagärhär i debatten.
Citera
2018-01-24, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
#jagärhäraktivisten Annica Pettersson tycker inte om att bli citerad på Flashback. Se kommentar under inlägget ÄR ALEXANDER BARD DÅRE ELLER GENI? från den 11 januari på advokatfirman De Bassos hemsida. Petterssons kommentarer postades den 13 januari kl. 02:48 och kl. 02:42. (Stor och svårnavigerad tråd men kommentarerna går förhoppningsvis att hitta med hjälp av tidsangivelserna.)

Åsa-Maria Berg Levinsson, Elaine Marklund och Anders Mörk gillar inlägget.

Annica Pettersson och många andra #jagärhäraktivister anser sig uppenbarligen själva ha rätt att bete sig som svin, men ve den som uppmärksammar vad de håller på med.

Annica borde dock veta att man inte kan förtala en förening. Inte heller är det förtal att citera vad någon själv valt att publicera på exempelvis Twitter eller Facebook. Tänk efter lite innan du trycker på sändknappen istället, Annica.

Att #jagärhäraktivisten Gunnel Gomér (i samma tråd) hävdar att Hanif Bali "bygger sin politiska makt på grövre kriminalitet, bygger den på rädsla" är tydligen helt okej enligt denna logik, däremot inte att vi i tråden uppmärksammar det.

Gomérs kommentar återfinns också under inlägget ÄR ALEXANDER BARD DÅRE ELLER GENI? från den 11 januari. Kommentaren postades den 14 januari kl. 14:28.

Gomérs påstående att Bali bygger sin politiska makt på grövre kriminalitet är utan tvekan förtal. Men enligt Annica är det istället förtal om någon uppmärksammar vad Gomér (eller någon annan #jagärhäraktivist) skriver om Bali (eller någon annan meningsmotståndare). Riktigt skruvat på sedvanligt #jagärhärmanér.

Under inlägget finns en mängd kommentarer av #jagärhäraktivister som Gunnel Gomér (i högform!), Annica Pettersson, Karina Andreasen, Karin Berg, Mattias Lahti Davidsson, Erik Almgren, Raphael Mabo, Anna Holmberger, Inga Olsson, Maria Karnis, Anders Magnusson m.fl. De är rätt illustrativa för gruppens mentalitet.

Är bara tvungen att lägga upp en screenshot på det, tog lång tid att leta igenom alla kommentarer på deras är bard dåre eller geni tråd

https://imgur.com/vV11DGM

Hon har 0 koll på lagstiftningen även fastän hon försöker peka på den när det gäller att bli citerad, avbildad på screenshots osv... Inget av det är olagligt...
Citera
2018-01-24, 15:56
Medlem
Koyaks avatar
Citat:

Du verkar ha väldigt svårt att förstå just den här delen. Men ska försöka förklara för dig.
Vi består inte av en grupp som har regler hur man beter sig på nätet. Vi är individer som granskar och diskuterar censurnätverket. Det är ni medlemmar i gruppen som ska "uppföra sig" på nätet och visa god ton™ inte oss resterande ickemedlemmar. Och då ni inte gör det så blir ni utkallade och bevisade att ni är dom som egentligen hatar på nätet så borstar ni av det med kommentarer som "enskilda medlemmars agerande" och det håller inte längre, för så många gånger har man inte hört det nu?.
Kan du greppa att det är lite hyckleri i det hela då?
Citera
2018-01-24, 15:57
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntlerdBeard
Är bara tvungen att lägga upp en screenshot på det, tog lång tid att leta igenom alla kommentarer på deras är bard dåre eller geni tråd

Hon har 0 koll på lagstiftningen även fastän hon försöker peka på den när det gäller att bli citerad, avbildad på screenshots osv... Inget av det är olagligt...

Hon är inte riktigt klok den där Annica, har sett hennes kommentarer på Ab och Exp blivit borttagna och hon gråtit ut när dom blivit det, ganska lustigt
Citera
2018-01-24, 15:59
Medlem
Citat:

Det gamla vanliga ostrukturerade bluddret från dig. Har du glömt bort att #jagärhär - till skillnad från Flashback - är ett nätverk som säger sig arbeta för god ton i sociala medier? Ändå är folk som skriver i den här tråden överlag mycket mer civiliserade än #jagärhäraktivisterna.

Kan man inte leva upp till #jagärhärs ideal bör man kanske överväga att gå ur gruppen.

De anonyma hatkonton på Facebook som du brukar anmäla kanske är sossetrollkonton? Se Hanif Balis gräv här:

Citat:
Anders @Ygeman och sitt S-distrikt har lagt en motion till kongressen om att skapa en armé av anonyma sossenätkrigare.
https://twitter.com/hanifbali/status/850271274593013761

Lägg märke till skärmdumpen på motionen i tweeten, där det bland annat rekommenderas att partimedlemmarna - eller "en armé av köksbordskämpar i humanitetens tjänst" som de också kallas - ska skaffa sig anonyma facebookprofiler.

Anonymitet är f.ö. en nödvändighet så länge som det finns människor som förespråkar våld mot meningsmotståndare, t.ex. #jagärhärmedlemmen kosto. Se inlägg där kosto skriver att kommunist- och AFA-sympatisören Kent Flink från #jagärhär "tyvärr" bara använder ord mot sina meningsmotståndare:

(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-24 kl. 16:27.
Citera
2018-01-24, 16:06
Medlem
Citat:

Tack för hjälpen! Jag har så dålig koll på hur Facebook fungerar - antar att det finns något sätt att direktlänka inlägg och kommentarer, men fattar inte hur man gör.

Edit: Visst var det en fantastisk tråd, förresten. Alla Gunnel Gomérfans får verkligen sitt lystmäte.
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-24 kl. 16:18.
Citera
2018-01-24, 16:06
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:

Vet inte om man ska skratta eller gråta över denna nivå av dumhet.

Hon har ställt frågan till advokater och jurister tidigare, fått det motsatta svaret hon sökte. Detta är ingen nyhetssajt, här publiceras inte nyheter utan man pratar om nyheter(Diskussionsforum).

För någon som talar så mycket om #källkritik så kan människan ingenting om källkritik.
Citera
2018-01-24, 16:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[...]
Du har själv besvarat din fråga Sotnosens. Man kommer fram till att medlemmarna är fega kräk eftersom de fortsätter att uppföra sig som de alltid gjort under skydd av gruppens ”godhet”. (Läs på om det ”goda hatet” och återkom om något är oklart.)
Citera
2018-01-24, 18:06
Medlem
Milde tid. Exmoderatorn och dito insläppsadministratören Niclas Ek tänker polisanmäla Katerina Janouch för att hon trodde att #jagärhäraktivister var med i hatgruppen "Stå upp för Peter Madsen" (vilket de ju faktiskt var även om de hävdar att de blivit tillagda ovetandes). Inte så långsökt av henne då ju #jagärhärmedlemmar med Ing-Marie Samuelsson i spetsen länge drev hatgruppen "Stå INTE upp för Katerina Janouch" innan de till sist blev utslängda.

Citat:
Jag har tweetad och taggat varenda media om vad Katerina håller på med. Jag personligen kommer polisanmäla henne för grovt förtal mot #jagärhär. Nu räcker det med dumheter från hennes sida
https://twitter.com/noppelina/status/956208634110906369
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-24 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in