2018-01-25, 08:00
Medlem
rayraviolis avatar
Smaka bra kommer det säkert göra. Men det måste gå undan också.
Citera
2018-01-25, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusslaCrusher
Han kan ju komma på något eget, härmapan.
Eget? Två skivor bröd med en platt köttbulle emellan, lite svårt att vara egen i den branchen.
Citera
2018-01-25, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Eget? Två skivor bröd med en platt köttbulle emellan, lite svårt att vara egen i den branchen.
Finns väl andra maträtter än varma mackor? Skitsvårt att laga något annat...
Citera
2018-01-25, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det tror jag också. Donken, Max, BK och Sibylla är stort sett värdelösa. Visserligen hyfsat gott men när man går därifrån så känns det som man ätit luft. Man blir inte mätt och glad för pengen och näringsvärdet är nog inte det högsta.
Blir du inte mätt så är det för att du är en fetsork som är van att trycka i sig onormalt mycket mat. Kanske dags att banta, tjockis.
Citera
2018-01-25, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman

Köttbulle?
Hur tänker du nu?
Citera
2018-01-25, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Alltså. Ni som är positiva, vilket ju verkar vara de flesta härinne, har ni ens sett TV-programmet, där han gör hamburgare i USA? Visst vann han flera dueller, men i varje avsnitt tyckte jag att han var sämst. Hans idé med en burgare är att det skall finnas 500 ingredienser. Ju tjockare, desto bättre, och gärna med litet frukt på. Ungefär som Hawaii-pizzan, med ananas, som alla seriösa kockar kräks över. Liksom alla människor utanför Sverige. Dessutom har han sagt att hamburgare aldrig får grillas. Kom igen!?!

Jag har aldrig hittat en bra burgare av honom på McD. Bara "mycket" på dem, ingen karaktär. Han är en nolla, inom burgarvärlden, som aldrig kommer att lyckas med hamburgerrestauranger.

Det verkar som att du missade programmet.
Skillnaden mellan Jureskog och dom flesta andra i programmet var ju att Jureskog använde få ingredienser, och därför inte gick långt i tävlingarna.
Bär använde han 500 ingredienser?
Länka gärna.

Och att han är en nolla?
Med två av Stockholms bästa restauranger och ett OS-guld i matlagning är han väl knappast en nolla va?
Citera
2018-01-25, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av franskanalfabet
Jag kan tycka att jag kan bygga ihop godare hamburgare än en nolla som anser sig vara smartare för att han plankat vad andra gjort på andra platser i världen. Varför betala ett överpris när man kan bygga ihop något godare och billgare själv?

Det kan du ju skriva om precis vadsomhelst.
Vad har han plankat?
Länka gärna.
Citera
2018-01-25, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gaggzi
Intressant, jag vägrar äta äcklet på max, Burger King och McDonald's. Har saknat något i stil med in-n-out eller five guys i Sverige.

Aldrig varit i Stockholm eller Malmö?
Citera
2018-01-25, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusslaCrusher
Blir du inte mätt så är det för att du är en fetsork som är van att trycka i sig onormalt mycket mat. Kanske dags att banta, tjockis.
Skitsnack, bara anorektiker blir mätt på deras menyer. Så fort man rapat bort kolsyran är man hungrig igen(185cm/ca70kg)
Citera
2018-01-25, 09:35
Medlem
Jo jag har käkat på de flesta burgarhaken inklusive Ag och flippin burgers. Vad har det med saken att göra? Hur många av de ställena är landsomspännande kedjor? Vilket var det jag syftade på.

Edit: skulle citera inlägget två snäpp ovan men mobilen funkar inte tillfredsställande.
Citera
2018-01-25, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stefanr72
Skitsnack, bara anorektiker blir mätt på deras menyer. Så fort man rapat bort kolsyran är man hungrig igen(185cm/ca70kg)
Då är det något annat fel på dig. Du är nästan undernärd. Har du mask?
Citera
2018-01-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Alltså. Ni som är positiva, vilket ju verkar vara de flesta härinne, har ni ens sett TV-programmet, där han gör hamburgare i USA? Visst vann han flera dueller, men i varje avsnitt tyckte jag att han var sämst. Hans idé med en burgare är att det skall finnas 500 ingredienser. Ju tjockare, desto bättre, och gärna med litet frukt på. Ungefär som Hawaii-pizzan, med ananas, som alla seriösa kockar kräks över. Liksom alla människor utanför Sverige. Dessutom har han sagt att hamburgare aldrig får grillas. Kom igen!?!

Jag har aldrig hittat en bra burgare av honom på McD. Bara "mycket" på dem, ingen karaktär. Han är en nolla, inom burgarvärlden, som aldrig kommer att lyckas med hamburgerrestauranger.
Du har noll koll på mat, jag känner flertalet DUKTIGA kockar som käkar Hawaii-pizza då och då. Du är en typisk människa som tror att alla med koll på mat äter rådjurssadel till frukost, kom in lite i matchen.

Johan är en kompetent kock och är absolut inte någon nolla inom burgarvärlden, kanske inte världskänd, men absolut ingen nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in