Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-24, 16:46
  #289
Medlem
Jag försvarar inte vad dessa djurrättsfolk har för sig men vad skall man då säga om de beväpnade stollarna med bokstavskombinationer som kallar sig jägare. Jag upprepar, killen med den vita kamouflagedräkten, flippar ur på ett sätt som inte kan försvaras. Flickan har ju redan börjat gå ifrån platsen och säger dessutom att hon är på väg därifrån. Likväl så sliter han tag i henne så att hon ramlar omkull. Och ta en titt på hans ögon, då han ger sig på henne, det lyser kolerisk dåre lång väg !
Sedan har vi den gråskäggige mannen i bakgrunden som ger sig på en annan tjej, det hade varit okey om han hållit fast henne men även denna person flippar ju ur mer än lovligt. Och att ta stryptag, vilket syns tydligt är definitivt för mycket. Hoppas att deras fruar alt. fästmöer, kärleksstrejkar på obestämd tid eller helst för alltid.
__________________
Senast redigerad av Grodologen 2018-01-24 kl. 17:02.
Citera
2018-01-24, 16:57
  #290
Medlem
volvo 240s avatar
Den här vargjakten är helt sjuk och onödig. Brukar tycka att djurrättsaktivister är ute och reser men här håller jag med dom. Man borde enbart få skjuta sinnesjuka eller rabiessjuka vargar. Det är väl för fan bara att bygga fem meter elstängsel vid djurinhängaderna så slipper ni vargskador. och Samerna kan dra åt helvete med sin ren"näring" som ingen jävel bryr sig om.
Citera
2018-01-24, 17:07
  #291
Medlem
Klappars avatar
Det har nu framkommit att videon är klippt och redigerad, så självklart visas bara den negativa biten. Som redan är känt så har aktivisterna hållit på med detta i flera veckor bara korkat att påstå att jägarna har kort stubin.

Ni kan ju även ta en funderare på varför dom bara lägger upp detta, dom verkar vara redo med kameran och filma allt men dom glömde filma när dom jagar jakthundar eller byter lås på bommar
Citera
2018-01-24, 18:42
  #292
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Tycker inte du ska missleda folk om hur de kan använda sin AK4. Kolven på en AK4 är inte alls stadig. Det räcker med 200-300 kraftiga slag mot någons huvud så går den sönder.

Okay, jag ber om ursäkt. Min erfarenhet av AK4r innefattar mest straffrengöring av högre befäls vapen. Tyckte kolven var rätt hård och stabil då.

Själv föredrog jag att använda objekt direkt ur naturen, för att utdela fysiska bestraffningar. Blod och hår är svårt att avlägsna till 100% på ett vapen, så bättre med en kraftig gren eller större sten som man kan slänga på ett otillgängligt ställe när tillrättavisningen är klar.
Citera
2018-01-24, 18:45
  #293
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Okay, jag ber om ursäkt. Min erfarenhet av AK4r innefattar mest straffrengöring av högre befäls vapen. Tyckte kolven var rätt hård och stabil då.

Var med när nån gjorde sönder en AK4-kolv, den är inte direkt gjord av massivt ädelträ.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Själv föredrog jag att använda objekt direkt ur naturen, för att utdela fysiska bestraffningar. Blod och hår är svårt att avlägsna till 100% på ett vapen, så bättre med en kraftig gren eller större sten som man kan slänga på ett otillgängligt ställe när tillrättavisningen är klar.

Mycket bättre

Alternativt tar man 10 st bastanta medelålders halvfeta jägare som lägger sig i böghög ovanpå personen som ska gripas. Lämnar inte mycket spår.
Citera
2018-01-24, 18:49
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Den här vargjakten är helt sjuk och onödig. Brukar tycka att djurrättsaktivister är ute och reser men här håller jag med dom. Man borde enbart få skjuta sinnesjuka eller rabiessjuka vargar. Det är väl för fan bara att bygga fem meter elstängsel vid djurinhängaderna så slipper ni vargskador. och Samerna kan dra åt helvete med sin ren"näring" som ingen jävel bryr sig om.
Jakten är inte enbart beviljad pga att dem tar tamdjur
Om jag fattat rätt är det dessa vargar som rört sig i ett samhälle. Finns ett litet samhälle som haft stora problem med varg, vargar som går in bland villa områderna och tar lösa katter, och folk vågar inte gå med hundarna när vargen är i närheten så dem måste vänta tills vargen försvunnit innan dem kan morgon rasta sin hund, och sen blir dem då sena till jobbet pga detta vilket inte funkar på alla jobb.
Droppen som fick bägaren att rinna över var när vargen gick in på ett skolområde bland yngre barn och ungdomar, barnen och lärarna började skrika och vifta för att jaga bort vargen, den stod kvar, då började dem kasta sten på vargen och då gick den därifrån.

Viltstängsel är inte 100% säkert heller...

Jakten godkändes pga att vargarna "Kölstareviret har en historia av skador på tamdjur och av att ha orsakat oro för människorna i närområdet."
http://www.lansstyrelsen.se/Vastmanl...s/default.aspx
Citera
2018-01-24, 19:53
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Den här vargjakten är helt sjuk och onödig. Brukar tycka att djurrättsaktivister är ute och reser men här håller jag med dom. Man borde enbart få skjuta sinnesjuka eller rabiessjuka vargar. Det är väl för fan bara att bygga fem meter elstängsel vid djurinhängaderna så slipper ni vargskador. och Samerna kan dra åt helvete med sin ren"näring" som ingen jävel bryr sig om.

Vem ska bekosta stängslen, är det stockholmarna och alla "gröna" som bor i innerstan? Om de vill göra det så visst kan vi testa....
Citera
2018-01-24, 21:05
  #296
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jakten är inte enbart beviljad pga att dem tar tamdjur
Om jag fattat rätt är det dessa vargar som rört sig i ett samhälle. Finns ett litet samhälle som haft stora problem med varg, vargar som går in bland villa områderna och tar lösa katter, och folk vågar inte gå med hundarna när vargen är i närheten så dem måste vänta tills vargen försvunnit innan dem kan morgon rasta sin hund, och sen blir dem då sena till jobbet pga detta vilket inte funkar på alla jobb.
Droppen som fick bägaren att rinna över var när vargen gick in på ett skolområde bland yngre barn och ungdomar, barnen och lärarna började skrika och vifta för att jaga bort vargen, den stod kvar, då började dem kasta sten på vargen och då gick den därifrån.

Viltstängsel är inte 100% säkert heller...

Jakten godkändes pga att vargarna "Kölstareviret har en historia av skador på tamdjur och av att ha orsakat oro för människorna i närområdet."
http://www.lansstyrelsen.se/Vastmanl...s/default.aspx

Det kan så vara, men det försvarar inte jägarnas beteende!
Citera
2018-01-24, 21:09
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Förföljelse, hets

Vargar jagar ju de med, inte springer de runt med gevär

Vissa jagar utan avsikt att döda, exempelvis män efter kvinnor 😉

Du saknar förmodligen rätt atomer i kolan om du inte fattar vad jag menar!
Citera
2018-01-24, 21:13
  #298
Medlem
Är det ännu ingen som har fått fram bild på jägardjäveln?
Citera
2018-01-24, 22:39
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Du saknar förmodligen rätt atomer i kolan om du inte fattar vad jag menar!

Fast här handlade det ju inte om att fatta vad du menade, det var ju du som feltolkade när jag skrev ”jagad”. Alltså förklarar jag för dig att jag avsåg den korrekta definitionen av ”jaga” när jag använde ordet, inte någon annan tolkning
Citera
2018-01-24, 23:45
  #300
Medlem
Jägaren som håller strypgrepp på en 17årig är dömd för ofredande på en ensamkommande barn från Afghanistan. Blev dagsböter som straff.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback