2018-01-24, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Nära till hands.
Nära hemmet.

Var det konstaterat att det var samma blodgrupp som Helenas?
Men DNA är inte testats, och det är det som väntas svar på?
Det här med blodanalysen får gärna någon svara på som kan mer om det.
Jag är själv väldigt nyfiken på detta!
Citera
2018-01-24, 01:06
Medlem
det är bara att inse att alla källhänvisningar i denna tråden, förutom sådana till tv eller radioprogram där det finns riktiga källhänvisningar, inte är vatten värda. Det verkar mest vara en massa narcissister här inne, samt försvarare av gärningsmannen som styr och ställer tråden dit de behagar för stunden. Allt detta BS om att inte röja sina källor osov, varför ens sitta här och svamla i så fall?
Citera
2018-01-24, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Jag tror inte ägodelarna placerats ut av gärningsmannen, utan att hon helt enkelt har sprungit (mot hemmet) och i terrängen där det blir svårt att springa med den typen av skor hon har, så har hon helt enkelt i flykten tagit av skorna med höger repektive vänster hand och helt enkelt i paniken kastat dem på var sida om stigen. Jag tror inte på några spekulationer om att någon skulle återvänt och placerat ut dessa saker eftersom det är helt idiotiskt och riskabelt. Givetvis hade dessa eldats upp eller dumpats med kroppen eller på annan plats.
Låter trovärdigt! Stackars tjej, vad rädd hon måste varit!
Tror du att hon gått eller fått skjuts? Skjuts av gm eller någon annan?

Min tro är att hon plockats upp i bil efter bron då det vid den tiden på dygnet var många i rörelse sträckan mellan torget och hennes hem. Jag tror det pga att det är få vittnen, ingen alls efter bron vad jag förstår, som sett Helena komma gående.

Det var många bilar i omlopp fina sommarkvällar och nätter som denna. 1992 kunde brudarna fortfarande erbjudas skjuts och det ansågs som en god gärning.
Citera
2018-01-24, 10:43
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
det är bara att inse att alla källhänvisningar i denna tråden, förutom sådana till tv eller radioprogram där det finns riktiga källhänvisningar, inte är vatten värda. Det verkar mest vara en massa narcissister här inne, samt försvarare av gärningsmannen som styr och ställer tråden dit de behagar för stunden. Allt detta BS om att inte röja sina källor osov, varför ens sitta här och svamla i så fall?
+1
Känns som att det är en tävling i vem som vet mest men inte vill avslöja något!

Och ni som vet något men INTE är inblandade, hur vidriga människor är inte ni, fy fan!
Gör planeten en tjänst och ta er själva av daga!
Citera
2018-01-24, 10:50
Medlem
emileflournoys avatar
Och för att återgå till ämnet.
Eftersom den här tråden inte kommer längre just nu utan står och stampar och folk bara bråkar och tävlar mot varandra, skulle vi inte kunna gå in på "vittnena" i bilen på Hällristningsvägen?!

Jag vet att jag tjatat om dom men allt dör ju ut så fort man vill gräva där. Vilka var/är dessa killar, hur gamla var dom vid mordet, hur väl kände dom Helena(en av dom måste ju ha varit granne), Vad var dom för typ av människor, Hur har deras liv sett ut efter mordet?
Citera
2018-01-24, 13:22
Medlem
Citat:
Jag tror inte ägodelarna placerats ut av gärningsmannen, utan att hon helt enkelt har sprungit (mot hemmet) och i terrängen där det blir svårt att springa med den typen av skor hon har, så har hon helt enkelt i flykten tagit av skorna med höger repektive vänster hand och helt enkelt i paniken kastat dem på var sida om stigen. Jag tror inte på några spekulationer om att någon skulle återvänt och placerat ut dessa saker eftersom det är helt idiotiskt och riskabelt. Givetvis hade dessa eldats upp eller dumpats med kroppen eller på annan plats.

Hur blir tanken kring att de missade skorna när kompisarna sökte på söndagen innan polis?
Varför hittades inte sko nr två som låg i närheten?
Fyndplatsen blir självklart aktuell för kompisar och nära. Menar att efter att första skon återfanns så kan man nog inte låta bli som engagerad att ta sej dit. Ett spår efter en saknad person blir läget i området av vikt. Kan tänka mej att många fortsatte söket hela natten utifrån första skons placering...lättare att leta i ett inringat område utifrån första sko fyndet...ändå missades det trots att andra skon låg nära.
Dessutom låg fyndplatsen lätt tillgänglig nära hemmet. Man kunde vandra fram och tillbaka hela natten till morgonen...Därför finner jag det mest troligt att resten blev uplaserat av någon som låtsas letade på måndag tidig morgon...Otroligt, kanske men mer otroligt hur resterande inte återfann når söket blev centrerat till läget för första skon........
Undrar när polis med hund avbröt söket efter fyndet på sön kväll? (tog ju bara en halvtimme knapp för hunden att näsa rätt på första skon. Ha dessutom i åtanke att det inte fanns något att gå efter. De sökte på måfå i området.)
Senast redigerad av exsist 2018-01-24 kl. 13:32.
Citera
2018-01-24, 13:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Någon borde veta ja. Det framgick aldrig från PWs senate uppgifter heller va? Har någon länk till senaste uppdateringen i fallet?

Någon här inne vet också om KM inte var med i bilen till PWs fest i t-boda, om han inte var med i taxin tillbaka till stadt, om han inte gick in och ut med HA på stadt den där ödesdigra kvällen i juni -92. Snälla, det är dags att låta oss vilsna själar veta. Det räcker med tre enkla bokstäver: ett n, ett e och ett j. Får jag det ska jag genast ompröva mina källors uppgifter om pilot.

Nej, jag tror inte att det framgick.
Citera
2018-01-24, 14:00
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Någon borde veta ja. Det framgick aldrig från PWs senate uppgifter heller va? Har någon länk till senaste uppdateringen i fallet?

Någon här inne vet också om KM inte var med i bilen till PWs fest i t-boda, om han inte var med i taxin tillbaka till stadt, om han inte gick in och ut med HA på stadt den där ödesdigra kvällen i juni -92. Snälla, det är dags att låta oss vilsna själar veta. Det räcker med tre enkla bokstäver: ett n, ett e och ett j. Får jag det ska jag genast ompröva mina källors uppgifter om pilot.

Håller faktiskt med dej, Lubbe. Eftersom folk VET om det är så, och ändå inte dementerar, för Klas skull om inte annat, så får man nog tillstå att Klas är pilot. Drevet har pågått så länge mot honom att P.W eller nån borde kunna säga att "Klas var inte med i bilen". mer behövs inte. Men OM det är Klas, varför är alla så rädda för honom? Helenas syster var så rädd att hon inte vågade ha barnen ute i trädgården.. Är Klas så jävla livsfarlig?
Citera
2018-01-24, 15:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Vi måste komma ihåg att PW aldrig har uttalat sig om bilresan till inflyttningsfesten. Det enda som PW har sagt är att "mannen med pilotglasögon" var med på festen, med i (taxi)bilen till Mariestad och med in på Stadt. PW har inte kommenterat hur mannen kom till festen - en ack så viktig detalj.
Citera
2018-01-24, 17:48
Medlem
Fortfarande är det så att många av dem som befann sej nära händelsen och hade någon anknytning till Helena är tysta. Då menar jag inte dem som av utredningstekniska skäl håller tyst, även det kan ifrågasättas iof....efter så lång tid finns det inget som kan förstöra......utrdn...
Någon av er som var med och hjälpte till i söket innan polis på söndagen...kanske kan memorera något som ni inte tänkt på då....?
Ni som var kvar efter första sko fyndet, kan ni berätta om polisen fortsatte söket kring platsen för fyndet under natten till måndagen?
Var det många personer kvar vid genvägen? Någon kan väl berätta! Det måste ha varit en fruktansvärd känsla när ena skon hittades där... Det bekräftade att något hemskt hänt...och att hon kom så nära hemmet..Det måste väl ha triggat igång att söka mer bland de som deltog...!.? Om inte....varför?
Själv skulle jag krupit runt stället där skon legat i ren desperation och inte kunnat sluta......(har erfarit den reaktionen vid en händelse)...
Vad gjorde ni alla innan måndagen? När kom polisen tillbaka och fann resterande? Detta måste någon kunna tala om, eller är det hyper känsligt? Isfl är det svar nog!
Citera
2018-01-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Håller faktiskt med dej, Lubbe. Eftersom folk VET om det är så, och ändå inte dementerar, för Klas skull om inte annat, så får man nog tillstå att Klas är pilot. Drevet har pågått så länge mot honom att P.W eller nån borde kunna säga att "Klas var inte med i bilen". mer behövs inte. Men OM det är Klas, varför är alla så rädda för honom? Helenas syster var så rädd att hon inte vågade ha barnen ute i trädgården.. Är Klas så jävla livsfarlig?
Hmm, det där var helt nytt för mig. Varifrån kommer uppgiften att H:s syster inte vågar ha barnen ute i trädgården?
Citera
2018-01-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hur blir tanken kring att de missade skorna när kompisarna sökte på söndagen innan polis?
Varför hittades inte sko nr två som låg i närheten?
Fyndplatsen blir självklart aktuell för kompisar och nära. Menar att efter att första skon återfanns så kan man nog inte låta bli som engagerad att ta sej dit. Ett spår efter en saknad person blir läget i området av vikt. Kan tänka mej att många fortsatte söket hela natten utifrån första skons placering...lättare att leta i ett inringat område utifrån första sko fyndet...ändå missades det trots att andra skon låg nära.
Dessutom låg fyndplatsen lätt tillgänglig nära hemmet. Man kunde vandra fram och tillbaka hela natten till morgonen...Därför finner jag det mest troligt att resten blev uplaserat av någon som låtsas letade på måndag tidig morgon...Otroligt, kanske men mer otroligt hur resterande inte återfann når söket blev centrerat till läget för första skon........
Undrar när polis med hund avbröt söket efter fyndet på sön kväll? (tog ju bara en halvtimme knapp för hunden att näsa rätt på första skon. Ha dessutom i åtanke att det inte fanns något att gå efter. De sökte på måfå i området.)

strängt taget vet vi ju inte om någon ens gick där och letade som du beskriver, eller? Sen var det väl ganska snårigt på platsen vid den tiden och en mörk sko i högt gräs mitt i sommaren är kanske inte helt enkel att hitta, särskilt inte när man inte ens vet vad man letar efter? Nu var det ett tag sedan jag läste hur det gick till med skofynden, men det var väl dagen efter efter som en polishund sniffade upp första skon och fyndet var antagligen ganska "tillfredställande" att hitta och polisen fick kanske bråttom att få in fyndet till stationen samt få den verifierad av anhöriga som Helenas?

Nä, jag tror inte på teorin att någon placerade ut saker i hagen efter försvinnandet, det är helt enkelt för långsökt/osannolikt/riskabelt/korkat. Vad skulle syftet vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in