Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 21:40
  #25549
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratsar
Ang. bilen....? Det närmaste jag varit bilen är ca 2 meter. Och ang. trippmätaren, har jag själv kört sträckan för att mäta upp hur långt det var. När GM nämnde vägen han kört, så gjorde jag en mätning av sträckan han nämnde. och detta gjorde jag i oktober -92 och kom då fram till att den var 27,9 mil!
Och så var det den svarta SUVen som togs upp i Lisa Holm´s fall, så var jag bara ett par cm i från bilen och såg vad som fanns där!
Ang. Helenas GM. Han har bara nämnt mamman, då hon var förbannad på hans agerande mot Helena! Då hon anklagat honom för att ha gjort ett sexuellt ofredande mot Helena!
Om man ska peka på något specifikt....Så titta på vad familjen har att dölja.
Ang. utredarna....! Så har dom skapat en falsk GM i Lisa Holm´s fallet medans i detta fall med Helena mörkas allt som inkommit.

Den du åsyftar är det HJ i Lisa fallet ?
Citera
2018-02-23, 23:10
  #25550
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratsar
Om vi börjar med den svarta SUVen så är det många som blivit hotade pga att dom uppmärksammat Bilen där LH befunnit sig.
Jag har vid flera tillfällen velat bli kallad som vittne men ingen vill har velat lyssna.
Jag har haft kontakt med flera personer inom dessa utredningarna för att delge det jag vet men ingen, just ingen har velat ta till sig vad jag vet!

Du kratsar, om du tänker till riktigt, riktigt noga nu: Var du även i korsningen Sveavägen-Tunnelgatan i Stockholm fredagen den 28 februari 1986 klockan 23:21? Och kanske var du också på Dealey Plaza fredagen den 22 november 1963 i Dallas?

Och du har vid flera tillfällen velat bli kallad som vittne? För att bli kallad som vittne krävs det en rättegång, och någon sådan har inte hållits i Helena-fallet. Det har det däremot gjorts i Lisa Holm-fallet och jag är helt säker på att försvarsadvokaten med öppna armar och all kärlek i världen hade tagit del av ditt vittnesmål och kallat dig som vittne. Men av någon märklig anledning blev det inte så ...

Men vet du vad: Kontakta Aftonbladet och Expressen så ska du se att det blir liv i luckan!
__________________
Senast redigerad av Ugglan. 2018-02-23 kl. 23:13.
Citera
2018-02-24, 01:07
  #25551
Medlem
Twiggygirls avatar
Sökte nu på svart Suv i Lisa-tråden. Skrämmande att läsa alla som sett den, och meddelat polisen. Snuten Lars Johansson sket i det. Dom har reg.nummer och vet namnet,en kriminell person. Vi vet ju att Lisa talade svenska när hon fickringde sin pappa. Nerius kan ingen svenska. Hon sa "Jamen det är klart".
En föredetta polis som sett suven men blev inte hörd,Han anklagar Lars Johansson för att mörka. Nu tror jag på kratsar. Jag tror att han tillhör utredarna. Polacken har blivit ett lämpligt offer. Den där jävla L.J mörkar även i Helena-fallet. Vad är han för en tomte? Ganska uppenbart. Jag menar inte med detta att det är samma gm, men det kan vara det. Allt är mycket underligt. Byt ut den korrupta snutjäveln!
Citera
2018-02-24, 01:17
  #25552
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Sökte nu på svart Suv i Lisa-tråden. Skrämmande att läsa alla som sett den, och meddelat polisen. Snuten Lars Johansson sket i det. Dom har reg.nummer och vet namnet,en kriminell person. Vi vet ju att Lisa talade svenska när hon fickringde sin pappa. Nerius kan ingen svenska. Hon sa "Jamen det är klart".
En föredetta polis som sett suven men blev inte hörd,Han anklagar Lars Johansson för att mörka. Nu tror jag på kratsar. Jag tror att han tillhör utredarna. Polacken har blivit ett lämpligt offer. Den där jävla L.J mörkar även i Helena-fallet. Vad är han för en tomte? Ganska uppenbart. Jag menar inte med detta att det är samma gm, men det kan vara det. Allt är mycket underligt. Byt ut den korrupta snutjäveln!

https://www.expressen.se/gt/han-ar-n...-holm--fallet/

Lars Johansson: "Vi har ju flera uppgifter om det och för vår del är det inget konstigt. Det förändrar ingenting eftersom de inte ens hunnit lämna kaféet vi den här tiden. Sammanlagt, för vår del: det här är ingenting som förändrar eller tillför något i utredningen."

Läs hela artikeln. Lars Johansson förklarar utförligt historien om den svarta SUV:en.

Att Lisa Holm säger typ "Jamen det är klart" bestämdes till slut ha sagts när hon pratade med sina arbetskamrater.
__________________
Senast redigerad av Ugglan. 2018-02-24 kl. 01:20.
Citera
2018-02-24, 01:49
  #25553
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Sökte nu på svart Suv i Lisa-tråden. Skrämmande att läsa alla som sett den, och meddelat polisen. Snuten Lars Johansson sket i det. Dom har reg.nummer och vet namnet,en kriminell person. Vi vet ju att Lisa talade svenska när hon fickringde sin pappa. Nerius kan ingen svenska. Hon sa "Jamen det är klart".
En föredetta polis som sett suven men blev inte hörd,Han anklagar Lars Johansson för att mörka. Nu tror jag på kratsar. Jag tror att han tillhör utredarna. Polacken har blivit ett lämpligt offer. Den där jävla L.J mörkar även i Helena-fallet. Vad är han för en tomte? Ganska uppenbart. Jag menar inte med detta att det är samma gm, men det kan vara det. Allt är mycket underligt. Byt ut den korrupta snutjäveln!

Bara för att ett antal personer i Lisa Holm-tråden påstår att de sett en svart SUV behöver det inte betyda att den har något med Lisa Holm-fallet att göra. Det finns säkert troll i LH-tråden precis som i denna tråd.
Citera
2018-02-24, 02:03
  #25554
Medlem
Varför fastnar ni vid Lisa Holm i Helenatråden? Någon ville vilseleda och ni hugger direkt...

Propparn, vad får dig att tro att Ulrika berättat allt för polisen?
Citera
2018-02-24, 06:02
  #25555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge

Propparn, vad får dig att tro att Ulrika berättat allt för polisen?

Utgår från att professionella utredare läser av uppgifter från berörda vittnen, och ser ev. luckor/märkligheter i händelseförloppet.

Episoden med plånboken måste Ulrika fått förklara närmare. Likaså det telefonsamtal Helena fick i bostaden innan förfesten.
Citera
2018-02-24, 08:22
  #25556
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Utgår från att professionella utredare läser av uppgifter från berörda vittnen, och ser ev. luckor/märkligheter i händelseförloppet.

Episoden med plånboken måste Ulrika fått förklara närmare. Likaså det telefonsamtal Helena fick i bostaden innan förfesten.


Precis man får ju utgå från att de senare utredarna har mer koll och kompetens än de inledande
Det finns ett flertal saker som uttryckligen ej besvaras men som ovannämnda säger så vet de nog mer än vad som sagts
Citera
2018-02-24, 10:20
  #25557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Precis man får ju utgå från att de senare utredarna har mer koll och kompetens än de inledande
Det finns ett flertal saker som uttryckligen ej besvaras men som ovannämnda säger så vet de nog mer än vad som sagts

Men allvarligt hur mycket bidrar herr L.J med i dessa utredningar - han har en hel del ouppklarade våldtäkter på sitt bord oxå. Börjar likna Skaraborgs "lilla-palmeutredning"
I Helena fallet går man ut med att man ska ta fram underlag i form av DNA - VAR ÄR SVARET??
Ska alla utredningar tigas ihjäl.
Citera
2018-02-24, 11:17
  #25558
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Men allvarligt hur mycket bidrar herr L.J med i dessa utredningar - han har en hel del ouppklarade våldtäkter på sitt bord oxå. Börjar likna Skaraborgs "lilla-palmeutredning"
I Helena fallet går man ut med att man ska ta fram underlag i form av DNA - VAR ÄR SVARET??
Ska alla utredningar tigas ihjäl.

Ja, det är märkligt att det inte dyker upp ett svar eller en kommentar om DNA-provet. Så här lång tid kan det INTE ta att få det svaret, oavsett hur mycket NFC har att göra. Svaret måste ju ha kommit?! Kan det vara så att svaret inte gav något och att det ser bättre ut att låtsas som att det inte har kommit än vad det gör att säga som det är? Kanske är det så att man fick ett svar, men att personen som det eventuellt matchar mot är död? Vad gör till exempel reportrarna på Mariestads-Tidningen? Ligger de på Lars Johansson eller vad?
Citera
2018-02-24, 12:42
  #25559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ja, det är märkligt att det inte dyker upp ett svar eller en kommentar om DNA-provet. Så här lång tid kan det INTE ta att få det svaret, oavsett hur mycket NFC har att göra. Svaret måste ju ha kommit?! Kan det vara så att svaret inte gav något och att det ser bättre ut att låtsas som att det inte har kommit än vad det gör att säga som det är? Kanske är det så att man fick ett svar, men att personen som det eventuellt matchar mot är död? Vad gör till exempel reportrarna på Mariestads-Tidningen? Ligger de på Lars Johansson eller vad?

Var det inte ett samarbete mellan Lars o co och reportrarna?
Kanske en medveten handling att dröja med att offentliggöra svaret? Oavsett.
För att studera vad som händer i lägret..
Även om gm är död är vikten stor för delar av fam att veta svaret på vem och vad som hänt..
Citera
2018-02-24, 14:15
  #25560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Kanske kan bidraga med lite här: Finns ett vittnesmål jag har tagit del av som jag skickar ut här i tråden!

Det här rör ett tips gällande försvunna Helena Andersson, Mariestad.

Uppgifterna har jag fått från en god vän.

Detta hände i juni 2016 på en restaurang i Mariestad.. Där hade han kommit i samtal med en person vid namn Anna . Dom hade kommit in på ämnet Helenafallet med anledning av att det närmar sig årsdagen. Anna hade även sin man med sig.

Hon berättade att hon hade varit på Stadt den här kvällen. Hon var kvar tills det stängde. Hon hade sett Helena där inne. Efter det dröjde hon sig kvar på torget en stund för att vid ca 02.15 promenera vidare mot Lockerudshållet tillsammans med en kille. Dom passerar polishuset och väljer att slå sig ner i gröngräset mitt emot korsningen där vägen går ner mot Ekudden. Alltså på andra sidan Marieforsleden. När klockan är runt 02.30-03.00(osäkerhet pga viss berusningngsgrad) så kommer det en ljus , och enligt Anna ganska hög bil körandes från Ekudden-hållet och stannar vid korsningen. Då kliver det ur en kvinna från passagerarsidan som Anna är SÄKER på är Helena Andersson.(Anna var ytligt bekant med någon av Helenas systrar och visste mycket väl vem Helena var) Strax efter kliver även föraren ur. Dom båda är mycket osams och skriker på varandra, varpå föraren med våld sliter in Helena i bilen igen och försvinner med en rivstart i riktning mot Lockerudshållet. Efter det ser Anna inte bilen igen.

Anna kan inte säga vad det var för bilmärke, eller typ av bil. Bara att den var ljus och upplevde den som hög.

Tyvärr har inte Anna lämnat det här tipset till polisen. Detta är givetvis otroligt beklagligt! Varför vet jag ej, men hon uppger att hon har mått mycket dåligt periodvis, och kanske inte har vågat/förmått. Nu känner hon skam över att hon inte har gått till polisen.Inte ens Annas:s man har känt till detta, då han också var frågande och undrade varför hon inte har sagt något. Den kille som satt tillsammans med Anna i gräset den här juninatten 1992 mindes hon inte vem han var.

Min bekant frågade om det är okej att han för detta vidare. Detta gav hon med viss tvekan godkännande till. Han fick ett mycket seriöst intryck både av Anna och det som hon berättade. Detta tips är i juni 2016 överlämnat till Pelle Jenvén på Länskrim grova brott Skövde.
Jag är inte främmande för att Lars Johanssons uttalande i den här artikeln har med detta vittnesmål att göra:"Kriminalkommissarie Lars Johansson är chef över polisens rotel för grova brott i Skaraborg. Han avfärdar däremot GW:s teori.

– Jag har inte samma uppfattning om det händelseförloppet och skulle kunna presentera andra alternativ som är mer trovärdiga än GW:s. Han går in i en fälla. Jag vill inte kommentera varför, men jag har inte samma brottsplatsanalys som han, säger Lars Johansson, som ansvarar för mordutredningen."
http://www.expressen.se/gt/gw-om-mor...mling-idioter/
Anna heter som ni säkert fattar egentligen något annat!
Mvh/Kvasta-Sara

Reagerar direkt på en sak här. Om den som kastar in Helena i bilen är samma man som kör, borde inte Helena hunnit ta sig ur bilen igen innan denne man hunnit gå runt bilen, sätta sig och starta? Om hon nu inte ville åka med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback