Citat:
Ursprungligen postat av
salta_killen
Jag tror inte ägodelarna placerats ut av gärningsmannen, utan att hon helt enkelt har sprungit (mot hemmet) och i terrängen där det blir svårt att springa med den typen av skor hon har, så har hon helt enkelt i flykten tagit av skorna med höger repektive vänster hand och helt enkelt i paniken kastat dem på var sida om stigen. Jag tror inte på några spekulationer om att någon skulle återvänt och placerat ut dessa saker eftersom det är helt idiotiskt och riskabelt. Givetvis hade dessa eldats upp eller dumpats med kroppen eller på annan plats.
Hur blir tanken kring att de missade skorna när kompisarna sökte på söndagen innan polis?
Varför hittades inte sko nr två som låg i närheten?
Fyndplatsen blir självklart aktuell för kompisar och nära. Menar att efter att första skon återfanns så kan man nog inte låta bli som engagerad att ta sej dit. Ett spår efter en saknad person blir läget i området av vikt. Kan tänka mej att många fortsatte söket hela natten utifrån första skons placering...lättare att leta i ett inringat område utifrån första sko fyndet...ändå missades det trots att andra skon låg nära.
Dessutom låg fyndplatsen lätt tillgänglig nära hemmet. Man kunde vandra fram och tillbaka hela natten till morgonen...Därför finner jag det mest troligt att resten blev uplaserat av någon som låtsas letade på måndag tidig morgon...Otroligt, kanske men mer otroligt hur resterande inte återfann når söket blev centrerat till läget för första skon........
Undrar när polis med hund avbröt söket efter fyndet på sön kväll? (tog ju bara en halvtimme knapp för hunden att näsa rätt på första skon. Ha dessutom i åtanke att det inte fanns något att gå efter. De sökte på måfå i området.)