Citat:
Nu är det ju så ställt att han inte direkt är den ende som uppfattats som en "trevlig, städad,Jag är journalist men har även ett annat arbete. Jag brukar vara kritisk, men jag brukar även kunna lita på min människokännedom, och här går det ju tydligen inte..? Och nej, jag tycker absolut inte att kriminella är spännande; jag växte upp i ett hårt område och vill absolut inte ha långhåriga, skitiga, tatuerade, bidragsberoende sluskar med MC och knogjärn omkring mig igen. Inget kan vara mig mer främmande. Problemet med M är ju, att han inte är så, utan i stället trevlig, städad, kunnig, begåvad och hårt arbetande, och att det inte går att tro att han har gjort det han eventuellt har gjort. Han har inte den framtoningen alls.
kunnig, begåvad och hårt arbetande" man och som kommit att avslöjas som en brutal och
sadistisk kvinnomördare.
Här har du en annan sån man, Överste Russel Williams. Vem kunde tro honom om att
ha gjort det han kom att göra, denne omtyckte, högt begåvade och framgångsrike person?
Begick två vidriga våldtäktsmord och en massa annat otyg också.
"Williams had been described as an elite pilot and "shining bright star" of the military. He had flown Queen Elizabeth II and the Duke of Edinburgh, the Governor General of Canada, the Prime Minister of Canada, and many other dignitaries across Canada and overseas in Canadian Forces VIP Aircraft."
https://en.wikipedia.org/wiki/Russell_Williams_(criminal)
Han kom att göra nåt som jag betvivlar att "vår" danske styckmördare har ryggrad nog att
göra; han fann för gott att erkänna alltsammans.
Canadian air colonel Russell Williams nabbed by numerous clues to his sick rapes and murders
http://www.heraldsun.com.au/news/law-order/true-crime-scene/canadian-air-colonel-russell-williams-nabbed-by-numerous-clues-to-his-sick-rapes-and-murders/news-story/c0374311e0d91f443177b8783c0bab73
Det finns sedan alltså så många andra som också framstått som närmast perfekta människor.
Trevliga, sympatiska, väletablerade män i samhället med familjer och ett fläckfritt förflutet.
Och så en dag plötsligt är det en helt annan slags person omgivningen tvingas möta.
En Mr Hyde har röjts. Och varje gång är det lika chockerande och ofattbart för alla dem
som haft med personen att göra på nåt vis när den obevekliga sanningen uppenbaras
för dem.
Det är bara att tvingas acceptera att även den "fantastiske" dansken gick och bar på
en Mr Hyde inom sig. Att fortsätta spjärna emot och försöka hålla denna sanning
ifrån sig - låt gärna bli det.
Senast redigerad av Grandioso 2018-01-24 kl. 04:09.
Senast redigerad av Grandioso 2018-01-24 kl. 04:09.