2018-01-24, 04:10
Medlem
Hej

Det är ingen nyhet att män attraheras av yngre kvinnor. Det jag undrar är om en yngre kvinna och en 35 årig kvinna skulle befinna sig på ett ställe där resten är bara män, är det alltid den yngre som får allas uppmärksamhet eller kan männen finna den 35 åriga lika attraktiv?

Det är inte personligheten jag diskuterar så jag vill inte ha såna svar som att den 35 åriga kvinnan är intressant på ett sätt som den yngre inte kan vara, alltså att i och med åren och erfarenheterna är mer intressant som person. Här vill jag att vi diskuterar rubriken endast utifrån utseende, inte personlighet.
Citera
2018-01-24, 04:19
Avslutad
Absolut. Många som gillar äldre kvinnor, o 35 år är väl ändå inte "gammalt" ?
Citera
2018-01-24, 04:20
Medlem
Europes avatar
Jag har definitivt sett kvinnor i 35-års åldern som har varit snyggare än de flesta yngre kvinnor. Jag har varit med en 35-årig kvinna som hade en kropp som var lika snygg som på en del av de snyggare ca 20-åringar jag har varit med, samt även bra snyggare än på en del andra ca 20-åringar jag har varit med. Hon var förvisso dansös m.m. och höll kroppen i trim, men det krävs nog även tur med generna för det.

Edit: Sedan är och förblir det så att jag, om jag hade varit singel, inte lika lätt lägger märke till för unga kvinnor. Jag är medelålders och skulle sannolikt lättare lägga märke till attraktiva kvinnor som är i en rimligare ålder. Jag menar, jag slutade med 16-åringar efter tonåren och redan i tonåren var jag oftast med vuxna kvinnor. Redan för ett årtionde sedan, när jag dejtade, bestämde jag mig för att försöka hålla "inga kvinnor under 25", eftersom jag helt enkelt inte orkar med att återuppleva vissa slags dramer. Sedan blir jag ofrånkomligen avtänd av mindre begåvade kvinnor. Så när jag ser på en kvinna och blir attraherad av en kvinna, så är det aldrig enbart utseendet, utan snarare hela paketet.
Senast redigerad av Europe 2018-01-24 kl. 04:30. Anledning: Edit
Citera
2018-01-24, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Absolut. Många som gillar äldre kvinnor, o 35 år är väl ändå inte "gammalt" ?

Man hör ju så mycket om att en kvinna efter 30 är inte så mycket att ha utseendemässigt.
Du tillhör inte gruppen som är ung och attraheras av äldre? För det där är ett ämne för sig, det jag diskuterar här är män som är äldre än 35 åringen, inte yngre än henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag har definitivt sett kvinnor i 35-års åldern som har varit snyggare än de flesta yngre kvinnor. Jag har varit med en 35-årig kvinna som hade en kropp som var lika snygg som på en del av de snyggare ca 20-åringar jag har varit med, samt även bra snyggare än på en del andra ca 20-åringar jag har varit med. Hon var förvisso dansös m.m. och höll kroppen i trim, men det krävs nog även tur med generna för det.

Du tillhör inte gruppen som är ung och attraheras av äldre? För det där är ett ämne för sig, det jag diskuterar här är män som är äldre än 35 åringen, inte yngre än henne.
Citera
2018-01-24, 04:30
Medlem
Disko-Bosses avatar
Jag är 35+ (du skrev män och riktade dig inte till någon specifik åldersgrupp) och absolut att jag finner yngre tjejer attraktiva, De är fina att titta på men det är ingenting jag personligen skulle satsa på av många logiska skäl. Vi är på olika platser i livet och det vore väl lite konstigt annars.

Har haft båda, äldre kvinnor när jag varit yngre och yngre kvinnor när jag har varit äldre.
ONS/KK sure (egentligen inte min grej), men rent framtidsmässigt så hade jag hellre satsat på 35-åringen.
Citera
2018-01-24, 04:34
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefana

Jag lade till en Edit i förra inlägget, som nog besvarar det:

Citat:
Edit: Sedan är och förblir det så att jag, om jag hade varit singel, inte lika lätt lägger märke till för unga kvinnor. Jag är medelålders och skulle sannolikt lättare lägga märke till attraktiva kvinnor som är i en rimligare ålder. Jag menar, jag slutade med 16-åringar efter tonåren och redan i tonåren var jag oftast med vuxna kvinnor. Redan för ett årtionde sedan, när jag dejtade, bestämde jag mig för att försöka hålla "inga kvinnor under 25", eftersom jag helt enkelt inte orkar med att återuppleva vissa slags dramer (av någon anledning verkade jag dock ofta träffa kvinnor som var 10-15 år yngre än jag). Sedan blir jag ofrånkomligen avtänd av mindre begåvade kvinnor. Så när jag blir attraherad av en kvinna, så är det nästan aldrig enbart utseendet, utan snarare hela paketet.
Citera
2018-01-24, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Jag är 35+ (du skrev män och riktade dig inte till någon specifik åldersgrupp) och absolut att jag finner yngre tjejer attraktiva, De är fina att titta på men det är ingenting jag personligen skulle satsa på av många logiska skäl. Vi är på olika platser i livet och det vore väl lite konstigt annars.

Har haft båda, äldre kvinnor när jag varit yngre och yngre kvinnor när jag har varit äldre.
ONS/KK sure (egentligen inte min grej), men rent framtidsmässigt så hade jag hellre satsat på 35-åringen.

Tråden är riktad till män som år antingen 35-50, yngre killar som är attraherade av äldre kvinnor är en grupp för sig och det är inte till dem tråden är inriktad.

Jag menar inte om du skulle satsa på 35 åringen utan om du också skulle tända på henne, inte hennes mogna sköna personlighet utan om du också kan bli riktigt kåt på 35 åringen i sängen.
Citera
2018-01-24, 04:38
Avslutad
Mjaa kanske men jag föredrar någon i jämnlik ålder då man har mer gemensamt. Men något år äldre är ju ett plus.

Jag tror många vill detsamma även i äldre ålder. Men på krogen, och man mest e ute efter one night stands så blir du nog lite sämre rankad kanske. Men som jag sa, 35 är inte gammalt så ser inte att det skulle vara ett problem.

Större chans att du blir påträffad av en äldre man, än att mannen börja stöta på tex en 25 åring.
Citera
2018-01-24, 04:47
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Tråden är riktad till män som år antingen 35-50, yngre killar som är attraherade av äldre kvinnor är en grupp för sig och det är inte till dem tråden är inriktad.

Jag menar inte om du skulle satsa på 35 åringen utan om du också skulle tända på henne, inte hennes mogna sköna personlighet utan om du också kan bli riktigt kåt på 35 åringen i sängen.

Jag är 38 så jag antar att jag kvalar in då.
Du verkar bara vara intresserad av fysiska attribut så då ska du få dig några. Har 35-åringen följande:

Hjärtformad rumpa (fyllig sådan) med matchande lår
Putläppar (äkta)
Fiolformad figur (lite mage är ok, lite extra kött i övrigt faktiskt då det är sexigt/kvinnligt)
Långt välvårdat hår, gärna mörkt men who cares egentligen, helheten spelar roll på alla listade "krav"
Smilgropar och fina drag i ansiktet

Ja, då dras jag till dig.

Som någon sa tidigare, finns MÅNGA 20-25-åringar där ute med helt kassa chips/godis-kroppar som lätt kan bli brädade av en 35-åring som fortfarande bryr sig, de är inte få till antalet precis. Mitt ex är 38 och ser inte en dag äldre ut än 25. Jag hör till den stammen likaså men ni tjejer har ju det där med smink som tar bort mycket defekter.

Moral of the story. Många som du kanske tror är 25 ute på krogen kan lätt vara 10 år äldre än så utan att du har en aning.
Senast redigerad av Disko-Bosse 2018-01-24 kl. 04:57.
Citera
2018-01-24, 04:50
Medlem
Europes avatar
Jag skulle nog vilja påstå att olika kvinnor når en slags utseendemässig topp i ganska olika åldrar. En del ser faktiskt aldrig bättre ut än när de var 16. Många ser som bäst ut i åldern 20-25. Men sedan verkar vissa nå en topp i åldern 30 och kanske t.o.m. över det. Samtidigt är så klart en snygg 35-åring snyggare än en ful 20-åring.

Dock är frågan fortfarande vad som egentligen är poängen med att konstatera sådant om utseendet? Man blir ihop med någon när man råkar träffa dem, inte var de står i sin exakta utseendemässiga utveckling. Träffar man någon och lever med dem årtionden efter att de fyllde 35, så kommer de inte se bättre ut med åren, för senast efter 35 är det utan tvekan ett sluttande plan.
Citera
2018-01-24, 04:51
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Hej

Det är ingen nyhet att män attraheras av yngre kvinnor. Det jag undrar är om en yngre kvinna och en 35 årig kvinna skulle befinna sig på ett ställe där resten är bara män, är det alltid den yngre som får allas uppmärksamhet eller kan männen finna den 35 åriga lika attraktiv?

Det är inte personligheten jag diskuterar så jag vill inte ha såna svar som att den 35 åriga kvinnan är intressant på ett sätt som den yngre inte kan vara, alltså att i och med åren och erfarenheterna är mer intressant som person. Här vill jag att vi diskuterar rubriken endast utifrån utseende, inte personlighet.

Självklart finns det välbevarade 35-åringar som är snyggare än fula 18-åringar. Sen hur vanligt det är, är ju en annan sak.
Citera
2018-01-24, 05:05
Medlem
sfrges avatar
Varför måste en yngre kvinna vara attraktivare?
Det finns ju feta 17 åriga tjejer. Det finns vältränade 40 åriga kvinnor.

En del tonårstjejer har finnar fulla ansiktet som dom omöjligt kan dölja hur mycket dom ens sminkar sig.
Femton år senare kan samma tjej ha blivit en tiopoängare.

Vissa kvinnor åldras som vin. Kolla Lena P H t.ex. Hon är snyggare nu när hon är över 50 en hon var när hon gick omkring med axelvaddar på 80-talet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in