Citat:
Ursprungligen postat av
Topppi
Leveling scale har gjort det sämre lr? :/ jag var sugen på att sätta på accet igen och göra en ny gubbe för skoj skull och köra lite om man nu kan vara i samma zone och att heirloom inte carryar sönder gubben? eller gör gearen det fortfarande?
Är väl upp till var och en och bestämma om det är bra eller dåligt.
Personligen tycker jag att som spelet ser ut just nu så är det en passande och bra ändring.
Spelar inte retail själv just nu då jag personligen inte gillar vägen dom har tagit men kan lägga mina personliga åsikter åt sidan.
Allt handlar väl om "sense of progression" egentligen. Jag tycker om när man har en klar väg att gå.
Nu är jag i zon X, när jag är klar här kan göra instansen som är relevant för zonen så gå vidare till zon Y, sånt gillar jag.
Blir en tydligare "sense of progression" än när man bara kan välja zon hipp som happ, det blir inte lika "speciellt" (i brist på annat ord).
Och det är väl lite där spelet har tappat överlag kan jag tycka, att man har förlorat känslan av progression och mer tydligt är att spelet har tappat känslan av REWARD.
Hur som helst, det är ytterst personligt om man tycker ändringen är bra eller dålig men som sagt så tycker jag att det 100% passar till hur spelet idag är utformat så från det perspektivet är det en bra ändring.
Gillar du inte hur spelet är i övrigt så kan du nog skippa att förnya din subscrition, det är ingen skillnad från tidigare expansioner i hur spelet är i grunden, det som skiljer är väl nya bossar med nya mechanics, nya models på gearet och ett nytt progression system i form av artifact vapen.
Annars är det samma spel, fast paced (hack n slash-ish), utformat för att man ska kunna progressa även om man bara har 1 timme per dag att avvara till spelet osv. 4 svårighetsgrader per raid, så istället för att progress igenom en raid under en längre period progressar du genom olika svårighetsgrader, vanligast är väl att man kör heroic för att gå till mythic, eller normal och sen heroic eller enbart LFR. Så man kör egentligen bara 2 svårighetsgrader.
Dungeons scalar ju upp (oändligt?) så där har du ett evighetshjul om du tycker det är spännande.
PVP har jag hört ska vara lika kasst som alltid, dessutom så har ditt gear inga stats i PVP längre utan baseras enbart på itemlevel. Vad jag vet så kan man endast få PVP-gear genom lootboxes nu för tiden, du har alltså ingen kontroll över vilket du item du får. Det är slumpat. Du kan få gear du redan har osv.
Nu flummade detta inlägg iväg en hel del (jävla Elvanse får en skrivsugen

) men det är väl i stort detta du ska tänka igenom om det är värt att dra igång accet igen eller inte och inte enbart fokusera på att dom har ändrat hur du lvlar.