2018-01-18, 15:04
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Tror vi kommer få iallafall en liten uppdatering på Gamescom i augusti.

Sen blir det större pådrag på BlizzCon med antingen release announcement eller ett eventuellt release-datum som sätts till BoAd contentdrought.

Ser release announcement som osannolikt men är en ganska hoppfull person av mig så en del av mig har hopp

Soon™
Citera
2018-01-18, 18:01
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Blizzards realms ligger på 5000 till 10000 dom höjde det på alla servrarna i WoD. Folk gnällde att Blizzard tappat spelare eftersom alla high population blev normal och normal low fast det igentligen var mer spelare än innan. Det var nödvändigt för folk satt på 1d 30min kö för att komma in överhuvudtaget. Sen som i varje expansion droppade miljoner spelare av, då sänkte Blizzard cappen igen. Skulle mycket väl kunna vara lika med Vanilla. Då slipper vi långa köer. Och kanske få färre realms så vi inte har 20 st med low pop, för folk brukar oftast dras till high population servrar.

ser mycket lovande ut ifall max pop är 10k, det kommer varenda spelare gynnas av vill jag lova! jag håller med dig om färre realmer med större pop. då blir vi förenade och samlade i ett bra community.
Citera
2018-01-18, 22:40
Medlem
Koodas avatar
Vi har fortfarande kvar problemet med Alliance och Horde ratio. Stormscale är en populär PvP server med 80% Horde och Sylvanas har 80% Alliance. Många tenderar välja en realm med högre antal av sin egen faction. Men med flera spelare blir det mindre tydligt. Men när stormen lagt sig brukar PvE servrarna ha bästa balansen.

Jag kommer spela på den PvE servern med coolaste namnet. Vanilla är tidskrävande som det är och jag har inte tid att bli gankad stup i kvarten. Har han en snabbare häst är det kört HAHA.
Citera
2018-01-19, 08:15
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Vi har fortfarande kvar problemet med Alliance och Horde ratio. Stormscale är en populär PvP server med 80% Horde och Sylvanas har 80% Alliance. Många tenderar välja en realm med högre antal av sin egen faction. Men med flera spelare blir det mindre tydligt. Men när stormen lagt sig brukar PvE servrarna ha bästa balansen.

Jag kommer spela på den PvE servern med coolaste namnet. Vanilla är tidskrävande som det är och jag har inte tid att bli gankad stup i kvarten. Har han en snabbare häst är det kört HAHA.

Hahahah se det som en utmaning i sig jag kommer lätt ta pvp server eller roleplaying realm ( kan inte förkortningen för det ). Gällande balansen så är det klart att det spelar roll men det betyder ju bara att utmaningen är ännu större och att man måste lägga ner sig ännu mer på sin kära main
Citera
2018-01-19, 11:03
Medlem
Topppis avatar
Leveling scale har gjort det sämre lr? :/ jag var sugen på att sätta på accet igen och göra en ny gubbe för skoj skull och köra lite om man nu kan vara i samma zone och att heirloom inte carryar sönder gubben? eller gör gearen det fortfarande?
Citera
2018-01-19, 11:58
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Leveling scale har gjort det sämre lr? :/ jag var sugen på att sätta på accet igen och göra en ny gubbe för skoj skull och köra lite om man nu kan vara i samma zone och att heirloom inte carryar sönder gubben? eller gör gearen det fortfarande?

Är väl upp till var och en och bestämma om det är bra eller dåligt.

Personligen tycker jag att som spelet ser ut just nu så är det en passande och bra ändring.
Spelar inte retail själv just nu då jag personligen inte gillar vägen dom har tagit men kan lägga mina personliga åsikter åt sidan.

Allt handlar väl om "sense of progression" egentligen. Jag tycker om när man har en klar väg att gå.
Nu är jag i zon X, när jag är klar här kan göra instansen som är relevant för zonen så gå vidare till zon Y, sånt gillar jag.

Blir en tydligare "sense of progression" än när man bara kan välja zon hipp som happ, det blir inte lika "speciellt" (i brist på annat ord).

Och det är väl lite där spelet har tappat överlag kan jag tycka, att man har förlorat känslan av progression och mer tydligt är att spelet har tappat känslan av REWARD.

Hur som helst, det är ytterst personligt om man tycker ändringen är bra eller dålig men som sagt så tycker jag att det 100% passar till hur spelet idag är utformat så från det perspektivet är det en bra ändring.

Gillar du inte hur spelet är i övrigt så kan du nog skippa att förnya din subscrition, det är ingen skillnad från tidigare expansioner i hur spelet är i grunden, det som skiljer är väl nya bossar med nya mechanics, nya models på gearet och ett nytt progression system i form av artifact vapen.
Annars är det samma spel, fast paced (hack n slash-ish), utformat för att man ska kunna progressa även om man bara har 1 timme per dag att avvara till spelet osv. 4 svårighetsgrader per raid, så istället för att progress igenom en raid under en längre period progressar du genom olika svårighetsgrader, vanligast är väl att man kör heroic för att gå till mythic, eller normal och sen heroic eller enbart LFR. Så man kör egentligen bara 2 svårighetsgrader.
Dungeons scalar ju upp (oändligt?) så där har du ett evighetshjul om du tycker det är spännande.

PVP har jag hört ska vara lika kasst som alltid, dessutom så har ditt gear inga stats i PVP längre utan baseras enbart på itemlevel. Vad jag vet så kan man endast få PVP-gear genom lootboxes nu för tiden, du har alltså ingen kontroll över vilket du item du får. Det är slumpat. Du kan få gear du redan har osv.

Nu flummade detta inlägg iväg en hel del (jävla Elvanse får en skrivsugen ) men det är väl i stort detta du ska tänka igenom om det är värt att dra igång accet igen eller inte och inte enbart fokusera på att dom har ändrat hur du lvlar.
Citera
2018-01-19, 12:50
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Är väl upp till var och en och bestämma om det är bra eller dåligt.

Personligen tycker jag att som spelet ser ut just nu så är det en passande och bra ändring.
Spelar inte retail själv just nu då jag personligen inte gillar vägen dom har tagit men kan lägga mina personliga åsikter åt sidan.

Allt handlar väl om "sense of progression" egentligen. Jag tycker om när man har en klar väg att gå.
Nu är jag i zon X, när jag är klar här kan göra instansen som är relevant för zonen så gå vidare till zon Y, sånt gillar jag.

Blir en tydligare "sense of progression" än när man bara kan välja zon hipp som happ, det blir inte lika "speciellt" (i brist på annat ord).

Och det är väl lite där spelet har tappat överlag kan jag tycka, att man har förlorat känslan av progression och mer tydligt är att spelet har tappat känslan av REWARD.

Hur som helst, det är ytterst personligt om man tycker ändringen är bra eller dålig men som sagt så tycker jag att det 100% passar till hur spelet idag är utformat så från det perspektivet är det en bra ändring.

Gillar du inte hur spelet är i övrigt så kan du nog skippa att förnya din subscrition, det är ingen skillnad från tidigare expansioner i hur spelet är i grunden, det som skiljer är väl nya bossar med nya mechanics, nya models på gearet och ett nytt progression system i form av artifact vapen.
Annars är det samma spel, fast paced (hack n slash-ish), utformat för att man ska kunna progressa även om man bara har 1 timme per dag att avvara till spelet osv. 4 svårighetsgrader per raid, så istället för att progress igenom en raid under en längre period progressar du genom olika svårighetsgrader, vanligast är väl att man kör heroic för att gå till mythic, eller normal och sen heroic eller enbart LFR. Så man kör egentligen bara 2 svårighetsgrader.
Dungeons scalar ju upp (oändligt?) så där har du ett evighetshjul om du tycker det är spännande.

PVP har jag hört ska vara lika kasst som alltid, dessutom så har ditt gear inga stats i PVP längre utan baseras enbart på itemlevel. Vad jag vet så kan man endast få PVP-gear genom lootboxes nu för tiden, du har alltså ingen kontroll över vilket du item du får. Det är slumpat. Du kan få gear du redan har osv.

Nu flummade detta inlägg iväg en hel del (jävla Elvanse får en skrivsugen ) men det är väl i stort detta du ska tänka igenom om det är värt att dra igång accet igen eller inte och inte enbart fokusera på att dom har ändrat hur du lvlar.

Noterade nu att jag skrev det i fel wow-tråd dessutom! Men tack för ditt genomgående svar!

Är ju lite det jag saknar också med X sen Y. Har avskytt att man levlar igenom en zone för snabbt tidigare då vissa zoner vill man ju njuta av då man gillar dem.. jaja, tack igen
Citera
2018-01-22, 11:30
Medlem
Opilus5500s avatar
Flying mounts i Wow Classic vad tycker ni? Jag skulle kunna tänka mig det, de skulle bli friare och enklare ta sig till olika instancer och farming skulle också kunna bli bättre =).

Men de kanske går emot vanilla och er som verkligen vill ha de som de en gång var??? De hade väl sin charm när man fick rida omkring i världen =).
Citera
2018-01-22, 11:35
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Flying mounts i Wow Classic vad tycker ni? Jag skulle kunna tänka mig det, de skulle bli friare och enklare ta sig till olika instancer och farming skulle också kunna bli bättre =).

Men de kanske går emot vanilla och er som verkligen vill ha de som de en gång var??? De hade väl sin charm när man fick rida omkring i världen =).

Absolut inte! Det skulle döda all form av World PVP.

Flygande mounts var ett misstag, och jag är glad att de har dragit tillbaka på det så mycket som de har gjort i Retail.
Citera
2018-01-22, 11:59
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Absolut inte! Det skulle döda all form av World PVP.

Flygande mounts var ett misstag, och jag är glad att de har dragit tillbaka på det så mycket som de har gjort i Retail.

Vi närmare efter tanke har du rätt i, de skulle bli olidligt jobbigt med all ganking!

Jag hoppas på mer utbud av battlegrounds =) de borde kunna öppna upp flera i befintliga i världen =), kanske "Desolace battleground eller de som faktiskt var tänkt ifrån början av vanilla - Azshara Crater!

Azshara Crater -
https://www.youtube.com/watch?v=R7FqxEosO3k

Här video med saker som aldrig kom med i vanilla, de också något som blizzard kanske, släpper? eller content patch i WoW Classic.
https://www.youtube.com/watch?v=13_QhaIBHdo
Senast redigerad av Opilus5500 2018-01-22 kl. 12:01.
Citera
2018-01-22, 12:59
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Ett misstag många gör är att vara tänka på vad man får - inte vad man förlorar.

Flying mounts positiva aspekter har du redan listat.

Men vad förlorar man? Som någon skrev så peverkar det WPVP, man förlorar även en bit av community känslan när man inte längre stöter på lika många (alla flyger och luften är stor), världen känns ironiskt nog mindre när man kan ta fågelvägen (3x så snabbt dessutom!), känslan av "fara" försvinner för att man inte behöver dodga mobs osv osv.

Ett annat exempel:
Dungeonfinder:
Positivt: Smidigt, slipper spamma i tradechat, slipper springa till dungeonportalen.
Men man förlorar: WPVP vid portaler, världen blir mindre då man teleporteras, dungeons måste bli simplare då man inte har kontroll vilka klasser man tar med (antal klasser med CC osv), dungneons måste bli simplare för att du ej kan påverka skill-nivån på dom du springer med.
Känslan av community försvinner då du inte behöver integrera med folk från din server på samma sätt, att knyta vänskapsband blir ovanligare då konversation ej är något som behövs eftersom varje dungeon tar max 20min och du kommer antagligen aldrig se dom andra igen.

Gäller att tänka på baksidan av myntet varje gång man kommer på en ändring man vill ha, vilket nästan ingen gör.

Samma sak gäller classbalance.
Om du ger klass X en buff så måste även klass Y få en likvärdig.
Gör du paladins till duglig dps måste även shamans få liknande, annars blir det ojämt mellan alliance och horde.
Om du gör paladins till dugliga tanks, vad får horde för att balansera ut att alliance kommer ha det mycket enklare att sätta ihop dungeongrupper (lättare att farma pre-raid gear, lättare att farma guld osv)?

Allt har alltid en negativ baksidan och något som påverkar en sida positivt men påverkar inte den andra sidan alls gör spelet mer obalanserat än det redan är.

Nu är inte detta inlägg riktat enbart mot dig utan snarare mot alla som vill ha x ändring och göra y tillägg.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-01-22 kl. 13:03.
Citera
2018-01-22, 19:00
Medlem
Opilus5500s avatar

Intressant inlägg och ja jag förstår, ändrar man på saker så får de konsekvenser..

Om bortser ifrån klassändringar, flygmounts eller nya föremål, hur ser ni wow vanilla fans på "Nya instancer ifrån lvl 1-60? eller nya battlegrounds som inte stör systemet så att säga?

En ny Alteric valley fast med nytt tema? inte några rullande katapulter eller något extra, utan en med samma koncept, lika stor fast med ny layout, kanske Jungle teama? eller Blasted lands variant?

Eller att de lägger in som väder effekter, jag vet de gjorde under en vanilla patch, vilket otroligt coolt =). Jag skulle vilja ha genomgripande klimatförändring i WoW, "årstider", de skulle inte förstöra spelet, utan göra spelet mer levande =). Exempel spela i AV så är sommar i den battlegrounden för en tid, sedan bli höst, vinter, vår =))..
Senast redigerad av Opilus5500 2018-01-22 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in