2018-01-23, 19:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
http://www.skd.se/2018/01/23/madsen-band-och-torterade-sitt-offer/

Under tisdagen blev stämningsansökan i målet offentlig, enligt dansk praxis, och därmed släpptes flera detaljer kring åtalet.
Mordet ska ha skett mellan den 10 augusti klockan 22.00 och den 11 augusti cirka klockan 10.00 står det angivet i åtalet.

Så kanske man kan få tag på stämningsansökan i alla fall?

Förundersökningen, det vill säga själva utredningen med bland annat alla förhör, promemorior och fotografier offentliggörs inte förrän när rättegången börjar i Byretten i Köpenhamn den 8 mars.

FUPen släpps tydligen den 8 mars. YES!

Nja det är nog till journalister i så fall. Tror inte man har den rutinen att släppa FU till privatpersoner.
Det finns väl inte en enda dansk FU att tillgå vad jag har sett. Stämningsansökan var bara för journalister.
Citera
2018-01-23, 19:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag skulle önska jag fick sitta med om/när de röntgar hans hjärna för att jämföra med en normal hjärna. Ni vet där man kan se hjärnans innandöme i olika färger som reagerar när den utsätts för olika bilder och känslolägen? Jag vill ha hans hjärna och en normal hjärna bredvid.

Jo, rubbad är han. Fullständigt. Men inte på det viset att han ska ha vård, det är han inte mottaglig för. SÅ rubbad är han.

Ja! Att få se hans amygdala (?), osäker på korrekt namn, påvisa hans psykopati. Jag är trött i huvudet så jag reserverar mig för många stavfel och rentav felaktiga ord.
Citera
2018-01-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Peter Madsen misstänkts på okänt sätt ha dödat Kim Wall står det i stämningsansökan. Och möjligtvis genom att skära henne i halsen eller att ha strypt henne. Men det står tydligt att man inte vet det.

Planeringen skrivs som att han ska ha tagit med sig en rad föremål. Tidsspannet är 10 aug kl 22.00 fram till 11 augusti klockan 10.00. Alltså ingen exakt tid för när Kim Wall dog eller hur hon dog.

De vet kanske inte exakt HUR PM mördat KW, men de vet ATT han har gjort det. Bara det att alla kniv- och mejselhugg i så fall skulle ha fått henne att förblöda räcker för att det ska vara mord.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Nja det är nog till journalister i så fall. Tror inte man har den rutinen att släppa FU till privatpersoner.
Det finns väl inte en enda dansk FU att tillgå vad jag har sett. Stämningsansökan var bara för journalister.

Citat BT:

” Sådan lyder de uhyggelige detaljer i tiltalen i det anklageskrift, som anklagemyndigheden ved Københavns Politi netop har givet pressen og offentligheden indblik i.”

Edit: Jag tolkar det som att vi kan få tillgång till den, eller så menar de att vi får tillgång via pressen? Osäker nu.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-23 kl. 20:09.
Citera
Medlem
Citat:
Det kan ju vara så, har riktigt dålig koll på dansk offentlighet.
Citera
2018-01-23, 20:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De vet kanske inte exakt HUR PM mördat KW, men de vet ATT han har gjort det. Bara det att alla kniv- och mejselhugg i så fall skulle ha fått henne att förblöda räcker för att det ska vara mord.

Vem vill nöja sig med ett simpelt mord i detta fallet som inte ens ger livstid.
Det är försvårande omständigheter och speciellt grovt man har med i sin gärningsbeskrivning.
Det talas om livstid eller förvaring och då duger inte bara ett mord. Är det svårt?
Citera
2018-01-23, 20:06
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har också tittat på bilder. Den bilden då både han och Kim pratar med de i den mindre båten så ställer mannen en fråga till Peter typ "har du dykt?" Peter svarar "nej, men snart och pekar mot Mittelfortsgrundet" sedan vänder sig Madsen sig, närmast demonstrativt ryggen åt sällskapet. Just där och då tog fantasierna helt överhanden. Han fokuserade helt på nästa steg i handlingen. Tror han dök i samband med att kryssningsfartyget passerade med en gir kring ubåten. Allt fokus från land var på fartyget. Sedan var ubåten puts väck.

Jag såg den bilden förut men hittar den inte igen. Denna däremot som väl är tagen i samma sekvens (?)tycker jag är riktigt läskig där han liksom omsluter Kim med hela sig och har en väldigt konstig blick
och tittar bakåt bakom en leende och vinkande Kim.
https://www.google.se/search?client=safari&channel=iphone_bm&biw=1024&bi h=672&tbm=isch&sa=1&ei=84VnWo_sFMyasgHU-4bwDw&q=madsen+ubåt&oq=madse&gs_l=mobile-gws-img.1.1.0l5.4404.13915.0.17526.16.15.0.1.1.0.318.2 890.1j5j8j1.15.0....0...1c.1.64.mo bile-gws-img..8.8.1585.1..41j0i67k1.0.wxGhc8ct-Sg#imgrc=n7zIx2CRuzGN2M:

RIP Kim❤️
Citera
2018-01-23, 20:11
Medlem
Citat:
Det är försvårande omständigheter och speciellt grovt man har med i sin gärningsbeskrivning.
Det talas om livstid eller förvaring och då duger inte bara ett mord. Är det svårt?

Duger alldeles utmärkt.

"Per-Ole Träskman, professor emeritus i straffrätt vid Lunds universitet, säger till SVT Nyheter att han inte tror att det kommer att vara några svårigheter att få Peter Madsen fälld för mord.
Det är framförallt den medicinska undersökningen som tydligt har visat att Peter Madsen band, misshandlade och knivskar Kim Wall."
Källa: svtskåne
Citera
2018-01-23, 20:12
Medlem
Kunde inte hålla mig ifrån länge..

Men kom på en sak,
(sex) klubbarna Madsen gick på, är det laglig verksamhet eller? Verkar ju varit både
våldsamt och skumt.

Vet inte lagen i DK förutom att den är mer liberal än Sverige.
Borde inte polisen rensa där?
Undra vad den världen säger om detta, en av deras medlemmar i detta ruskiga fall.
Citera
2018-01-23, 20:14
Medlem
wendy1s avatar
Helt ofattbart att någon kan göra något så fruktansvärt mot en annan människa. Det finns verkligen rakt igenom onda människor. Stackars stackars tjej. Och stackars stackars familj och nära. Vila i frid söta Kim.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Brottscentralen nu

https://www.expressen.se/tv/nyheter/brottscentralen/live/live-tv-se-brottscentralen-14-december/
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Duger alldeles utmärkt.

"Per-Ole Träskman, professor emeritus i straffrätt vid Lunds universitet, säger till SVT Nyheter att han inte tror att det kommer att vara några svårigheter att få Peter Madsen fälld för mord.
Det är framförallt den medicinska undersökningen som tydligt har visat att Peter Madsen band, misshandlade och knivskar Kim Wall."
Källa: svtskåne

Duger till vad? Läs mina inlägg svara sen annars blir jag riktigt förbannad.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-23 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in