2018-01-23, 15:08
Medlem
svarta-madames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bättre att gå efter vad danskarna skriver än vad praktikanter på Aftonbladet, Expressen översätter det till. Har blivit fel många gånger i den här soppan.

De danska nyheternas rapportering är ju mycket värre än de svenska! Fy fan.

Edit: med "värre" avser jag detaljer kring mordet, detaljer som får det att vända sig i magen.
Senast redigerad av svarta-madame 2018-01-23 kl. 15:14.
Citera
2018-01-23, 15:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Skarpslipad skruvmejsel. Det kan bli bra att ha på kåken sen.
Citera
2018-01-23, 15:09
Medlem
Det finns ett för stort samband mellan Kims artikel om BDSM och Madsen.
P g a hans läggning så måste han ha kommit över hennes artikel på något sätt. Därefter blivit fascinerad av henne. Han har lockat henne till sig, kontaktat henne. Hon har blivit smickrad och sett en chans till ett djuplodande porträtt.
Hon är inget random utplockat offer.

Fruktansvärt vilket öde för Kim! Måtte Madsen bli gruvligt torterad av sina medfångar. Men han lär väl ta livet av sig först.
Citera
2018-01-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
P g a hans läggning så måste han ha kommit över hennes artikel på något sätt. Därefter blivit fascinerad av henne. Han har lockat henne till sig, kontaktat henne. Hon har blivit smickrad och sett en chans till ett djuplodande porträtt.

Fruktansvärt vilket öde för Kim! Måtte Madsen bli gruvligt torterad av sina medfångar. Men han lär väl ta livet av sig först.

Borde inte sms'ar och mail gå att hitta i det stora Internet - utan att ha mobil/pc?
Citera
2018-01-23, 15:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är ett jv-a tunt halmstrå som kommer brista när han skall förklara alla skadorna som han tillfogat Kim Wall, varav de flesta medan Kim var i livet.

Lägger mina slantar på en förvaringsdom. Madsen är för farlig att någonsin släppas ut.

Jo och just dessa skador kommer innebära att det blir just livstid (eller förvaring som det heter i Danmark). Antar att danska rätten ser ungefär likvärdigt på detta med mord och om det handlat om utdraget lidande med dödsångest som det liksom är klart till 100% att det handlat om här så blir det livstid.

Antar dock att Madsen sin vana trogen kommer hitta på en förklaring till dessa skador också. Det första som åklagaren lätt kommer kunna motbevisa är att det är skador som tillkommit efter Wall olyckligt haft ihjäl sig själv och han i panik skulle stycka kroppen. Det kommer han inte lyckas med eftersom rättsläkare redan har bestämt att dessa skador tillkom när Wall var vid liv. Möjligen kanske han kommer köra med att han trodde hon var död och att hon var medvetslös.
Citera
2018-01-23, 15:17
Medlem
Finns inte en chans på miljonen att Madsen klarar sig ur detta.
Citera
2018-01-23, 15:20
Medlem
svarta-madames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej. Tillspetsade skruvmejslar. Strunta i översättningarna, de är ALLTID fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta var alltså alla "bevis" dom hade. Inget av det där är ju bevis, det är saker han kan ha behövt på ubåten ändå, och särskilt som han använde den som husbåt tidvis. Dessutom skulle en så tekniskt bevandrad person ha förstått att de där ynkliga rörbitarna inte räckte till för att sänka en kropp, så om han hade planerat det skulle han ha tagit med tyngre doningar.

Om det där verkligen är allt dom har, så tror jag att Betina har en chans ändå, att få honom frikänd från mordanklagelsen i alla fall.

En fråga bara: är "tillspetsade skruvmejslar" något man vanligtvis brukar behöva på en ubåt, som bitvis används som husbåt?

Svar: Ja, om man planerar ett mord med inslag av tortyr.

Det är löjligt motsägelsefullt att i ena ögonblicket korrigera en felöversättning och påvisa att det handlar om tillspetsade, alltså modifierade skruvmejslar, för att i nästa ögonblick konstatera att det inte var något anmärkningsvärt bland bevisningen.
Citera
2018-01-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Finns inte en chans på miljonen att Madsen klarar sig ur detta.

Exakt så. Dessutom är danska polisens (och andra danska myndigheters) hantering av detta exemplarisk från första stund. Något för svenska polisen att studera och lära av (vi har bra utredare, men många usla också, samt att svensk myndighetssamverkan många gånger är ett skämt).

Danskarna har varit snabba, förutseende, konsekventa och tillämpat en mycket bra utredningsmetodik. Dessutom fick de igång resurser från flera olika myndigheter/statliga aktörer redan under natten när hon anmäldes försvunnen. De har liksom fattat detta med vad tidsaspekten har för betydelse vid misstanke om grova brott.
Citera
2018-01-23, 15:29
Medlem
Läste precis vad han gjorde med kvinnan på Friatider. Jag hoppas de stoppar in honom. I ubåten och kör ut den i Atlanten och sänker honom i den.

Jag är djupt imponerad av den danska polisen och deras arbete. Hitta ubåten och alla likdelar. mm I Stockholm tycks man fortfarande sitta och fundera på vem det var som körde lastbilen på Drottninggatan.
Citera
2018-01-23, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame
En fråga bara: är "tillspetsade skruvmejslar" något man vanligtvis brukar behöva på en ubåt, som bitvis används som husbåt?

Svar: Ja, om man planerar ett mord med inslag av tortyr.

Det är löjligt motsägelsefullt att i ena ögonblicket korrigera en felöversättning och påvisa att det handlar om tillspetsade, alltså modifierade skruvmejslar, för att i nästa ögonblick konstatera att det inte var något anmärkningsvärt bland bevisningen.

Riktigt. Men Merwinna är Merwinna...

Om jag tar med en yxa i bilen när jag bjudit någon på fika i skogen är inte så märkligt. Tar jag med yxa, kniv och tändstickor är inte heller det så märkligt.

Men, om jag har suttit och tittat på filmer där man dödar människor ute i skogen, betett mig allmänt underligt, råkar i konflikt med allt och alla, håller på att krascha ekonomiskt, är sexuellt perverst lagd, tar med mig yxa, kniv, såg, tändstickor, bensin, nylonrep, buntband, en spade m.m. och sedan förgriper mig på, mördar, styckar och gräver ned personen (samt ljuger om det när jag åker fast) så skulle nog jag vilja hävda att det inte är en högoddsare att jag anses ha planerat mordet.

Merwinna skulle hävda att allt tydde på att jag skulle ta en romantisk söndagsutflykt och att beteende och verktyg är helt normala för en söndagsutflykt.
Citera
2018-01-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta

Tittat på för många fängelsefilmer. Jag är tämligen övertygad om att tortyr inte är något som förekommer i danska fängelser.
Citera
2018-01-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahusia55
Tittat på för många fängelsefilmer. Jag är tämligen övertygad om att tortyr inte är något som förekommer i danska fängelser.

Det är väl lov med lite önsktänkning?

Shit, hur levande min fantasi är. Dom flesta vet hur äckligt det är om nån håller fast en för at kittlas. Här har vi en kvinna som blir spänt fast för att STICKAS. Hjälpes. Jag mår ekstremt dåligt av det här. Arma kvinna 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in