Citat:
Ursprungligen postat av
svarta-madame
En fråga bara: är "tillspetsade skruvmejslar" något man vanligtvis brukar behöva på en ubåt, som bitvis används som husbåt?
Svar: Ja, om man planerar ett mord med inslag av tortyr.
Det är löjligt motsägelsefullt att i ena ögonblicket korrigera en felöversättning och påvisa att det handlar om tillspetsade, alltså modifierade skruvmejslar, för att i nästa ögonblick konstatera att det inte var något anmärkningsvärt bland bevisningen.
Riktigt. Men Merwinna är Merwinna...
Om jag tar med en yxa i bilen när jag bjudit någon på fika i skogen är inte så märkligt. Tar jag med yxa, kniv och tändstickor är inte heller det så märkligt.
Men, om jag har suttit och tittat på filmer där man dödar människor ute i skogen, betett mig allmänt underligt, råkar i konflikt med allt och alla, håller på att krascha ekonomiskt, är sexuellt perverst lagd, tar med mig yxa, kniv, såg, tändstickor, bensin, nylonrep, buntband, en spade m.m. och sedan förgriper mig på, mördar, styckar och gräver ned personen (samt ljuger om det när jag åker fast) så skulle nog jag vilja hävda att det inte är en högoddsare att jag anses ha planerat mordet.
Merwinna skulle hävda att allt tydde på att jag skulle ta en romantisk söndagsutflykt och att beteende och verktyg är helt normala för en söndagsutflykt.