Citat:
Ursprungligen postat av
Avd.9
Jag resonerar såhär.
Barnen hade sina sjukdomar, och livet rullade på "normalt " över jul.
Det är såklart jobbigt, men det går.
Efter jul händer något, ex får mamman ett dåligt besked, (typ att cancern inte svarat på medicinen)
Mamman blir fruktansvärt deprimerad, då hon förmodligen skall gå bort pga cancern.
Mamman tar upp självmord, och driver den linjen.
Pappan ser ingen möjlighet att familjen skall få någon livskvalité, drömmarna försvinner mm mm.
Gemensamt beslut........ alla dör.
Jag tycker såklart inte att detta var ett bra beslut i så fall, utan dom borde såklart ha bett om akut hjälp.
Självmordet var fel !
Men typ nått sånt tror jag har hänt.
Jag tror att du har fel.
Tror att det handlar om empatiska och vanliga bra människor. Kämpat med äldsta dotterns sjukdom under många år. Olika diagnoser, nya behandlingar men trotts allt blir hon bara sämre.
När andra dottern också insjuknar fortsätter det bara i samma spår. Nya läkare, diagnoser och behandlingar – inget hjälper.
Till slut hittar de en obotlig genetisk sjukdom. En som bara blir värre desto äldre barnen blir. De ser redan hur deras äldsta kämpar och hur hon sakta förtvinar. Ser hur den yngre går åt samma håll.
Sedan händer något som får dem att bara ge upp efter många års kamp. En ”second opinion” som visar att det första testet var korrekt. Den äldsta kommer kanske inte ens ihåg sina föräldrar, klarar inte av läsa enkla texter. Något händer som öppnar upp avgrunden.
Att mamman skulle ha cancer spelar nog inte så stor roll. Tror att det handlar om barnen. Inte om de vuxna.
De beslutar sig då att det finns ingen mening med att fortsätta. Deras barn kommer aldrig att utvecklas, bara förtvina och dö. De tar beslutet och kliver ut i avgrunden.