Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Du tror alltså inte att flickorna var sjuka? Har du nåt som stödjer din teori. Hur fick dom hemundervisning och läkarintyg till två friska barn?
Tyvärr finns det psykiska besvär hos vuxna människor som gör att de har stort behov att vara behövda, duktiga. De kan må så dåligt själv att de behöver lägga över sitt mående på någon annan.
Vet att flera i tråden redan varit inne på det förr. Och det känns som det absolut är en möjlighet.
Är det så kan man med talets förmåga och viljan få läkare att se det mån själv ser även om det inte är sant. Precis som många föräldrar försöker leva genom sina barn och tvinga barnen att uppnå mål eller aktiviteter för berömmelse eller uppmärksamhet så finns det de som försöker begränsa och kontrollera för sin egen självkänsla.
Berättelsen om gypsy som mördade sin mamma efter 23 års lossas värld är ju ett bra exempel på hur barn kan bli lurade att tro de ät sjuka och omvärlden som tror det är sant.
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/858512-sjuka-gypsy-mordade-sin-mamma-da-upptacktes-familjens-morka-hemlighet
Skulle det vara så i detta fallet och diagnosen är kronisk trötthet oavsett vad det beror på är det inte svårt att övertala omgivningen skola läkare mm.
Om vi tänker tanken att mamman mått dåligt psykiskt och på så vis lagt över sin sjukdom mot äldsta dottern. Dottern tror på mamma eftersom hon faktiskt varit dålig. Ju mer begränsad hon blir o ju mer hon får höra hon är sjuk desto mer upplever flickan att det är så. Med mammans ord och dotterns känsla så accepteras det av familj skola o läkare.
Sen känner yngsta dottern stort utanförskap och utvecklar symtom. Detta gör omgående att man anser hennes tillstånd samma.
OM detta skulle vara bakgrunden tror jag inte man någonsin får reda på sanningen.
Har då mamman mått så dåligt att hon ansett att livet inte är värt det. Har barnen trott mammans känsla om att de är dödsdömda. Har pappan dragits med i djup o mörker. Ja vem vet. Eller förstod mamman att hemligheten inte gick mer. Började flickornas tillstånd ifrågasättas. Blev hon rädd att hennes skuld skulle komma fram. Ansåg hon då att om alla dog ska ingen få veta och hon kan inte hållas ansvarig. Hela familjen va redan så inne i karusellen att de trodde detta var verklighet men någon utanför kanske inte tyckte det var rimligt och började ställa krav. Tex att utredning av sjukvården eller fsk skulle vara ett alternativ och då håller inte fasaden.
Detta är givetvis rena spekulationer av mig och inte på något vis fakta.
Jag har precis lika lite info som alla andra. Men jag tror inte att två föräldrar är kapabla att mörda sina barn. Jag tror inte att barnen var dödsjuka och jag tror inte de sökt vård i Sverige där barnen blivit ordentligt kontrollerade. Jag tror absolut inte att deras kroniska trötthet varit dödligt eller så pass smärtsamt att de skrikit att de vill dö och önskat att deras föräldrar dödar dem för att slippa. Men däremot tror jag inte flickorna mått bra. De kan ha varit sjuka eller trott att de var sjuka.