2018-01-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappadie
Är du den berömda tysken som dem plockade in först?
Och blev misstänkt för ytterligare ett mord norröver?
Citera
2018-01-23, 11:12
Medlem
Får man efterforska id:n på de som skriver här?🤔
Citera
2018-01-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och blev misstänkt för ytterligare ett mord norröver?

Ja, precis. Tänkte om det var han och att han då kanske vill berätta mer om varför han blev anhållen etc.
Intressant varför polisen trodde han var skyldig så länge, trots att han var oskyldig. Om det nu är han så lider jag nått enormt med honom.

Edit: Lider givetvis med tysken även om han inte är Dr.Gein
Senast redigerad av Pappadie 2018-01-23 kl. 11:32.
Citera
2018-01-23, 11:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De starka indicierna är ju att A) han kom inte till topsningen, B) när de fått DNA-träff så skulle de hämta in honom och C) han hade tagit livet av sig D) han mådde jäkligt dåligt i slutet och kom inte ens till det nya jobbet. Har jag missat nåt här annars?

Naturligtvis försöker de kartlägga mer, men för min del är ärendet packat och klart.

- Även vännerna berättade om att han betett sig undvikande när de frågat om topsingen och om de skulle samåka dit.
- Kläderna. Man hittade kläder som överensstämde med de vittnesmål om en man som uppträtt på ett uppmärksammat sätt så att människor kände obehag.
- Inget vi vet, men skulle tro att om L.G hade haft ett säkert alibi för tidpunkterna som den mörkklädde mannen vid Lassalyckan iakttogs, skulle hans DNA på platsen ifrågasättas och det skulle utredas vidare hur det kommit dit.
Citera
2018-01-23, 12:10
Medlem
Det finns ett uttryck "polisiärt uppklarat fall". Som inte betyder ett skit, det reflekterar bara svenskt tokeri. Kanske blir det gången med LH.fallet?
Ingen gm finns att lagföra, ju. Ponera att LG var med ute i skogen, men ej var GM?! Sanningen kan vara svår att hitta - tillika oväntad..
Citat:
De starka indicierna är ju att A) han kom inte till topsningen, B) när de fått DNA-träff så skulle de hämta in honom och C) han hade tagit livet av sig D) han mådde jäkligt dåligt i slutet och kom inte ens till det nya jobbet. Har jag missat nåt här annars?

Naturligtvis försöker de kartlägga mer, men för min del är ärendet packat och klart.
Citera
2018-01-23, 12:22
Medlem
Är det någon som har en teori om varför L.G mörklaggde att Owe inte är hans biologiska far. Hans biologiska far dog för några årsedan. Det är ytters få som vet om faderns död.
Senast redigerad av Starburstbar66 2018-01-23 kl. 12:25.
Citera
2018-01-23, 12:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starburstbar66
Är det någon som har en teori om varför L.G mörklaggde att Owe inte är hans biologiska far. Hans biologiska far dog för några årsedan. Det är ytters få som vet om faderns död.

Samma efternamn på O.G och L.G.
Adopterad? Bodde biologiska modern ihop med O.G och de adopterade L.G?? Eller bara tog hans efternamn?
Och biologiska pappan?

Hur vet du detta?
Citera
2018-01-23, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmitri
Topsa alla som bor i en stor radie runt ett brott. Mycket tveksam metod även om det ledde till att detta hemska brott blev uppklarat. Statens övervåld på de enskilda medborgarna växer undan för undan, alltid med "goda" ursäkter.

G V Persson gillade det har, han lär ju snarast topsas kanske finns någon gammal skit från förr, han lär ha övergripit sig på sitt tjänsterum på rosenbad (sosseexpert åt S-regeringen på den tiden) för en massa år sedan när han raggade småtjejer på krogen. Sådant ska ju inte preskriberas.

Statens byråkratiska övervåld växer år för år vi är redan en bra bit in i George Orwells värld. Det nästa blir väl chip i nacken så kan staten (polisen) alltid se vart du är och har varit, man kan väl börja med en mindre grupp dömda brottslingar och bygga på undan för undan.

Nu har visserligen alla i Ulricehamn velat hitta han som mördade så alla kan känna sig trygga. Känner många som topsats och ingen som motsatt sig detta. Tror alla i stan varit positiva till topsning. Anna4s hade han fortfarande gått lös.
Citera
2018-01-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR.Gein
Känsliga var dem inte precis när dem vände uppochner på min lägenhet och tog med mig in till Borås och anhöll mig till sista stund.

Hoppas du kommer kräva skadestånd för detta. För jävligt att dom får bete sig så här utan rejäl bevisning!
Citera
2018-01-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
En liten update,

Enligt surret i byn så kom GMs dna från en fimp vid mordplatsen, en joint?
Det kan vara så att Liselotte ingrep som medborgare vid något som hon uppfattade som en drogaffär eller kanske bara drogbruk från Ludwigs sida?
Påverkad drämde han till henne, kanske inte med avsikten mord.

Men det betyder att det förmodligen finns flera människor inom den organiserade brottsligheten, om vi kan kalla det så, som kunde varit polisen behjälpliga från dag ett för att lösa detta. Istället höll de tyst i tjuvheder.
Rudis missöden kanske trots allt inte är så sorgliga om vi ser till karmans lag?
Om han nu var en av spelarna i denna eventuella drogaffär?

Enligt annat skvaller har han tidigare under dagen gett sig på två andra män i spåret. En som gömde sig under en gran med GM som går runt och letar och en som hann springa till sin bil och låsa in sig. Dessa två är några av de som kunnat lämna kännetecken på GM. Alltså ingen koppling till BO utan ett vansinnesdåd som hon utsattes för efter att ha varit på fel plats vid fel tidpunkt. Alltså ingen koppling. Går även massa andra rykten att GM var skuldsatt och under hot och att det langades droger vid spåret där BO dog. Får se om något av detta kommer att komma fram som sanning.
Citera
2018-01-23, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Hoppas du kommer kräva skadestånd för detta. För jävligt att dom får bete sig så här utan rejäl bevisning!

Vi vet ju inte vad de hade för bevisning så varför hoppas?
Citera
2018-01-23, 14:20
Medlem
Han var inte adopterad men förmodligen var L.G:s mamma gift med O.G. Därav samma efternamn. Jag vet inte så mycket om hans biologiska far. Han pratade inte om de. Minns bara att han berättade de när hans far dog. Och att jag reagareade på att han kallade O.G ”pappa”.. han var ju ändå runt 17 år och var medveten om att O.G inte var hans biologiska.

Kan de vart något mellan O.G och L.G som gjort att L.G mådde psykiskt dåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in