2018-01-22, 16:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej kan hålla med där..klart man ser alla möjliga folkslag när man är ute och kan tänka mig att joggare är ett härdat släkte.
Dock - jag bor i storstad och också ganska van, Ulricehamn är inte så stort.

OCH han var NÄRGÅNGEN..det var det jag hakade upp mig på. Där går liksom gränsen.
Men som sagt vet inte 100% En normal joggare reagerar väl om nån annan "bryter din intimsvär" så att säga..

Joggar flera gånger i veckan, ibland i motionsspår. Bor i storstadsområde där man kan träffa på en och annan som man inte alltid är säker på vad det är för typ.

L.G ser ju helt normal ut som det ser ut på facebook. Självklart kan man se en och annan i spåret som promenerar, dock sällan (aldrig) 20-åriga killar ensamma i parka -liknande jacka och med med typ Vans på fötterna. Kanske skulle man lägga denna person på minnet.

Men om en sådan person skulle dessutom kommer och nästan stöter emot en, eller som många i spåret upplevde det, att han var obehaglig (på vilket sätt undrar man, förutom att han verkade gömma sig i kläderna), kanske jag skulle försöka få kontakt med någon annan i spåret som man skulle kunna slå följe med.

Men tror inte att jag skulle varna andra joggare som man möter direkt, om inte person gjort något utfall mot en. Skulle nog mest tänka, vilken idiot....

Tyvärr reagerar nog de flesta så. Tror inte att det hade gått att göra så mycket. Man kan ju inte stå och varna alla som kommer i spåret under dagen.
Citera
2018-01-22, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Joggar flera gånger i veckan, ibland i motionsspår. Bor i storstadsområde där man kan träffa på en och annan som man inte alltid är säker på vad det är för typ.

L.G ser ju helt normal ut som det ser ut på facebook. Självklart kan man se en och annan i spåret som promenerar, dock sällan (aldrig) 20-åriga killar ensamma i parka -liknande jacka och med med typ Vans på fötterna. Kanske skulle man lägga denna person på minnet.

Men om en sådan person skulle dessutom kommer och nästan stöter emot en, eller som många i spåret upplevde det, att han var obehaglig (på vilket sätt undrar man, förutom att han verkade gömma sig i kläderna), kanske jag skulle försöka få kontakt med någon annan i spåret som man skulle kunna slå följe med.

Men tror inte att jag skulle varna andra joggare som man möter direkt, om inte person gjort något utfall mot en. Skulle nog mest tänka, vilken idiot....

Tyvärr reagerar nog de flesta så. Tror inte att det hade gått att göra så mycket. Man kan ju inte stå och varna alla som kommer i spåret under dagen.

Ja man reagerar nog med att dra därifrån (egen erfarenhet dock vid promenad) har ingen
erfarenhet av jogging men tycker nog att det skulle finnas några slags gemensamma regler där man säger till om det är nåt skumt i spåren
man
Citera
2018-01-22, 19:05
Medlem
Citat:
Han misstänks ha mördat en kvinna i motionsspåret – sedan höll 20-åringen, av allt döma, sin mörka hemlighet för sig själv i nästan tre månader.
– Det finns ingen som vi vet att han berättat det för, säger biträdande spaningsledaren Göran Arvidsson.

Citat:
Kompisgänget märkte inte att något var annorlunda och till chefen på arbetsplatsen sa han att han mått dåligt men att han nu skulle börja komma till jobbet igen.
Men till arbetet skulle han aldrig återvända och allt var inte som vanligt. Det hade det, enligt polisen, inte varit sedan torsdagseftermiddagen den 24 oktober i fjol.
Då misstänks han ha överfallit och mördat en kvinna i 60-årsåldern i Lassalyckans friluftsområde i Ulricehamn.
– Han var precis som vanligt, glad och tjötade på, säger en av mannens vänner om hur han betedde sig på en fest som de båda var på bara tre dagar efter mordet.

https://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-gomde-sin-hemlighet-/
Citera
2018-01-22, 20:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
https://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-gomde-sin-hemlighet-/

"– Han var precis som vanligt, glad och tjötade på, säger en av mannens vänner om hur han betedde sig på en fest som de båda var på bara tre dagar efter mordet."

Det här känns inte riktigt normalt.

Uppenbarligen vet han att han har gjort det, annars skulle han inte ta livet av sig precis då. Kompisarna berättar ju också hur han maskar och lirkar sig ur deras försök att samåka till topsningen. Svarar inte när de frågar runt detta. Åker inte på topsningen.

Om han våndades över att han dödat någon bara några dagar innan, då måste han ha dolt det bra.

Om det hade varit en slags haschpsykos, borde han inte mått väldigt dåligt efteråt när han insett vad han gjort?

Hittade det här som det har pratats om i tråden, men jag inte läst om i pressen:

"Har det funnits några kontakter mellan psykiatrin och den här mannen?

– Det är också en sak vi jobbar på, men det vill jag inte gå in på närmare – det är lite känsligt.
"

https://www.expressen.se/gt/polisen-sakra-pa-att-han-mordade-/

Tolkar det som att han har haft kontakt med psykiatrin, annars är det ju inte känsligt.

Undrar om han varit fler gånger på Lasslyckan och väntat på ett bra tillfälle?
Citera
2018-01-22, 20:41
Medlem
Bästa "FB.deckare"!
Ponera att allt grävande i LG.s event. Sjukdom o sociala situation blir förgäves? Tänk om "ngn kompis" till LG har snott hans dna och placerat det på platsen där Liselotte hittades? Och att denne mördare/dråpare har slagit till i okt. , då han visste att LG skulle sakna alibi? Och, sist, gjort klart för LG att han snart skulle torska för mord, såsom en fall guy?
Citera
2018-01-22, 22:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Bästa "FB.deckare"!
Ponera att allt grävande i LG.s event. Sjukdom o sociala situation blir förgäves? Tänk om "ngn kompis" till LG har snott hans dna och placerat det på platsen där Liselotte hittades? Och att denne mördare/dråpare har slagit till i okt. , då han visste att LG skulle sakna alibi? Och, sist, gjort klart för LG att han snart skulle torska för mord, såsom en fall guy?

Jag tycker det känns extremt långsökt.

Jag tror att det DNA polisen har är av typen blod, sperma eller hudavskrap under naglarna. Det är DNA som känns ganska säkert att det kommer från en gärningsman och inte bara från någon hon träffat på jobbet.

Svårt att få tag i någons blod och hålla det färskt till angreppet. Likaså med sperma eller hudavskrapet.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-01-22 kl. 22:15.
Citera
2018-01-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"– Han var precis som vanligt, glad och tjötade på, säger en av mannens vänner om hur han betedde sig på en fest som de båda var på bara tre dagar efter mordet."

Det här känns inte riktigt normalt.

Uppenbarligen vet han att han har gjort det, annars skulle han inte ta livet av sig precis då. Kompisarna berättar ju också hur han maskar och lirkar sig ur deras försök att samåka till topsningen. Svarar inte när de frågar runt detta. Åker inte på topsningen.

Om han våndades över att han dödat någon bara några dagar innan, då måste han ha dolt det bra.

Om det hade varit en slags haschpsykos, borde han inte mått väldigt dåligt efteråt när han insett vad han gjort?

Hittade det här som det har pratats om i tråden, men jag inte läst om i pressen:

"Har det funnits några kontakter mellan psykiatrin och den här mannen?

(– Det är också en sak vi jobbar på, men det vill jag inte gå in på närmare – det är lite känsligt.)
"

https://www.expressen.se/gt/polisen-sakra-pa-att-han-mordade-/

Tolkar det som att han har haft kontakt med psykiatrin, annars är det ju inte känsligt.

Undrar om han varit fler gånger på Lasslyckan och väntat på ett bra tillfälle?

Känsliga var dem inte precis när dem vände uppochner på min lägenhet och tog med mig in till Borås och anhöll mig till sista stund.
Citera
2018-01-23, 00:37
Medlem
Volvoraggare , ful frilla och mycket lik en annan mördare. I trakterna av Iggesund. Vad är det egentligen för fel på ungdomar nuförtiden. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1211771978867252&set=ecnf.100001033 840113&type=3&theater
Citera
2018-01-23, 09:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DR.Gein
Känsliga var dem inte precis när dem vände uppochner på min lägenhet och tog med mig in till Borås och anhöll mig till sista stund.

Berätta.
Blev du /gripen/anhållen i samband med att de sökte efter mördaren i detta fallet? Och isf varför? Hade du varit på Lassalyckan den dagen hon mördades?
Citera
2018-01-23, 10:02
Medlem
Nåväl. Jag betvivlar iofs att du kan ha ngn insikt i vad som strikt ligger under FU.sekretess. Vad jag tänker mig är att dna från en mgm kommer från en jacka eller ex.vis handskar som han burit. Och som tillhört den nyss suiciderade LG. Nu är "den stora yran" att lära sig att hata LG. Sedan kommer nog baksmällan; ifrågasättanden....vem var eg. den skyldige, var finns
den skarpa bevisningen?
Hade LG hunnit förhöras om sina göranden i okt. , så hade nog saker klarnat....
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker det känns extremt långsökt.

Jag tror att det DNA polisen har är av typen blod, sperma eller hudavskrap under naglarna. Det är DNA som känns ganska säkert att det kommer från en gärningsman och inte bara från någon hon träffat på jobbet.

Svårt att få tag i någons blod och hålla det färskt till angreppet. Likaså med sperma eller hudavskrapet.
Citera
2018-01-23, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nåväl. Jag betvivlar iofs att du kan ha ngn insikt i vad som strikt ligger under FU.sekretess. Vad jag tänker mig är att dna från en mgm kommer från en jacka eller ex.vis handskar som han burit. Och som tillhört den nyss suiciderade LG. Nu är "den stora yran" att lära sig att hata LG. Sedan kommer nog baksmällan; ifrågasättanden....vem var eg. den skyldige, var finns
den skarpa bevisningen?
Hade LG hunnit förhöras om sina göranden i okt. , så hade nog saker klarnat....
De starka indicierna är ju att A) han kom inte till topsningen, B) när de fått DNA-träff så skulle de hämta in honom och C) han hade tagit livet av sig D) han mådde jäkligt dåligt i slutet och kom inte ens till det nya jobbet. Har jag missat nåt här annars?

Naturligtvis försöker de kartlägga mer, men för min del är ärendet packat och klart.
Citera
2018-01-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR.Gein

Är du den berömda tysken som dem plockade in först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in