2018-01-22, 02:58
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Bara jag som tyckte det verkade som att "momme" var rädd för *hm*d J*w*d? Samtalet som avlyssnats och transkiberats exempelvis.
Vilken sida i fup? Hittar fan inte
Citera
2018-01-22, 04:32
Medlem
Sammanfattning av allt

https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/tre-broder-tva-mord-en-historia/
Citera
2018-01-22, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
https://soundcloud.com/kingcapa
Allt jag hörde var autotune till MAAAXXX.

sen tyckte jag att det var ironiskr att låten hette best friends 🤣 hoppas den inte är tillägnad åt momme 😭

Nån som har en bild på maysem UTAN glasögon?
Citera
2018-01-22, 07:28
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeequeen
https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/tre-broder-tva-mord-en-historia/

Helt otroligt att man redan i första meningen i en den här typen av artikel har faktafel. Har man läst FUPen med M*ysem framgår det ju tydligt att han INTE hade dyra smycken på sig utan att det bara var krimskrams, men att hans uppfattning var att folk trodde att han hade mycket pengar bland annat p.g.a. av att det TROTT att alla smycken var äkta. Suck...man blir matt av journalisternas eviga besatthet med att vinkla artiklar mot ett givet mål.
Citera
2018-01-22, 12:25
Medlem
Brukar inte tycka synd om kriminella men känns som att m*ysem fått allt taget ifrån sig och inte pga att han gjort något dumt heller utan tvärtom försökt göra rätt ifrån sig. När man läser fupen blir man ändå rörd av det destruktiva livet de lever och vilka falska och äckliga människor de finns som säljer varandra en efter en. Polisen borde gett hans familj skydd efter att han hjälpt dem så mycket enligt min mening. Och han m*mme måste ju ha en psykisk störning
Citera
2018-01-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqqq
Brukar inte tycka synd om kriminella men känns som att m*ysem fått allt taget ifrån sig och inte pga att han gjort något dumt heller utan tvärtom försökt göra rätt ifrån sig. När man läser fupen blir man ändå rörd av det destruktiva livet de lever och vilka falska och äckliga människor de finns som säljer varandra en efter en. Polisen borde gett hans familj skydd efter att han hjälpt dem så mycket enligt min mening. Och han m*mme måste ju ha en psykisk störning

Det är ju möjligt att de erbjudits skydd förvisso. Det medför ju en hel del förhållningsregler som kanske inte varit så kul att ändra så möjlighet finns ju att de avböjt. Eller så har det aldrig varit aktuellt med skydd som du säger.

Ja att de lever destruktivt och målar upp en falsk fasad är ju oerhört vanligt kan man uttyda i alla fupar som finns i liknande ärenden. Märkligt att det ändå lockar. Men men, ingen idé att tycka synd om för vuxna människor gör egna aktiva val, det som sker det sker.
Citera
2018-01-22, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Helt otroligt att man redan i första meningen i en den här typen av artikel har faktafel. Har man läst FUPen med M*ysem framgår det ju tydligt att han INTE hade dyra smycken på sig utan att det bara var krimskrams, men att hans uppfattning var att folk trodde att han hade mycket pengar bland annat p.g.a. av att det TROTT att alla smycken var äkta. Suck...man blir matt av journalisternas eviga besatthet med att vinkla artiklar mot ett givet mål.

Om du nu ska dra några slutsatser av en artikel så är det en fördel att man först läser hela och inte bara ett par rader.
Citera
2018-01-22, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Vilken sida i fup? Hittar fan inte

s.884 i fup. Hittade du konversationen?
Citera
2018-01-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqqq
Jag tycker som du, De sköt ju på bröderna Mekawis mammas hus i somras in i hennes lägenhet och då borde polisen förstått vilka sjuka typer de har att göra med. Vem faller så lågt att den går på någons mamma?
Känner sympati för Mays#m, så hemskt att ens bästa vän kan sälja en på det sättet och skjutsa till avrättning. Men nu får Momme istället ruttna i fängelse eftersom han i stort sett erkänner i fupen.
Citera
2018-01-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag tycker som du, De sköt ju på bröderna Mekawis mammas hus i somras in i hennes lägenhet och då borde polisen förstått vilka sjuka typer de har att göra med. Vem faller så lågt att den går på någons mamma?
Känner sympati för Mays#m, så hemskt att ens bästa vän kan sälja en på det sättet och skjutsa till avrättning. Men nu får Momme istället ruttna i fängelse eftersom han i stort sett erkänner i fupen.

Vill ändå påpeka att det krävs stort mod att gå emot alla så och kunna skilja på rätt och fel samt fortsätta berätta för polisen trots konsekvenserna i det hela. Sorgligt att det sluta så för hans lillebror men läste nånstans att han inte tog det riktigt på allvar? Det värsta man kan göra i en sån situation, han underskattade nog det hela eller trodde kanske inte dem skulle sjunka så lågt. Som att det inte räckte att dem skjutit hans andra bror och mot m*ysem själv... innan fanns det ändå en gräns på hur långt man gick och man hade lite skam i kroppen men nu skiter många av dem i och är kapabla att gå så långt som att skjuta mot mamman och övriga familjemedlemmar??? Var fan är dessa parasiters föräldrar? Borde skämmas. Föder massa barn men glömmer att uppfostra dem, mycket är föräldrarnas fel. Antingen är de naiva eller rent ut sagt inkompetenta. Gissar på det sista. Många vet vad deras barn sysslar med men skiter i tyvärr
Citera
2018-01-22, 19:05
Medlem
Det var fan bättre när nermin var i liv
Citera
2018-01-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Vad fick momme för straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in