2018-01-21, 11:46
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/tre-broder-tva-mord-en-historia/
Citera
2018-01-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Andra saker ?
Nej. Läser han här? Ja. Däremot skriva här gör han nte. För feg för sånt. Dem leker viktiga o upptagna. 99.8 procent av alla fall jag läst om när de kriminella blir gripna och telefonen töms, så ser man ALLTID ATT DEM ÄR INNE PÅ FLASHBACK PCH LÄSER INLÄGG EFTER INLÄGG. SÅ, JO. han läser här

Att de läser är ju självklart, fb har ju fattat grejer snabbare än polisen ibland o de vill hålla sig uppdaterade över vad som sägs, o det gäller nt bara nätet, utan gatan också. De har koll på alla rykten o bidrar gärna till dem 😉

Men att O skulle sitta hör o skriva med folk? Det kan man nog glömma, han är inte så törstig!
Citera
2018-01-21, 18:51
Medlem
Någon som kan eller har hittat maysems rapp låtar?
Citera
2018-01-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeequeen
https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/tre-broder-tva-mord-en-historia/

En intressant artikel som visar just det man får uppfattningen om -att det är smågrabbar som bygger en fasad inför varandra och gör våldsdåd för väldigt liten anledning. Riktiga sopor som inte presterar något vidare ens under sin kriminella bana.

Jag förundras över hur klent begåvad man måste vara om man ritar egna etiketter till någon saft och ska försöka sälja den som någon företagsidé eller levebröd. Förstår om en 9 åring försöker det men detta var väl en 20+ åring som jag tolkade artikeln? Nog om det.

Ja att säljas av sin kompis gör dessa till angivare, vilket man kan förstå och trots att de deklarerat ”all in” i någon fjantlåt så är de ju inte det. Ingen av de där är det så det är bara vänta och se tills nästa angivare kommer dyka upp vid nästa dåd.

Jag tror inte att man ska bli så upprörd över situationen för dessa grupperingar kommer att utarma sig själva genom mord och genom angiveri. På vägen dit har de ju förvisso spridit otrygghet för vanliga människor. Däremot blir de bra lärande exempel efteråt för en patetisk, lögnaktig livstil och bra exempel på instagramgangsters. Påfåglar mer än verklig vara.
Citera
2018-01-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Någon som kan eller har hittat maysems rapp låtar?

https://soundcloud.com/kingcapa
Citera
2018-01-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703

Nästan så att man tycker att det är bättre att de håller på med kriminalitet än att producera musik.
Citera
2018-01-21, 19:33
Medlem
Citat:
Nästan så att man tycker att det är bättre att de håller på med kriminalitet än att producera musik.
Tycker de är ganska bra faktiskt. Kan bli något om han fortsätter.
Citera
2018-01-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
En intressant artikel som visar just det man får uppfattningen om -att det är smågrabbar som bygger en fasad inför varandra och gör våldsdåd för väldigt liten anledning. Riktiga sopor som inte presterar något vidare ens under sin kriminella bana.

Jag förundras över hur klent begåvad man måste vara om man ritar egna etiketter till någon saft och ska försöka sälja den som någon företagsidé eller levebröd. Förstår om en 9 åring försöker det men detta var väl en 20+ åring som jag tolkade artikeln? Nog om det.

Ja att säljas av sin kompis gör dessa till angivare, vilket man kan förstå och trots att de deklarerat ”all in” i någon fjantlåt så är de ju inte det. Ingen av de där är det så det är bara vänta och se tills nästa angivare kommer dyka upp vid nästa dåd.

Jag tror inte att man ska bli så upprörd över situationen för dessa grupperingar kommer att utarma sig själva genom mord och genom angiveri. På vägen dit har de ju förvisso spridit otrygghet för vanliga människor. Däremot blir de bra lärande exempel efteråt för en patetisk, lögnaktig livstil och bra exempel på instagramgangsters. Påfåglar mer än verklig vara.
Alltså det är så lätt att döma människor, jag vill inte försvara något som de gör och de bör få sina straff och ta konsekvenserna men faktum är att de har haft problem sedan de var små och det har varit massa skit hela tiden. Det är många barn i dag i Malmö som växer upp som inte har det så bra, det kan vara svårt för svennebanan att förstå det.
Citera
2018-01-21, 19:43
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Amir var världens snällaste och lugnaste kille, en riktig polare. För djävligt att vanligt folk inte kan gå säkra längre i Sverige. Var fanns polisen?
Kriminella avskum förtjänar inte att bli beskyddade av polisen. Ju fortare de skjuter ihjäl varandra desto bättre.
Citera
2018-01-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Alltså det är så lätt att döma människor, jag vill inte försvara något som de gör och de bör få sina straff och ta konsekvenserna men faktum är att de har haft problem sedan de var små och det har varit massa skit hela tiden. Det är många barn i dag i Malmö som växer upp som inte har det så bra, det kan vara svårt för svennebanan att förstå det.

Jag håller med om delar av det du säger. Men många har det svårt och misslyckas inte i samma grad som dessa. Jag vet inte om du menar att jag dömer, men jag lägger inte något värde i det nämnvärt utan konstaterar bara att de inte ens kan göra en dålig sak på ett bra sätt, om jag försöker förtydliga.

De lever ju efter någon form av heder (som de säkert skulle uttrycka på annat sätt än "svennebanan") men de misslyckas ju även där och många lever ju även en lögn med tanke på att de bara har en fasad. Gå runt med en guldklocka på armen men bo hemma är ju en sådan patetiskt sak tex.

Det är klart att det blivit skit med integrationen och även sättet som staten aldrig riktigt har adresserat dessa problem, men det som däremot är solklart är att varje individ är ansvarig för sina egna handlingar. Och med det sagt så underpresterar dessa i mycket samtidigt som det är deras eget ansvar såklart. När man tycks ta sin verklighetsuppfattning och sina kunskaper från serietidningar och hollywoodfilmer då är det ju utan tvekan så att man aldrig ens kommer kunna bli bra på något -inte ens bra på att vara skurk.
Citera
2018-01-21, 20:51
Medlem
Citat:

Det är ju som sagt alldeles för många såna här individer som tror att de är musiker. Blir som att lyssna på de sämsta auditions som Idol brukar köra -hamnar i facket tondöva, taktlösa och helt utan musikalitet.

Men så sålde han ju saft med egenmålad etikett med så det kan ju vara så att han är förståndshandikappad och om så är fallet så tar jag tillbaka delar av kritiken.
Senast redigerad av NoF8 2018-01-21 kl. 20:55.
Citera
2018-01-21, 20:52
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas1984
Här är bilder på bröderna
Tyvärr så levde dom ett mycket tufft liv på senare tid. Även en mycket svår och tuff tid för deras ensamstående mamma.
Även om dom alla har gjort sitt och har sitt bagage så förtjänar ingen att dö på ett sånt här äckligt sätt. Förutom våldtäcksmän och mördare.. men som man brukar säga ” if you live by the gun you die by the gun ”

https://m.facebook.com/profile.php?id=100015192632409&ref=content_filter
Jo de förtjänade visst att dö precis som resten av deras gelikar. Dessutom är det billigare att gräva en liten grop åt dem istället för allt daltande.
Finns det något någon kan göra för att skynda på förloppet lite?
Ett förslag är att i en månads tid tömma Malmö på alla svenskar och sedan sätta ett stängsel runt stan och ge dem fritt fram att skjuta ihjäl varandra. De som överlever kan skickas tillbaka till sandhögarna de kom från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in