2018-01-21, 23:05
Medlem
SecundusSilents avatar
Tydligen är hungern efter en celebritet från DFR Korea hög i S.Korea. Där har det uppstått nån slags mindre hysteri över Hyon Song Wol och allt som hon har på sig, hur hon rör sig, var hon kommer från, vad hon gjort och vad hon är.

Kamrat Hyon är vacker och elegant, både när hon för sig och i klädsel och stil – så man kan ju förstås ha förståelse för denna hysteri. AFP skriver om detta:

South Korea in a swoon as megastar from the North visits
"Cameras followed her every move as the glamorous songstress swept through Seoul at the head of a North Korean delegation sent to inspect performance venues for the Pyeongchang Olympic Games. Wearing a fur muffler and exuding an air of confident calm, Hyun was unfazed by the throng of cameras that followed her everywhere. Believed to be in her late 30s or early 40s, Hyon is as close to a megastar as North Korea probably has."
https://sg.news.yahoo.com/south-korea-swoon-megastar-north-visits-113322624.html
Citera
2018-01-21, 23:06
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Kan ni alla sluta med denna mobbing

Jag ber om ursäkt, en pudel alltså.
Citera
2018-01-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Vilken skönhet! Kamrat Hyon Song Wol, numera medlem i det Koreanska Arbetarpartiets Centralkommitté, anländer till Seoul och massorna tar emot henne och S.Koreas television direktsänder!

Hon är ledande musiker och är en mycket tuff förhandlare. Hon reste med Moranbong Band till Kina men tog tillbaks dem till DFRK i ogjort ärende efter att kineserna ville ändra i programmet, något som hon aldrig kom att acceptera - då det enligt uppgift var godkänt av kamrat Kim Jong Un. Efter hennes principfasta hållning i Kina blev kamrat Hyon invald i centralkommittén - en promotion i min smak!

Kuriösa i sammanhanget är att hon tillhör en av dem som har "uppstigit från döden" efter att tidigare blivit avrättade, allt enligt de VÄLDIGT välunderrättade medierna i Väst och S.Korea...
[/url]

Kan du utveckla vilka var hennes meriter till att bli invald? Spelade hon och Kims fru i samma band.

Jag gjorde en snabb 百度 på hennes namn och den 1a träffen förutom OS var ett nytt upplagd blogginlägg på China Daily. Någon hade klistrat in ( paste) den fakenews från 2013 om hennes död. Varför?

Igår var det en stor nyhet på China Daily om att hamnen i Dalian var täckt av is. Vänner säger mig att det inte finns någon is!

Varför sprider de denna nyhet?

Dalian ligger på en halvö. Men på halvön sidan som ligger mot Korea och där även hamnen ligger är mycket isfri.
Citera
2018-01-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Bra iaktagelse, det har jag ärligt talat aldrig reflekterat över förut, men Ryssland, Pakistan, Kina och Nordkorea skulle utgöra en formidabel anti-Kina allians. Att jag inte reflekterat över det beror naturligtvis på att länderna ifråga inte direkt är såta vänner, men ur ett realpolitiskt perspektiv är det naturligtvis riktigt att det ur kinesisk synvinkel måste upplevas som obehagligt med fyra nukleära makter som grannar.

Enbart fyra? Vi har även USAs flotta.
Citera
2018-01-22, 00:44
Medlem
Citat:
Enbart fyra? Vi har även USAs flotta.

Inlägget beskrev de 4 länder som direkt har gräns till Kina.
Citera
2018-01-22, 02:07
Medlem
Toppnyhet från Nordkorea

Traitor Lee Myung Bak Is to Blame for Ryongsan Disaster
Date: 21/01/2018 | Source: KCNA.kp (En) |

Pyongyang, January 21 (KCNA) -- The south Korean Memorial Committee to Mark the 9th Anniversary of Ryongsan Disaster held a news conference outside the office of traitor Lee Myong Bak on Jan. 19 at which it demanded Lee be branded as the real chief culprit of the Ryongsan disaster, detained and investigated, according to the south Korean internet paper Jaju Sibo.

A press release was made public there. It said that traitor Lee drove the inhabitants of Ryongsan into death before the disaster.

It noted that the Lee Myung Bak regime mobilized police commando to ruthlessly suppress the evacuees squarely challenging it. -0-

Slut på notisen.

Lite fakta
1. Lee Myung Bak var SK president från 2008 till 2013
2. Under sin tid som president splittrades partiet.
3 Han ville ha en hård linje gentemot NK. Den tidigare regeringen i SK hade skickat hjälp tidigare.

Vad är Ryongsan diseaster? Det närmsta jag fann var Ryongchon diseaster. Men det hände 2004 innan Lee blev president.
Ryongsan var en tågolycka i NK där 3000 människor dog ( SK uppgitf). NK införde undantagstillstånd.
Det finns olika teorier om orsaken men värt att notera att Kim den 2e var på ett tåg som bara timmarna innan hade passerat samma område.

Varför anklagas Lee för denna olycka? Jag förstår inte. Tacksam för hjälp
Senast redigerad av svensk0kina 2018-01-22 kl. 02:10.
Citera
2018-01-22, 02:44
Medlem
Citat:
Toppnyhet från Nordkorea

Traitor Lee Myung Bak Is to Blame for Ryongsan Disaster
Date: 21/01/2018 | Source: KCNA.kp (En) |

Pyongyang, January 21 (KCNA) -- The south Korean Memorial Committee to Mark the 9th Anniversary of Ryongsan Disaster held a news conference outside the office of traitor Lee Myong Bak on Jan. 19 at which it demanded Lee be branded as the real chief culprit of the Ryongsan disaster, detained and investigated, according to the south Korean internet paper Jaju Sibo.

A press release was made public there. It said that traitor Lee drove the inhabitants of Ryongsan into death before the disaster.

It noted that the Lee Myung Bak regime mobilized police commando to ruthlessly suppress the evacuees squarely challenging it. -0-

Slut på notisen.

Lite fakta
1. Lee Myung Bak var SK president från 2008 till 2013
2. Under sin tid som president splittrades partiet.
3 Han ville ha en hård linje gentemot NK. Den tidigare regeringen i SK hade skickat hjälp tidigare.

Vad är Ryongsan diseaster? Det närmsta jag fann var Ryongchon diseaster. Men det hände 2004 innan Lee blev president.
Ryongsan var en tågolycka i NK där 3000 människor dog ( SK uppgitf). NK införde undantagstillstånd.
Det finns olika teorier om orsaken men värt att notera att Kim den 2e var på ett tåg som bara timmarna innan hade passerat samma område.

Varför anklagas Lee för denna olycka? Jag förstår inte. Tacksam för hjälp

Pinsamt
De har haft stavningsreform i SK. Och det heter nu Yongsan.

The tragedy took place on Jan. 20 when some 40 tenants, who had occupied a watchtower on the rooftop of a four-story building in Yongsan, central Seoul, in protest against insufficient compensation for the redevelopment of the neighborhood, clashed with riot police. In the pre-dawn raid, a fire broke out. Five evictees and one policeman were killed in the blaze. The prosecution said later that the fire broke out when the tenants threw paint thinners and firebombs. What has been clearly established so far is that police made a hasty decision by deploying riot police without thinking much about the consequences which were tragic. As implied in the title of the film, there were two doors to the watchtower, but the police launched the operation, without knowing which the right one was ― this shows how messy the operation was and how irresponsible senior police officers were. Kim Seok-ki, then chief of the Seoul Metropolitan Police Agency and the commissioner general-designate of the National Police Agency, resigned.

http://www.hani.co.kr/arti/english_edition/e_editorial/570569.html
Citera
2018-01-22, 03:24
Medlem
Jag laser i denna trad att Kim den 1e hade stod av Mao Tse Tung. Jag delar inte denna asikt.

Sovjet ockuperade Nordostra Kina och halva Korea hosten 1945. Nar Sovjetiska trupper nadde PY hosten 1945, letade de efter Korean som kunde bli deras ledare Pyongyang. Deras forsta val pa en nationalist. Nar han vagrade att folja Moskva blev Kim den 1e ledare i NK. Nu at vi i Jan 1946.

Samtidigt pagar det inborderskrig i Kina dar Mao far ett stort stad av de Sovjetiska trupperna som kommer att finnas kvar i Nordostra Kina fram till tidigt 50 tal.
Folkrepubliken Kina utropades forst 1949.

Sovjetiska trupper den 1e Oktober, 1945 i Dalian. Port Arthur var Ryssarnas namn pa staden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_invasion_of_Manchuria#/media/File:RIAN_archive_834147_Hoisting_the_banner_in_Po rt-Artur._WWII_(1941-1945).jpg

Nar Korea kriget borjade var Kinas ledning mycket splittrat, i enkelhet fanns det 3 fraktioner. Nu ar vi i Oktober 1950 och kriget har pagatt mycket en langre tid. USA truppers ar nu inne i NK.
- Mao tse tung som ville att Kina skulle hjalpa NK, Kim den 1e hade varit medlem av Kinas kommunistparti ej det Koreanska kommunistpartiet.
- Zhou Enlai och Lin Biao (military), som inte ville att Kina skulle delta
- Peng Dehuai, military. Hans mal var att skydda Kina.

Peng hade tva villkor,
1. endast om USA (FN) hade trupper nara Kinas grans och darmed direkt hotade Kina skulle Kina ge militart bistand.
2. Han behovde flygstod fran Sovjet

Nar USA var vid gransfloden till Kina gick Kinas arme in i kriget. Stalin hade arligt sagt att det var svart att ge flygstod. Men egentligen hade Kina inget val. Vi vet nu att McArthur ville "nuke" Kina och Truman overvagde (considered it).

Under det stora spranget blev det en splittring mellan Mao och Peng. Och Peng behandlades mycket illa under kultur revolutionen. Men det ar en annan historia i en annan trad.
Citera
2018-01-22, 11:41
Medlem
NK är en zombie nation

https://www.rt.com/news/416572-north-korea-executed-kim-return/
Citera
2018-01-22, 12:11
Medlem
Citat:
Kan du utveckla vilka var hennes meriter till att bli invald? Spelade hon och Kims fru i samma band.

Jag gjorde en snabb 百度 på hennes namn och den 1a träffen förutom OS var ett nytt upplagd blogginlägg på China Daily. Någon hade klistrat in ( paste) den fakenews från 2013 om hennes död. Varför?

Igår var det en stor nyhet på China Daily om att hamnen i Dalian var täckt av is. Vänner säger mig att det inte finns någon is!

Varför sprider de denna nyhet?

Dalian ligger på en halvö. Men på halvön sidan som ligger mot Korea och där även hamnen ligger är mycket isfri.

Meriter, hon? Ni behagar skämta min bäste Herrre!

En mycket bra fråga, dom kanske har en dold agenda, nyhetsmässigt?
Citera
2018-01-22, 12:22
Medlem
Citat:
Jag laser i denna trad att Kim den 1e hade stod av Mao Tse Tung. Jag delar inte denna asikt.

Sovjet ockuperade Nordostra Kina och halva Korea hosten 1945. Nar Sovjetiska trupper nadde PY hosten 1945, letade de efter Korean som kunde bli deras ledare Pyongyang. Deras forsta val pa en nationalist. Nar han vagrade att folja Moskva blev Kim den 1e ledare i NK. Nu at vi i Jan 1946.

Samtidigt pagar det inborderskrig i Kina dar Mao far ett stort stad av de Sovjetiska trupperna som kommer att finnas kvar i Nordostra Kina fram till tidigt 50 tal.
Folkrepubliken Kina utropades forst 1949.

Sovjetiska trupper den 1e Oktober, 1945 i Dalian. Port Arthur var Ryssarnas namn pa staden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_invasion_of_Manchuria#/media/File:RIAN_archive_834147_Hoisting_the_banner_in_Po rt-Artur._WWII_(1941-1945).jpg

Nar Korea kriget borjade var Kinas ledning mycket splittrat, i enkelhet fanns det 3 fraktioner. Nu ar vi i Oktober 1950 och kriget har pagatt mycket en langre tid. USA truppers ar nu inne i NK.
- Mao tse tung som ville att Kina skulle hjalpa NK, Kim den 1e hade varit medlem av Kinas kommunistparti ej det Koreanska kommunistpartiet.
- Zhou Enlai och Lin Biao (military), som inte ville att Kina skulle delta
- Peng Dehuai, military. Hans mal var att skydda Kina.

Peng hade tva villkor,
1. endast om USA (FN) hade trupper nara Kinas grans och darmed direkt hotade Kina skulle Kina ge militart bistand.
2. Han behovde flygstod fran Sovjet

Nar USA var vid gransfloden till Kina gick Kinas arme in i kriget. Stalin hade arligt sagt att det var svart att ge flygstod. Men egentligen hade Kina inget val. Vi vet nu att McArthur ville "nuke" Kina och Truman overvagde (considered it).

Under det stora spranget blev det en splittring mellan Mao och Peng. Och Peng behandlades mycket illa under kultur revolutionen. Men det ar en annan historia i en annan trad.

Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
NK är en zombie nation

https://www.rt.com/news/416572-north-korea-executed-kim-return/

Det är säkert ett fantastiskt land om man är:

Tycker om att omge sig med ”Levande döda”.

Sadistiskt lagd.

Gillar ”Antikrist” eller ”Satan” eller är ”Ateist”.

Är en fullblodig ”Antiliberal”.

Tycker om ”Nekrokratier”.

Ser lögnen som sin bäste följeslagare.
Citera
2018-01-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Meriter, hon? Ni behagar skämta min bäste Herrre!

En mycket bra fråga, dom kanske har en dold agenda, nyhetsmässigt?

Popartisten, den falska nyheten var lite rolig men grotesk. Jag kan skicka det i pm

Hamnen är fortfarande isfri, men ingen ökad militär eller polis verksamhet
Senast redigerad av svensk0kina 2018-01-22 kl. 12:29. Anledning: felstav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in