Citat:
Ursprungligen postat av
Hejsvej
En bok ger liten inkomst. Men visst, det kan vara en möjlighet. De senaste månaderna har dock min syn blivit alltför svart för att göra något konstruktivt. Har börjat avveckla min anknytning till samhället. Jag uppfattar samhället som ett stort skämt. Ska söka hjälp men ser inte fram emot att hamna hos nån jävla batikhäxa på vårdcentralen.
Det var inte mest för inkomsten som jag tänkte på bokskriveriet.
Har du väl fått medieljuset på dig går det ju att hålla föreläsningar och vara med i debatter om ämnet och då kan du ju få möjligheten att lyfta på den stigmatisering du verkar befinna dig i.
Och ja det är ett högt pris som man kan få betala för att man har åsikter som andra tycker är felaktiga.
Är det rätt?
Nej.
Så länge man sköter sitt jobb och inte låter sina politiska åsikter färga av sig så skall man givetvis få hysa vilka åsikter som helst. Kan folk inte acceptera det är det ju faktiskt de som skall sättas under lupp för att de har en samarbetsproblematik och inte du.
Men med den utbildning du har så borde du ju kunna söka jobb i våra grannländer eller i den språkvärld du behärskar. Själv visste jag inte hur fort jag skulle kunna lämna landet och börja jobba utomlands när jag såg vilka löjligt låga ingångslöner jag vart erbjuden här i Sverige.
Men ett råd, håll dig borta från spriten, den kommer aldrig att hjälpa dig.
Och varför tvekan, motviljan i att söka hjälp?
Bryter du ett ben tvekar du väl inte att söka hjälp hor en läkare?
Har nu själen fått sig en törn så kan den behöva lite hjälp att läka den med av någon som är expert inom detta område. Det är ju inte märkligare det än att du måste även tanka den bästa av bilar du kan finna på marknaden när du fått bensinstopp, du liksom överger den ju inte.
Och har du nu tagit dig så långt att du fixat att doktorera så har du ju förmågan utöver det vanliga att kunna fokusera på en uppgift, nu har du en ny uppgift och det är att komma tillbaka.
Det blir ju s.a.s. din upprättelse och långfinger till de som gjort detta mot dig och det bästa du kan göra för dig själv.