Citat:
Ursprungligen postat av
loverlian
Hur kan du veta att flickorna varit i livet om grannar och vänner basunerat ut att kvinnan i familjen kanske återfått sin cancer och att flickorna var sjuka. Vilken granne eller släkting skulle ens komma på tanken att göra det? Vad är det som säger att barnen fortsatt skulle vara i livet om så vore. För övrigt träffar jag allvarligt sjuka varje dag och att någon i familjen är sjuk genererar inte automatiskt i en orosanmälan från sjukvården. Däremot kan jag tycka att skolan borde agerat utifrån det uttalande rektorn på ena av flickornas skola gjorde.Tänker då främst på rektorns uttalande om en familj o kris. Det vore fog för en orosanmälan barn!
Sen ska man inte glömma att orosanmälan ligger alla till mans ansvariga! Kolleger som tydligen uppmärksammat att något varit fel är icke att förglömma.
Vem citerar du egentligen?
Skolan har haft störst insyn i familjen och JA skolan borde gjort en orosanmälan efter ett omtag på helheten av familjen, situationen. Typ familj i kris borde trycka på någon knapp att flickorna inte hade det optimalt + hemundervisning, som skärmade av och isolerade dem. Utsattheten. Barn är så lojala mot sina föräldrar, förutsatt att de inte gjort/gör revolt.
Jag har inte skrivit om grannar och återkommande cancer mm.