2018-01-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrossedOut
Hjärtskärande dokumentär på Netflix om en kvinna med ME. https://www.netflix.com/se/title/80168300

Tack!
Intressant o oerhört skrämmande!
Citera
2018-01-21, 22:47
Medlem
Som en del media skriver att båda var med på det måste vara ren BULLSHIT, att två vuxna med två så pass gamla töser skulle vara överens om att avsluta sina liv är knappast trovärdigt om nu båda inte är helt skruvade vilket borde vara rätt låga odds.
Mamman kan ha skrivit sin underskrift under hot eller så har hon gett upp hoppet och han kort därefter och isåntfall är det mycket tragiskt.
Jag kan inte föreställa mig att hur dåligt man än mår så tar man inte ut det över sina barn utan då försvinner man själv ifrån denna världen lite klassiskt för typen av människor som mår riktigt dåligt...
Senast redigerad av Denstorakritikern 2018-01-21 kl. 22:49. Anledning: Stavfel
Citera
2018-01-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
En säker källa som ej kan röjas säger att de var scientologer. Har skrivits om det tidigare i tråden men nu är jag säker på att så var fallet.

Att inte media skriver om detta är synd för möjligen kunde det hindrat någon från att ansluta sig till dessa virrpannor. Handlar väl om något pressetiskt ställningstagande men det är ju ytterst relevant!

Håller med, och jag har försökt påminna om den uppgiften som kom fram tidigt. Tror det har stor betydelse och är en del av denna familjs hemlighet
Citera
2018-01-21, 22:49
Medlem
Det ligger en otäck iskyla över detta beslut att döda sig själv och sina barn. Om BÄGGE föräldrarna dessutom ligger bakom så luktar det sektbeteende eller fanatisk livshållning över det hela. Och det har ju funnits flera berömda självmordssekter genom tiderna. Om de tillhörde Scientologerna eller annat så visar deras handling att döden var inget främmande för dem, något bättre väntade helt enkelt på andra sidan.

Som ickereligiös slår det mig då och då att det finns många runtomkring i samhället, ofta väletablerade, som verkar lite i det fördolda och som har en annan trosuppfattning och därmed en annan syn på verkligheten än jag. (Här tänker jag inte på Jihadister.) T ex har jag kommit nära någon som är uppväxt med Jehovas. Det har präglat människan på så många plan att det är svårt att föreställa sig.

Ett annat exempel: mitt barn hade en favoritlärare och pratade mycket varmt om denne (är annars mycket kräsen!) Läraren slutade tråkigt nog. Ramlade på en intervju med hen i en lokaltidning. Jag blev nyfiken och gick in på lärarens fb. Det var inte rakt ut tydligt men jag förstod efter ett tag att hen tillhörde Jesu Kristi kyrka av sista dagars heliga (mormon alltså). När jag förstod detta fick jag nära nog en utomkroppslig upplevelse. Jag betraktade denne lärare nästan som en alien-figur, för så främmande känns denna religion för mig. Här hade läraren med denna bakgrund alltså undervisat mitt barn!

Jag menar bara att människan du möter på bussen, på läkarcentralen eller politikern (!) de lever sina hemliga liv bortanför sin profession. Kan detta även ha gällt för Bjärredfamiljen?
I vilket fall som, ett tragiskt och hemskt enigma är det😢
Senast redigerad av Artefakta 2018-01-21 kl. 22:54.
Citera
2018-01-21, 22:50
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nej det har hon inte men hon har nog träffat en narcissistisk man med psykopatdrag och då kan hon nog se detta utifrån ett foto.
Fantastisk förmåga vissa har.
Hoppas inte foto på H kommer ut för alla gamar här inne. Ni som har foto, posta inte!
Jag har i alla fall en vilja att se bilder på mördare, Popkov, Akilov, Manson, Schürrer, Äikkiä, pojkarna i Dnepropetovsk, Anders Eklund, Raket-Mads, Jonas Runnemark och nu H*nn* Br*nton. Det finns något slags behov att se hur en mördare ser ut. Finns ondskan där? Är den synlig? Är människan galen?
Citera
2018-01-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Anti ja. Man hamnar i klimakteriet. Om den nu är hormonell. 20% av bröstcancerfallen är icke-hormonell. Min egen ex.vis. Inga antihormoner för mig alltså.

Skönt. Femar, och liknande mediciner, är ett rävgift...
Citera
2018-01-21, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
MGM stängde väl av huvudströmbrytaren efter morden för att de fyra kropparna inte skulle ruttna. Utan el blir en villa ett perfekt likförvaringsutrymme i januari.
Tillvägagångssättet öht (tex att sälja fordon, stänga ner sociala medier) präglas av en obehaglig ”rationalitet” mitt i galenskapen.

Och varifrån har du fått att MGM stängde av huvudströmbrytaren, och sålt sina fordon OCH stängt ner sina sociala medier? Vill gärna ha svar.
Citera
2018-01-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Nädå, nån SÄKER källa har du inte. Sluta ljug.

Lika säkert som allt annat som kommit via källor. Men hittills har alla uppgifter stämt, så varför inte detta. Malmö har en kyrka som folk flyttat för att komma nära.

http://www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/mariette-lindstein-lyckades-fly-från-sekt-1.335443
Citera
2018-01-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Jag har i alla fall en vilja att se bilder på mördare, Popkov, Akilov, Manson, Schürrer, Äikkiä, pojkarna i Dnepropetovsk, Anders Eklund, Raket-Mads, Jonas Runnemark och nu H*nn* Br*nton. Det finns något slags behov att se hur en mördare ser ut. Finns ondskan där? Är den synlig? Är människan galen?

Intressant......ja man vill verkligen se kräken och jag tror det är en del av bearbetningen av hemska händelser, just Jonas sökte mig något enormt eftersom vi ofta varit i stenbrottet och rört oss förbi deras rälliga hus. Usch får rysningar måtte det kräket få sitt riktiga straff en vacker dag.
Senast redigerad av Denstorakritikern 2018-01-21 kl. 22:55. Anledning: Stavfel telefonfan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De har massor av sjuka sidor, men knappast är de delaktiga i utvidgat självmord.

Den kan dock driva människor till självmord, läs på. Kanske ville hustrun hoppa av...
Citera
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
MGM stängde väl av huvudströmbrytaren efter morden för att de fyra kropparna inte skulle ruttna. Utan el blir en villa ett perfekt likförvaringsutrymme i januari.
Tillvägagångssättet öht (tex att sälja fordon, stänga ner sociala medier) präglas av en obehaglig ”rationalitet” mitt i galenskapen.
Då bör han ha stängt av vattnet också för annars finns risken att det sprutar ut vatten i hela huset,
Citera
2018-01-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Då bör han ha stängt av vattnet också för annars finns risken att det sprutar ut vatten i hela huset,

Av vilken anledning skulle det spruta ut vatten är själv husare och är mycket intresserad av hur du kommit fram till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in