2018-01-21, 22:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
En säker källa som ej kan röjas säger att de var scientologer. Har skrivits om det tidigare i tråden men nu är jag säker på att så var fallet.

Att inte media skriver om detta är synd för möjligen kunde det hindrat någon från att ansluta sig till dessa virrpannor. Handlar väl om något pressetiskt ställningstagande men det är ju ytterst relevant!
Hoppas det du skriver stämmer, alltså att det inte är desinformation.

Scientologer.. det blir bara värre och värre det här.
Citera
2018-01-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag har försökt att titta på det men det ser inte ut som det finns någon skorsten för kamin. Bilderna är väldigt suddiga på eniro, hitta, google
Ok då kanske det inte var bras-eldning som gjorde att de sänkte värmen i huset. Annars hade det passat bra in med tanke på att man eldar i öppna spisen just under jul samt helger. När vi mäter vår elförbrukning ser vi påverkan endast då vi har eldat i brasan och sänkt husets värme.
Citera
2018-01-21, 22:31
Medlem
Citat:
En säker källa som ej kan röjas säger att de var scientologer. Har skrivits om det tidigare i tråden men nu är jag säker på att så var fallet.

Att inte media skriver om detta är synd för möjligen kunde det hindrat någon från att ansluta sig till dessa virrpannor. Handlar väl om något pressetiskt ställningstagande men det är ju ytterst relevant!

Nu har det tagits upp några gånger i tråden. I o f s två gånger av dig. Men om det är sant är det ju fullkomligt relevant. Scientologin är den värsta konstruerade vanföreställningen i människans historia. Är den inblandad är det viktigt att vi får veta det.
Citera
2018-01-21, 22:31
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feindflug
Jo. Det står A.H på 2 bilder. Sen finns det 2 st till som också heter A men efternamnet är inte H.
Här...
https://www.laget.se/BORGEBYFK_F03/Picture/393992
Tack, missade när jag gick igenom..
Citera
2018-01-21, 22:33
Medlem
loverlians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Fetat: Tydligen inte, då hade flickorna levt idag.

Det här fallet kommer att nagelfaras i studier och utbildning, kanske en skärpning av riktlinjer från Skolverket. Hur skolor framtida ska agera med "normala fall" som skiljer sig från normalfallet.
Hur kan du veta att flickorna varit i livet om grannar och vänner basunerat ut att kvinnan i familjen kanske återfått sin cancer och att flickorna var sjuka. Vilken granne eller släkting skulle ens komma på tanken att göra det? Vad är det som säger att barnen fortsatt skulle vara i livet om så vore. För övrigt träffar jag allvarligt sjuka varje dag och att någon i familjen är sjuk genererar inte automatiskt i en orosanmälan från sjukvården. Däremot kan jag tycka att skolan borde agerat utifrån det uttalande rektorn på ena av flickornas skola gjorde.Tänker då främst på rektorns uttalande om en familj o kris. Det vore fog för en orosanmälan barn!
Sen ska man inte glömma att orosanmälan ligger alla till mans ansvariga! Kolleger som tydligen uppmärksammat att något varit fel är icke att förglömma.
Citera
2018-01-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och Bjärred tillhör dessutom Lomma kommun, och inte Malmö. Inte lätt att veta. om man inte bott i Skåne en längre tid.

Kommenterade bara en som skrev att Bjärred var Malmös motsvarighet till Lidingö så lägg ner detta är helt orelivant i denna diskussionen och jag bor i Lund och har rätt bra koll på geografin för övrigt.

Jag tror inte de varit så sjuka som det påstås då en granne hade hört de bada o plaska i somras och sett dem i mataffären i mellandagarna....det kommer snart komma fram en väldigt mörk sanning som kommer skaka om oss rejält.
Det kvittar liksom vad ens barn drabbas av för en normal människa ger liksom inte upp hoppet förrän det verkligen inte går att rädda sina barn.

Rysningar i kroppen liknade när man följde Dalbypappan Jonas som jag förövrigt hoppas aldrig någonsin kommer ut igen.
Citera
2018-01-21, 22:36
Medlem
Varifrån kommer påståendet om de mördade döttrarnas påstådda sjukdom? Är det från föräldrarnas avskedsbrev? Vad kan det i så fall vara för sjukdom? Det ska ju jäkligt mycket till för att döda sina barn, inte minst att båda föräldrarna skulle vara med på det. Inget beslut fattat i brådrappet precis. Om inte allt är hittepå och kanske bara ena föräldern, möjligen, var med på det... Mycket spekulation. Finns det fakta i ärendet?
Citera
2018-01-21, 22:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det har nämnts, men ej bekräftats, att han tillhörde S. Gissar att ev spår noga kommer att sopas undan, särskilt om anhöriga tillhör samma sekt.

Bör nog vara ett bra tag sedan de var i ordentlig kontakt eller deltog i någon process där i så fall. Annars hade nog scio vetat om det i förväg, och det är jag rätt säker på att de inte visste.
Citera
2018-01-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Varifrån kommer påståendet om de mördade döttrarnas påstådda sjukdom? Är det från föräldrarnas avskedsbrev? Vad kan det i så fall vara för sjukdom? Det ska ju jäkligt mycket till för att döda sina barn, inte minst att båda föräldrarna skulle vara med på det. Inget beslut fattat i brådrappet precis. Om inte allt är hittepå och kanske bara ena föräldern, möjligen, var med på det... Mycket spekulation. Finns det fakta i ärendet?

Kära nån. Du får nog ta fram artiklarna på nätet. Det är nog lättare än att läsa igenom hela tråden. Jag trodde inte NÅGON missat det här fallet.
Citera
2018-01-21, 22:40
Avslutad
Citat:

Nädå, nån SÄKER källa har du inte. Sluta ljug.
Citera
2018-01-21, 22:40
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Nu har det tagits upp några gånger i tråden. I o f s två gånger av dig. Men om det är sant är det ju fullkomligt relevant. Scientologin är den värsta konstruerade vanföreställningen i människans historia. Är den inblandad är det viktigt att vi får veta det.

De har massor av sjuka sidor, men knappast är de delaktiga i utvidgat självmord.
Citera
2018-01-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Ok då kanske det inte var bras-eldning som gjorde att de sänkte värmen i huset. Annars hade det passat bra in med tanke på att man eldar i öppna spisen just under jul samt helger. När vi mäter vår elförbrukning ser vi påverkan endast då vi har eldat i brasan och sänkt husets värme.
MGM stängde väl av huvudströmbrytaren efter morden för att de fyra kropparna inte skulle ruttna. Utan el blir en villa ett perfekt likförvaringsutrymme i januari.
Tillvägagångssättet öht (tex att sälja fordon, stänga ner sociala medier) präglas av en obehaglig ”rationalitet” mitt i galenskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in