2018-01-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Om de eller föregående ägare hade satt in öppen spis/braskamin ja. Huset byggdes inte med sådan.
Ok. Vi har en ganska nyinsatt som inte fanns när huset byggdes. Hur denna familj hadr det kanske man kan se om det finns någon bild av deras hus? Finns något kamin-uttag/skorsten eller vad man säger
Citera
2018-01-21, 20:46
Medlem
wendy1s avatar
Tycker ni som skyller detta på depression och div sjukdomar osv, ska ta er en riktig funderare över vad som egentligen krävs för att ha ihjäl sina egna barn. Det är då inte MÅNGA som är kapabla till en sådan handling. Dessutom så noga planerad. Otäckt är vad det är.
Citera
2018-01-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nej, inlägg 6967 bekräftar på intet vis scientolog-koppling. Denna teori uppkom när en användare med troll-tendenser klistrade in adressen till en utav scientologernas samlingslokal i Skåne. Texten till den länkningen var ungefär "Här har ni lösningen på mordet hehehe". Därefter har detta triviala troll-trick använts som någon slags "fakta" eller bevis på att familjen hade scientolog-koppling. Förtår någon som läser detta hur korkat det är att ta detta som "fakta"?

Samma sak gäller moderns "cancer". Detta påstående dök upp i tråden medelst en kommentar som var lät ungefär såhär:
"Mamman dödade barnen eftersom hon själv var döende antagligen. Tror det kanske var så att hon hafde cancer och var nära döden, och eftersom barnen hade sjukdomar ville inte hon att de skulle lämnas kvar övergivna nu när hon snart skulle dö. Pappan ville inte leva vidare när de tre han älskade mest snart skulle dö. Har hört från en jag känner i Skåne att det kan vara så. Fick infon via PM."

Det är alltså på detta vis, helt enligt beskrivning ovan, som påståendena om 1.)mammans cancer och 2.) scientolog-koppling hamnat i tråden.

Hur kan någon av er som skriver här regelbundet, eller bara helt enkelt innehar en hjärna med analysförmåga, tycka att detta är tillförlitliga uppgifter? Sluta sluta sluta skriva om punkterna ovan för det finns INGET som tyder på att ens e enda utav ovanstående tv aspekter har grund i verkligheten.

För det första, du bestämmer inte vad andra ska tycka är trovärdigt eller inte.

Det inlägget du nämner minns jag inte ens, så länka gärna!!

Jag gjorde en hänvisning till ett inlägg där en person bekräftade att kontakten med scientologer förekommit. Det är inte JAG som bekräftar det.
Min bedömning är dock att det är trovärdigt, då ytterligare ett inlägg bekräftade kontakten.
Det är ju upp till var och en att bedöma vad som låter troligt.

Vad det gäller frågan om mammans cancer så får du lov att hoppa på nån annan för det skiter jag FULLSTÄNDIGT i.

Vidare så förstår jag inte hur en eventuell scientolog-koppling kan uppröra så fruktansvärt när folk samtidigt spekulerar hej vilt om diverse förfärliga och kränkande saker som incest, psykopati, skulder, intima relationer, otrohet mm.
En ev. koppling till scientologerna är inte lika med att beskylla scientologin för del i morden!! Det trodde jag var självklart och uppenbart. Tror man det så är det ens egna föreställningar och fördomar som talar.

Till sist vill jag åter igen påminna om att det är fritt för var och en att tycka, tro och skriva vad man vill.
Så ta ditt korkade trollsnack och dra nån annanstans.
Citera
2018-01-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Tycker ni som skyller detta på depression och div sjukdomar osv, ska ta er en riktig funderare över vad som egentligen krävs för att ha ihjäl sina egna barn. Det är då inte MÅNGA som är kapabla till en sådan handling. Dessutom så noga planerad. Otäckt är vad det är.
Visst är det otäckt. Jag begriper inte hur man klarar en sån sak.
Citera
2018-01-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birdogirl
Jag har läst hela tråden utan att hittills kommentera. Tror det finns många fler som mig, vilka läser och begrundar, men väljer att inte kommentera. Att tråden nästan har 13 miljoner visningar hintar ju om detta. Det är ett fall som verkligen berör.

Får börja med ett tack till de skribenter som man ganska tidigt i tråden kunde ta för seriösa och som faktiskt verkade insatta i fallet. Ni har fått många oförtjänta påhopp och det har stundtals varit riktigt låg nivå, tyvärr. Ni vet nog vilka ni är som förtjänar mitt tack, men sheele, MorT2 och Avd.9, för att nämna några. Framför allt sheele kom med trovärdig information tidigt, innan polisens pressmeddelande. Informationen visade sig sedan stämma. Men innan polisen uttalade sig var det svårt för många att förstå att detta skett i samförstånd mellan föräldrarna. Resonemang fördes huruvida denna diskussionen skulle sett ut och det diskuterades alternativ som att mamman säger till pappan vid frukosten "Ska vi ta och mörda ungarna?" "Ja, det gör vi!" och liknande sjuka idéer.

Jag tycker givetvis att morden är fel, som i stort sett alla här på forumet. Jag är nästan övertygad om att det fanns en depression hos både mamman och pappan. Jag tror det är mycket möjligt att mammans cancer kommit tillbaka och att detta i samband med sjukdom hos döttrarna blev övermäktigt. Jag tror att någon av föräldrarna (gissar på mamman här) gett uttryck för att själv inte vilja leva. "Något i stil med "Jag orkar inte mer nu. Jag vill bara att allt ska vara över. Att allt ska ta slut." Varpå den andra föräldern efter en tid gett uttryck för samma önskan. De inser att de inte kan lämna sina barn efter sig. Depressionen gör att de inte ser någon annan utväg än vad som sedan skedde.

Jag tror inte döttrarna låg på dödsbädden, de hade nog gott om tid kvar och mycket hade kanske kunnat ändras med framtidens medicinska utveckling. Men detta ser inte föräldrarna i sin depression. Då är det nattsvart och det fanns bara en utväg till slut. De har säkerligen sökt all information de kunnat om döttrarnas sjukdom. De var högpresterande och högutbildade. Men den information som de läste gav inget hopp. Det blev en nattsvart bild som målades upp och sedermera delades dem emellan. Mycket möjligt att någon av döttrarna även gett uttryck för att inte vilja leva längre, men jag tror inte de var med på föräldrarnas planer. Men det blev nog i så fall ytterligare en katalysator för det som sedan skedde.

Brevet signerades av dem båda. Finns mycket möjligt bevis för detta i videoformat eller liknande. De kunde den juridiska biten. Sedan tror jag det gått till så som de jag har förtroende för i tråden skrivit. Alltså att döttrarna fick någon form av toxisk överdos och gick till sängs. Bäddades ner. Dog. Mamman samma dos. Dog inte. Pappan hjälpte mamman att avsluta och hängde sig när han försäkrat sig om att alla avlidit.

Allt måste varit fruktansvärt ångestfyllt. Det är ett svårt fall. Frågor om det kunnat undvikas är inte lätta att få svar på. Man hoppas ju det, så att det inte händer igen. Men vi måste nog våga prata om psykisk ohälsa då. Oavsett vem som drabbas. Jag tror att föräldrarna själva såg detta som en form av barmhärtighetsmord. Men utifrån är det givetvis svårt att sätta sig in i detta till fullo. Självklart är det inte försvarbart att mörda sina barn. Det är det aldrig.

Tack för ett insiktsfullt och högst läsvärt inlägg!!!
Citera
2018-01-21, 20:55
Medlem
Har i pm fått veta att Hanna slutat med sin cancermedicin trots att hon fortfarande var sjuk eller åtminstone inte friskförklarad, några månader innan denna händelse. Hon sägs inte orka ta dem mer. Hon tillbringade också i omgångar tid hos anhöriga utan man och barn.
Citera
2018-01-21, 20:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Eller var de bortresta den 6/1

Sista smörjelsen ?
Citera
2018-01-21, 20:58
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Rent inkomstmässigt ja så borde de stannat på ey i Gbg eller var det var. Men rent karriärmässigt/akademiskt smäller nog professorstiteln högre. Alla dörrar öppnas efter det för honom internationellt osv. Jag tror att de bestämde att han skulle satsa på att bli professor. Frågan är ju varför han kastade in handduken just innan han nådde målet?
Precis, hans ansökan till tjänsten som professor var under behandling då universitetet
I Lund nåddes av dödsbudet : märkligt Hela denna familj framstår ju nu som udda eftersom en forskare i ämnet " familjer som tar livet av sej själva och barnen " påstått att det inte finns några fler liknande fall !
Citera
2018-01-21, 21:09
Medlem
Är det ngn som tänkt mer på att barnen hade borellia, denna hemska sjukdom kan orsaka fruktansvärda besvär. I Sverige är det inte accepterat med s.k kronisk borrelia. Men många människor åker just till Tyskland för att få behandling som inte erbjuds i Sverige. Man blir ofta idiotförklarad om man påstår att man inte blivit frisk efter en borreliainfektion i Sverige och föräldrarna kanske valde att kalla det för ME istället då denna diagnos åtminstonde är ngt accepterad. Borrellia är en epidemi och många människor dör av det. Rekommenderar ”under our skin” som är en dokumentär som påvisar just detta i Sverige ganska okända fenomen. Eftersom familjen sökte hjälp just i Tyskland så känns det som en trolig orsak, skammen med att ha barn med en ifrågasatt, på låtsas och ej accepterad sjukdom av läkarvården kanske knäckte denna högt ansedda familj
Senast redigerad av Bananapie 2018-01-21 kl. 21:12. Anledning: Felstavning
Citera
2018-01-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Har i pm fått veta att Hanna slutat med sin cancermedicin trots att hon fortfarande var sjuk eller åtminstone inte friskförklarad, några månader innan denna händelse. Hon sägs inte orka ta dem mer. Hon tillbringade också i omgångar tid hos anhöriga utan man och barn.
Cancermedicin? Slutat ta den? Det låter lite som om hon fått cellgifter i tablettform att ta hemma. Och cellgifter, via dropp eller tabletter, gör att man blir kraftlös och trött. Usch, den familjen hade otur med sjukdomar.
Livet blir inte alltid som man önskat, men då får man kanske tänka om och försöka göra så gott man kan. Att ta livet av barnen för att förutsättningarna förändras, är inte ok.
Citera
2018-01-21, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Avskedsbrevet är en fejk och det är inte över än detta, så tror jag med.

Men en förälder ligger bakom allting från början till slut(alltså från det att denna familjen alls bildades) och det finns bara en psykisk störning och som kan förklara hela den här historien och att allt med den är så unikt.
Och visst är det märkligt hur två föräldrar gemensamt tar beslut om att mörda sina barn, men de tar inget gemensamt beslut kring detta med att radera sig från sociala medier?

Det är väldigt mycket som inte stämmer i allt det här, men som ändå stämmer om man ser till en viss psykisk störning, och med det känner i alla fall jag att jag inte längre behöver spekulera.

Men spekulerar är ju precis vad du gör. In absurdum.
Citera
2018-01-21, 21:15
Medlem
[quote=Surrexerunt|62988157]För det första, du bestämmer inte vad andra ska tycka är trovärdigt eller inte.

Det inlägget du nämner minns jag inte ens, så länka gärna!!

INTE JAG HELLER! LÄNK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in