2018-01-21, 18:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Vi förlorade visserligen med 3-1.
Men, det fanns iaf inte en uns av jöggespel i dagens match.

Tycker första halvlek såg ganska fin ut. Ungt lag, nytt spelsystem och lite tid. Men intentionerna fanns där. Däremot uppstår ju förstås alla luckor och hål i vårt spelsystem då vi ju är osynkade och långt ifrån färdiga.

Tycker backarna såg finast ut faktiskt. Alla tre vi startade med hade rätt trygga fötter och vågade hålla i bollen.

Med bara första 45 som underlag tycker jag Seb, Starfelt och Calisir bör starta igen som trea där bak. Däremot är jag faktiskt rätt osäker på Da Graca. Folk ser massa potential i honom men tycker han ser nervös, osäker och väldigt slarvig ut gång på gång.

Domedagsprofetiorna haglar dock på forumet. Lite roligt. Tror det blir bra om folk förstår att en 7:e plats med mycket nya unga spelare, ny spelidé och långsiktighet får se som en bra säsong.

Om vi ska ligga med topp 4 i sommar kommer nog folk bli sjukt besvikna.
2018-01-21, 21:48
Medlem
Med lite tålamod blir det nog helt ok, tyvärr är ju det inte alltid vad som karaktäriserar leden.
2018-01-21, 23:02
Medlem
InnesIs avatar
Jag har inte så bra koll utanför Hammarby men i dagarna fick jag ta del av ett tråkigt rykte. Ta det för vad det är, det är min kollega som känner någon som jobbade med/under Billborn i BP. Han skrev, och jag har läst det själv, att Billborn tydligen är en person som inte tvekar att hugga någon i ryggen. Han skrev att det var vad som hände mellan honom och Jakobsen. Jag har som sagt väldigt liten koll utanför Hammarby så jag vet inte vad detta syftar till (vet inte vem Jakobsen är heller) men det är oroväckande. Soppan blir bara mer och mer grumlig :-/
2018-01-22, 06:27
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag har inte så bra koll utanför Hammarby men i dagarna fick jag ta del av ett tråkigt rykte. Ta det för vad det är, det är min kollega som känner någon som jobbade med/under Billborn i BP. Han skrev, och jag har läst det själv, att Billborn tydligen är en person som inte tvekar att hugga någon i ryggen. Han skrev att det var vad som hände mellan honom och Jakobsen. Jag har som sagt väldigt liten koll utanför Hammarby så jag vet inte vad detta syftar till (vet inte vem Jakobsen är heller) men det är oroväckande. Soppan blir bara mer och mer grumlig :-/

Själv hörde jag att Billborn åt upp Michel Jakobsens (sic!) barn och på så sätt fick bort honom från klubben. Vet inte om det stämmer, hade dock en jäkligt verklig dröm om att det har skett så därför ville jag sprida skiten på Sveriges största forum.

Med såna vänner..
2018-01-22, 07:29
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Själv hörde jag att Billborn åt upp Michel Jakobsens (sic!) barn och på så sätt fick bort honom från klubben. Vet inte om det stämmer, hade dock en jäkligt verklig dröm om att det har skett så därför ville jag sprida skiten på Sveriges största forum.

Med såna vänner..

Jag var åtminstone ärlig med var det kom från, och källan är från organisationen i BP. Om du sedan uppskattar det eller ej är en annan sak.
2018-01-22, 14:27
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Jag var åtminstone ärlig med var det kom från, och källan är från organisationen i BP. Om du sedan uppskattar det eller ej är en annan sak.

Jag uppskattar inte negativt skvaller om min klubb, om din källa inte vet vem Michelsen är skulle jag ta vederbörandes omdömesförmåga med en stor skopa salt.
2018-01-22, 18:01
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Jag uppskattar inte negativt skvaller om min klubb, om din källa inte vet vem Michelsen är skulle jag ta vederbörandes omdömesförmåga med en stor skopa salt.

Det var inte det jag menade, eller skrev (även om jag i efterhand kan se varför du tolkade det så). Det här handlade om att Billborn hade haft en konflikt med en Jakobsen (inte Jakob Michelsen) under sin tid i BP. Där ska Billborn, enligt min källa som jobbade med/under honom vid den här tiden, ha betett sig klandervärt.

Det jag skrev var att jag inte har någon insikt i BP och därför vet jag inte vilken Jakobsen detta rör.

Det handlar alltså inte om nutid, Jakob Michelsen eller Hammarby utan vad som hände för flera år sedan i BP.
2018-01-22, 21:17
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Det var inte det jag menade, eller skrev (även om jag i efterhand kan se varför du tolkade det så). Det här handlade om att Billborn hade haft en konflikt med en Jakobsen (inte Jakob Michelsen) under sin tid i BP. Där ska Billborn, enligt min källa som jobbade med/under honom vid den här tiden, ha betett sig klandervärt.

Det jag skrev var att jag inte har någon insikt i BP och därför vet jag inte vilken Jakobsen detta rör.

Det handlar alltså inte om nutid, Jakob Michelsen eller Hammarby utan vad som hände för flera år sedan i BP.

Så varför frågar du inte din källa vem Jakobsen är och får lite info? Just nu är det enda som är grumligt med denna soppa du.
2018-01-22, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Tycker första halvlek såg ganska fin ut. Ungt lag, nytt spelsystem och lite tid. Men intentionerna fanns där. Däremot uppstår ju förstås alla luckor och hål i vårt spelsystem då vi ju är osynkade och långt ifrån färdiga.

Tycker backarna såg finast ut faktiskt. Alla tre vi startade med hade rätt trygga fötter och vågade hålla i bollen.

Med bara första 45 som underlag tycker jag Seb, Starfelt och Calisir bör starta igen som trea där bak. Däremot är jag faktiskt rätt osäker på Da Graca. Folk ser massa potential i honom men tycker han ser nervös, osäker och väldigt slarvig ut gång på gång.

Domedagsprofetiorna haglar dock på forumet. Lite roligt. Tror det blir bra om folk förstår att en 7:e plats med mycket nya unga spelare, ny spelidé och långsiktighet får se som en bra säsong.

Om vi ska ligga med topp 4 i sommar kommer nog folk bli sjukt besvikna.

Altså IFK har inte råd med att hamna 7:a igen, oavsett hur ungt eller oerfart laget är. IFK bör väl ÅTMINSTONE komma top 3 i år. 7:a? Skojar du med mig? Om IFK har kraven där så är det ju ett skämt. Tråkigt om topplagen sänker kraven såhär.

IFK bör värva lite mer, Poya bör göra en bra första säsong pga IFKs storhet och historia.

/Mffare
2018-01-22, 22:22
Avslutad
Bara jag som tycker värvningen av Rieks inte är så värst stor? Jag menar, han har varit väldigt upp och ner i IFK. Ingen världsjärna direkt. Han har dyr lön och med hög sign-on bonus. Gäller att han ens platsar i MFF. Inte så stor förlust för IFK i mitt tycke, de är dessutom inne på en ny väg.
2018-01-22, 22:40
Medlem
Citat:
Om vi hoppar skvallret, stämmer det att Bajen gick ut med att målet för 2018 är att komma sexa (eller högre) på medlemsmötet och det var ok? Visst kom ni nia 2017 och sparkade tränaren efter en säsong trots att det var ert bästa resultat på ett decenium.

För en utomstående (och givetvis oinsatt) ter det sig märkligt. Top 4 ok men top 6, för mig låter det som "övre halvsn mål". Har ni inte typ fjärde dyraste truppen?
2018-01-22, 22:57
Medlem
Gnaget slog Frej med 0-1 i helgen. Inte så mycket att skriva hem om, utan att veta vaf spelarna skulle fokusera på. Stefanelli var överlägsen (förviss mot Frej i januari). Kan definutivt vara en skytteligskandidat. Han har en icke älskvärd tendens att söka och falla lätt.
Några ungdomar födda på 2000-talet såg bra ut, men kommer inte ta plats. Kämpa!
Adu var stundtals briljant, börjar vi de varandra kan vi säkert luckra upp typ Trelleborg.
Sammanfattningsvis ändå en pirrande känsla att snart drar det igång.

Det ska bli intressant att se hur en försäsong med lite testande mot ett bottenlag i Superettan står sig mot Östersund som matchas mot Arsenal i tävlingsmatcher. Promenerar Östersund hem cupen och kroknar i sommar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in