2018-01-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kul för Isak om nu Auba går, vilket han verkar göra. Gäller att visa framfötterna nu när han får chansen!
Helt klart! Verkar dock som de blir en swap mot Giroud om ryktena stämmer. Oavsett, hur bra än Auba är, verkar han skit för klubben och skapar osämja som fan. Kanon för Isak iaf
Citera
2018-01-18, 21:19
Medlem
Steff83s avatar
Tror faktiskt det bara är bra om Auba sticker faktiskt. För Dortmund. En moralsänkare mindre. Och bra för Isak. Även om det säkerligen kommer en ny. Giroud? Känns ändå mer rimligt och intressant samtidigt.
Citera
2018-01-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tror faktiskt det bara är bra om Auba sticker faktiskt. För Dortmund. En moralsänkare mindre. Och bra för Isak. Även om det säkerligen kommer en ny. Giroud? Känns ändå mer rimligt och intressant samtidigt.

Personligen ingen större fan av Giroud om han blir för dyr. Lär ju vara en filler för säsongen ut isåfall och sedan ryka / bli 2a eller 3e val. Så inte värd några stora summor och han blir inte yngre heller.

MEn håller med om att jag nog fan ser hellre att Auba lämnar nu. Älskar honom som fotbollsspelare osv men nu får han fan antingen bli proffesionell eller dra.

Vissa misstänker att detta blir 11an imon då Yarmo haft de tufft på sistone och Puli är tillbaka:

Bürki

Piszczek - Sokratis - Toprak - Toljan

Weigl

Pulisic - Kagawa - Gotze - Sancho

Isak

Hoppas på något liknande. Blir deppig om de spelar Schurrle där framme när Isak uppenbarligen räckte sist och Schurrle är inte lika bra som spets. Dock är det mot Hertha och inte Wolfsburg denna gången så vem vet vad de vågar och inte vågar.

Kan även tänka mig att det blir som ovan fast Sancho ut och dit med Puli och sen Yarmo på högern.
Citera
2018-01-19, 11:23
Medlem
motvalls avatar
Leon Goretzka ska vara klar för Bayern och ansluter i sommar. Går gratis (bosman) och ska på läkarundersökning i veckan. Allt enligt kicker.
Citera
2018-01-20, 23:20
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Som förväntat så väljer Wolf att Zieler är den som ska starta säsongen mellan stolparna. Personligen hade jag valt Langerak, men Zieler får gärna komma tillbaka till sitt forna jag. Något han i dagsläget är långt ifrån dock.
Jo så resonerade man i augusti. Frågan är om Zieler fortfarande är nr. 1 efter dagens insats? Sådana där tavlor gjorde han i Hannover också mellan varven men det känns som om de dåliga insatserna blivit fler och de riktigt bra färre. Vad tror du Orangina: Langerak mellan stolparna nästa vecka?
Citera
2018-01-21, 11:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Leon Goretzka ska vara klar för Bayern och ansluter i sommar. Går gratis (bosman) och ska på läkarundersökning i veckan. Allt enligt kicker.
Detta bevisar bara att Bayern är en av världens främsta klubbar att värva smart.
Citera
2018-01-21, 11:15
Medlem
cyberkalles avatar
Vad fan är det med Forsberg egentligen?
Är det som det ryktas om att han fejkar sin magmuskelskada så blir jag bara förbannad och han sjunker som en sten i mina ögon men nu kan det ju vara så att han faktiskt är skadad.
Citera
2018-01-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo så resonerade man i augusti. Frågan är om Zieler fortfarande är nr. 1 efter dagens insats? Sådana där tavlor gjorde han i Hannover också mellan varven men det känns som om de dåliga insatserna blivit fler och de riktigt bra färre. Vad tror du Orangina: Langerak mellan stolparna nästa vecka?
Han har precis värvats till en klubb i japan så det kommer inte hända
Citera
2018-01-21, 18:01
Medlem
motvalls avatar
Flashback låg visst nere hela matchen mellan Bayern och Bremen (samt några timmar till). Missade tyvärr första halvlek, men den andra var klart sevärd med en hel del mål, blev ju 4-2. I mina ögon mest glädjande att Thomas Müller satte två och i en Werderanhängares att de stod emot bra utan att fegspela alls.
Citera
2018-01-21, 18:04
Medlem
motvalls avatar
Så har HSV sparkat Gisdol, men det tillhör ju inte ovanligheterna med tränarbyten i den klubben de senaste åren.
Citera
2018-01-21, 18:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vad fan är det med Forsberg egentligen?
Är det som det ryktas om att han fejkar sin magmuskelskada så blir jag bara förbannad och han sjunker som en sten i mina ögon men nu kan det ju vara så att han faktiskt är skadad.
Det kan jag inte tänka mig. Han är i fel klubb för att pyssla med sånt. Dom kan dumpa honom lätt i andralaget och köpa nytt. Dock har han ju inte varit i närheten så bra denna säsongen som förra när han spelat. Det måste han ju göra något åt till att börja med om han vill komma någon vart.
Citera
2018-01-21, 18:29
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Flashback låg visst nere hela matchen mellan Bayern och Bremen (samt några timmar till). Missade tyvärr första halvlek, men den andra var klart sevärd med en hel del mål, blev ju 4-2. I mina ögon mest glädjande att Thomas Müller satte två och i en Werderanhängares att de stod emot bra utan att fegspela alls.
Bremen gjorde det bra, tyvärr räcker det inte borta mot Bayern, men svårt att va missnöjd. Bara hoppas man håller uppe spel: Man har helt klart kvalité nog för att inte behöva åka ur. Tyvärr gick ju det mesta fel i helgen och man har nu fyra poäng upp. Dessutom ännu inget nyförvärv, Baumann har dock sagt att det troligen kommer men nu känns det som det riskerar bli en chansvärvning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in