2017-08-13, 14:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Bremen enkelt vidare, Delaney och Augustinsson bäst på plan. Roligt att en svensk lyckas i Bremen.
Tidernas största skräll.
Citera
2017-08-13, 14:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

Såg för övrigt på Twitter att Bundesliga kommer visas i svensk TV

https://twitter.com/W0llin/status/896027759222427648
Kul att det verkar lösa sig hoppas verkligen att esp får fortsatt förtroende att sända deras play-tjänst är grymt bra.
Citera
2017-08-13, 15:19
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kul att det verkar lösa sig hoppas verkligen att esp får fortsatt förtroende att sända deras play-tjänst är grymt bra.
För en student som bara mest följer ett lag är detta i stort sett avgörande för att följa matcherna nästa säsong. Tur iallafall att helårsprenumenationen tar slut redan i september om eurosport inte skulle behålla.
Citera
2017-08-13, 17:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
För en student som bara mest följer ett lag är detta i stort sett avgörande för att följa matcherna nästa säsong. Tur iallafall att helårsprenumenationen tar slut redan i september om eurosport inte skulle behålla.
Även om jag inte studerar så tycker jag att det är dyrt. Jag brukar köpa viasat då CL drar igång men tror att jag skippar det iår utan det får bli knullstream istället
Citera
2017-08-13, 18:12
Medlem
Oranginas avatar
Där kom det ja, första Bundesliga laget utslaget blev HSV mot Vfl Osnabrück. Finns inte så mycket mer att säga än att det ser ut som ännu en mörk säsong för HSV. Fullt fokus på ligan för att undvika nedflyttning blir det iallafall.

Vfb's tur nu!

Som förväntat så väljer Wolf att Zieler är den som ska starta säsongen mellan stolparna. Personligen hade jag valt Langerak, men Zieler får gärna komma tillbaka till sitt forna jag. Något han i dagsläget är långt ifrån dock.

Magkänslan säger 3-0 Stuttgart eller 2-1 Cottbus. Med andra ord en helt vanlig Vfb match. Man vet aldrig vart man har de.
Citera
2017-08-13, 20:55
Medlem
cyberkalles avatar
Augsburg helt värdelösa och åkte ut direkt.
Stuttgart har lyckats kvittera och spelar förlängning just nu.
Citera
2017-08-13, 21:16
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Stuttgart har lyckats kvittera och spelar förlängning just nu.
Ser ut som de tog det på straffar...
Citera
2017-08-13, 22:03
Medlem
Hertha spelar borta mot Hansa Rostock på måndagkväll.
Truppen för matchen mot Rostock:
Målvakter - Jarstein, Kraft.
Försvar - Pekarik, Rekik, Stark, Langkamp, Plattenhardt, Weiser, Torunarigha.
Mittfält - Skjelbred, Darida, Esswein, Kalou, Duda, Leckie, Haraguchi, Lustenberger.
Anfall - Ibisevic.

Selke och Lazaro är skadade.

Hade hoppats på fler värvningar men har talanger med stor potential som Torunarigha, Baak, Maier och Kade.

Citat:
Där kom det ja, första Bundesliga laget utslaget blev HSV mot Vfl Osnabrück. Finns inte så mycket mer att säga än att det ser ut som ännu en mörk säsong för HSV. Fullt fokus på ligan för att undvika nedflyttning blir det iallafall.

Hoppas inte att så blir fallet. Kan inte vara kul att hålla på HSV. De har väl fått kämpa för att hålla sig kvar i Bundesliga de senaste tre-fyra åren?
De har ändå bra spelare. Tycker det är konstigt men jag brukar inte kolla på HSV så jag kan inte säga så mycket.

//Siegestor
Senast redigerad av Siegestor 2017-08-13 kl. 22:06.
Citera
2017-08-14, 01:47
Medlem
Oranginas avatar
Ja, straffvinst blev det tillslut.

Magkänslan på 2-1 Cottbus höll sig tills de lyckades göra ett själmål med kvarten kvar och skicka matchen till förlängning.

Katastrofal match var det, men det var väldigt väntat.

Att vi har enorma försvarsproblem är ingen hemlighet och när vi ställer upp med defensiva mittfältare som ytterbackar (Zimmerman HB - Burnic VB) så kan problem väntas.

Lite komiskt är det ändå att vi har NOLL högerbackar i våran trupp.

Pavard som tog hand om högerbacksplatsen förra säsongen är egentligen mittback som idag var tänkt att spela vänsterback, men då Baumgartl blev sjuk strax innan matchstart fick Pavard lira MB och Burnic hoppa ner på vänsterbacken. Pavard gjorde en bra prestation på den position som han ska spela på, medans Burnic var fullkomligt urusel, men det är ej hans fel, han gjorde sitt bästa i en obekväm situation.

Vad som är obekvämt för supporters av Vfb dock är att vi är så extremt tunna, och ett par skador hit eller dit kan innebära defensiva mittar på ytterbackarna. Och som vi såg på försäsongen kan även ett par skador innebära att Tobias Werner spelar mittback. Ja, herregud...

Håller sig alla skadefria så har vi en trevlig säsong att vänta, det är jag säker på, men ett par skador från att folk ska spela på fel position känns ej tryggt.
Citera
2017-08-14, 06:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ja Augsburg är ett lag som ser ut att få en jobbig säsong. Tippas av de flesta experter i botten tillsammans med mitt Hannover 96. Hannover vann dock i alla fall sin cupmatch mot Bonn med 6-2. Positivt är att nye högerbacken Korb är tillbaka från skada och kunde lira. Viktigt inför ligastarten. Firma Harnik/Füllkrug lyckades bra igår. Men motståndet var ju inte det bästa. Hoppas in i det sista på att H96 lyckas knyta till sig en klassanfallare innan fönstret stänger. En yttermittfältare vore också bra (Klaus håller inte för BL).
Citat:
Ja, straffvinst blev det tillslut.

Magkänslan på 2-1 Cottbus höll sig tills de lyckades göra ett själmål med kvarten kvar och skicka matchen till förlängning.

Katastrofal match var det, men det var väldigt väntat.

Att vi har enorma försvarsproblem är ingen hemlighet och när vi ställer upp med defensiva mittfältare som ytterbackar (Zimmerman HB - Burnic VB) så kan problem väntas.

Lite komiskt är det ändå att vi har NOLL högerbackar i våran trupp.

Pavard som tog hand om högerbacksplatsen förra säsongen är egentligen mittback som idag var tänkt att spela vänsterback, men då Baumgartl blev sjuk strax innan matchstart fick Pavard lira MB och Burnic hoppa ner på vänsterbacken. Pavard gjorde en bra prestation på den position som han ska spela på, medans Burnic var fullkomligt urusel, men det är ej hans fel, han gjorde sitt bästa i en obekväm situation.

Vad som är obekvämt för supporters av Vfb dock är att vi är så extremt tunna, och ett par skador hit eller dit kan innebära defensiva mittar på ytterbackarna. Och som vi såg på försäsongen kan även ett par skador innebära att Tobias Werner spelar mittback. Ja, herregud...

Håller sig alla skadefria så har vi en trevlig säsong att vänta, det är jag säker på, men ett par skador från att folk ska spela på fel position känns ej tryggt.
Hur skötte sig Zieler?
Citera
2017-08-14, 07:21
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Hertha spelar borta mot Hansa Rostock på måndagkväll.
Truppen för matchen mot Rostock:
Målvakter - Jarstein, Kraft.
Försvar - Pekarik, Rekik, Stark, Langkamp, Plattenhardt, Weiser, Torunarigha.
Mittfält - Skjelbred, Darida, Esswein, Kalou, Duda, Leckie, Haraguchi, Lustenberger.
Anfall - Ibisevic.

Selke och Lazaro är skadade.

Hade hoppats på fler värvningar men har talanger med stor potential som Torunarigha, Baak, Maier och Kade.
//Siegestor

Länge sedan man fick se Hansa Rostock på TV. Hansa - Hertha visas på Viasat sport premium ikväll 20.45. Typiskt att man jobbar. Tur man har viaplay på telefonen
Citera
2017-08-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Länge sedan man fick se Hansa Rostock på TV. Hansa - Hertha visas på Viasat sport premium ikväll 20.45. Typiskt att man jobbar. Tur man har viaplay på telefonen

Önskar båda lagen lycka till. Blir förhoppningsvis en rolig match med många mål!
Haha kan inte se den på tv så får bli en fulstream för min del.

//Siegestor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in