Citat:
Ja du har helt rätt. Från 1 Mars talas det om, men tror denna lag eller regel kommer vara tämligen tandlös. Ser det mer som propaganda för att hindra folk från att beställa från Kina.
PostNord klarar knappt av att åta sig de uppgifter de har nu. Det som hindrar PostNord från att granska och momsa allt är inte någon regel, det är att de inte har kapaciteten.
150 000 paket om dagen, öppnas, granskas momsas etc.
14 dagars faktura.
förvara 150 000 paket i fjorton dagar, dvs PostNord ska hålla lager på lite över 2 miljoner kinapaket ungefär.
Om man nu betalar en avgift till PostNord så gäller det att paketet kommer fram, inte blir stulet av de inkvoterade invandrarna som jobbar på PostNord osv.
PostNord har inte logistiken, eller kapaciteten för detta, och det kommer att krascha och allt rullar på som vanligt. Så du behöver inte vara alltför rädd, bara köra på som vanligt, jag tänker inte sluta iaf.
PostNord klarar knappt av att åta sig de uppgifter de har nu. Det som hindrar PostNord från att granska och momsa allt är inte någon regel, det är att de inte har kapaciteten.
150 000 paket om dagen, öppnas, granskas momsas etc.
14 dagars faktura.
förvara 150 000 paket i fjorton dagar, dvs PostNord ska hålla lager på lite över 2 miljoner kinapaket ungefär.
Om man nu betalar en avgift till PostNord så gäller det att paketet kommer fram, inte blir stulet av de inkvoterade invandrarna som jobbar på PostNord osv.
PostNord har inte logistiken, eller kapaciteten för detta, och det kommer att krascha och allt rullar på som vanligt. Så du behöver inte vara alltför rädd, bara köra på som vanligt, jag tänker inte sluta iaf.
Men var det för paket över 10 kronor? Jag köper mycket pärlor och sånt ligger ofta mellan 0.45 - 6 kr. Känns riktigt saftigt att börja betala hundra kronor eller vad det var för 200-1000 pärlor. (Pysselprylar) Okej om det hamnar på microskåp och liknande produkter som kan vara värt att betala lite för men inte band, fjädrar, klistermärken och pärlor.
Förhoppningsvis kommer allt innan eller slinker igenom.
Måste dock säga att det är otroligt konstigt det där med ej levererade varor. Har aldrig hänt mig att något Kina paket inte levererats under de år som jag handlat, de få från Tyskland och USA har också kommit fram. Det som inte dykt upp har varit vanliga räkningar och viktiga möten, tyvärr.
Då ska jag läsa länk och har fått många bra svar nu på frågan så att jag slipper oroa mig över att få en mängd avgifter på de pysselprylar som inte kommit ännu. Hade varit något oskojigt.